تعدادی از ایالت های آمریکا اواخر دسامبر یعنی ماه آینده میلادی دومین شکایت خود را علیه گوگل ثبت می کنند.

به گزارش برات نیوز، این دومین شکایت و اقدام حقوقی است که علیه غول جستجوی دنیا تنظیم شده است.

در ماه اکتبر نیز شکایت ضدانحصارطلبی از سوی وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل تنظیم شد.

کدام ایالت های آمریکا شکایت می کنند؟

شکایت آنتی تراست (ضدانحصار دوم) از طرف گروهی از ایالت های آمریکا شامل کلورادو، آیوا، نبراسکا، نیویورک، کارولینای شمالی، تنسی و یوتا، پیگیری می شود که تصمیم دارند پرونده خود را با شکایت دولت فدرال ترکیب کنند.

منابع آگاه اظهار کردند گه گروه کلرادور/نبراسکا قصد دارند شکایت خود را در اواسط دسامبر اعلام کند.

تگزاس هم در راس گروهی از دادستانهای کل ۵۰ ایالت و سرزمین آمریکا تحقیقات از گوگل را در سپتامبر سال ۲۰۱۹ اعلام کرد.

طی یک سال گذشته ایالت تگزاس گروهی را رهبری می کند که روی فناوری تبلیغات آنلاین تمرکز کرده و تحقیق می کنند، در حالی که تحقیقات گروه کلرادور/نبراسکا بسیار گسترده تر است.

علت شکایت آمریکا علیه گوگل

گوگل متهم شده که با زیر پا گذاشتن قوانین رقابتی، جست‌وجو و تبلیغات اینترنتی را در انحصار خود در آورده است.

این شکایت( آمریکا علیه گوگل ) یکی از بزرگترین شکایت هایی است که دولت آمریکا در مقابله با شرکت های اینترنتی پیش کشیده است.

پرونده وزارت دادگستری که تگزاس و ۱۰ ایالت دیگر به آن پیوسته اند، نخستین پرونده حاصل از تحقیقات از یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری است که از سوی ویلیام بار، دادستان کل آمریکا حدود ۱۵ ماه پیش آغاز شد.

بیشتر بخوانید: پشتیبانی گوگل از کروم تا سال 2022

پرونده دوم نیز یکی از بزرگترین شکایت ضد انحصارطلبی گروهی از زمان شکایت دولت آمریکا از مایکروسافت در سال ۱۹۹۸ است.

چنین شکایت هایی نشان می دهد که رویکرد دولت تغییر کرده و سخت گیری بیشتری در قبال غول های فناوری آمریکا اعمال می شود.

واکنش گوگل چه بود؟

در حال حاضر گوگل در واکنش به شکایات و تحقیقات دولتی، هرگونه اعمال خلاف قانون را رد و اعلام کرده است سلطه محصولات و خدمات این شرکت به دلیل ترجیح مشتریان است. شرکت گوگل گفته که این پرونده «عمیقا معیوب است».

گوگل اعتقاد دارد که برخلاف آنچه که دستگاه نظارتی دولت می‌گوید، میدان تبلیغات اینترنتی بسیار رقابتی است و این شرکت پیش از هرچیز به فکر مشتریان خود است.

به گفته این شرکت مردم «انتخاب می‌کنند که از گوگل استفاده کنند. نه اینکه مجبور باشند یا حق انتخاب دیگری نداشته باشند.»

گوگل روی سرنوشت هزاران کسب و کار تاثیر می گذارد و درآمد خود را از راه تبلیغاتی که در بخش هایی چون ویدئوی آنلاین، نقشه ها، خودروهای خودران، رایانش ابری و … تامین می کند.

گوگل زیر مجموعه آلفابت است و موقعیت برتر و نفوذ موتور جستجو و سایر محصولاتش موجب شده که مشتریان از خدمات این شرکت بسیار استفاده کنند و آن را به خدمات دیگر شرکت ها ترجیح دهند.

 

 

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *