قبل از شروع عصر سیدی و دیویدی، بسیاری از کامپیوترها از فلاپی دیسک برای ذخیره داده استفاده میکردند. احتمالا فکر میکنید که این فناوری تا حالا به فراموشی سپرده شده باشد. مخصوصا در روزهایی که همه چیز بیش از پیش به سمت دیجیتالی شدن پیش میرود. ولی به تازگی مشخص شده است که حداقل برای شرکت هواپیمایی بوئینگ 747 اینگونه نیست! هنوز آپدیت بوئینگ 747 با فلاپی انجام میشود.
محققان شرکت Pen Test Partners به تازگی توانستند به بخشهایی از کابین مسافران در هواپیماهای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز 747 دسترسی پیدا کنند که غالبا از دید عموم افراد پنهان مانده است. جایی که بسیاری از اجزای هواپیما از طریق آن مدیریت میشود. آنها طی بررسیهای خود متوجه وجود یک دیسک فلاپی 3.5 اینچی شدند که حاوی اطلاعات بسیار مهمی مثل پایگاه داده ناوبری هواپیما بودند.

این پایگاه داده باید هر 28 روز یک بار آپدیت شود. بنابراین یک مهندس باید به این بخش از هواپیما آمده و با توجه به اینکه اطلاعات موجود در این پایگاه داده بیشتر و بیشتر میشود، دادههای ذخیره شده در حداقل 8 فلاپی دیسک را بارگذاری کند. درست است که این شیوه بسیار قدیمی به نظر میرسد، ولی بوئینگ 747 تنها شرکتی نیست که هنوز از این فلاپی دیسکها استفاده می کنند. دلیل این امر، عدم احساس نیاز به تغییر این شیوه برای آپدیت نرم افزارها و پایگاه دادهها بوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چند سال قبل مشخص شد که هنوز از یک کامپیوتر ساخت دهه 80 میلادی برای کنترل سیستم تهویه یک مدرسه استفاده میشود.