با ابلاغ دستورالعمل ساماندهی آگهی های تبلیغاتی کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی، آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی ساماندهی میشود.
به گزارش برات نیوز، کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی دستورالعمل ساماندهی آگهیها و فعالیتهای تبلیغاتی در فضای مجازی را با هدف صیانت از حقوق مخاطب و تأمین سلامت محتوای آگهیهای تبلیغاتی، تصویب و ابلاغ کرد.
این دستورالعمل که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور تصویب شده بود توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
بیشتر بخوانید: درج قیمت در آگهیهای مسکن غیر قانونی است
الزام جدید برای آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی
با توجه به اهمیت موضوع حقوق مخاطبان در فضای مجازی و تامین سلامت محتوای تبلیغاتی در این فضا مسوولان وزارت ارشاد را بر آن داشت تا دستورالعمل نظارتی را دراین خصوص تدوین کنند.
این تصمیم مسوولان شورای عالی فضای مجازی درخصوص نظارت بر آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی اجرایی خواهد شد .
بر اساس این دستورالعمل، رسانههای تبلیغاتی برخط، رسانههای کاربرمحور تبلیغاتی، پیامگستران و دارندگان صفحات و کانالهایی که فعالیت اصلی آنها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند.
دستورالعمل مصوب شورای عالی فضای مجازی
همچنین رسانههای برخط، دیگر رسانههای کاربر محور، صفحات و کانالها، افراد تأثیرگذار و موتورهای جستجو برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانونها اقدام کنند.
بر اساس این گزارش، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
این دستورالعمل در ۴ ماده، ۳۹ بند و ۳ تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی منتشر شده است.
اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آئیننامه تأسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانونهای آگهی و تبلیغاتی و ماده ۳ آئیننامه ساماندهی توسعه رسانهها و فعالیتهای فرهنگی دیجیتال مصوب هیأت وزیران، نیز بر اساس این دستور العمل تصویب و ابلاغ شده است.