قابلیت ارسال استوری یکی از ویژگی های محبوب کاربران شبکه های اجتماعی مانند اسنپ چت و اینستاگرام است. حالا توئیتر نیز این ویژگی را در اختیار همه کاربران قرار داده است.

قابلیت ارسال استوری در توئیتر

به گزارش برات نیوز ، Fleet نام قابلیت ارسال استوری در پلتفرم اجتماعی توئیتر است که سال گذشته تنها برای کاربران برزیلی، هندی، ایتالیایی و… به صورت آزمایشی فعال شده بود. اکنون توئیتر اعلام کرده است که همه کاربران می توانند در این شبکه اجتماعی استوری ارسال کنند.

این استوری ها نیز مانند استوری های اینستاگرام پس از 24 ساعت خود به خود پاک خواهد شد و باید دید میزان استقبال از این ویژگی در توئیتر مانند اینستاگرام زیاد است یا خیر.

کاربران با استفاده از “فلیت” می توانند عکس، نوشته، ویدئو و ترکیبی از اینها را به مدت 24 ساعت برای دوستان خود به نمایش بگذارند. پس از این مدت نوشته ناپدید خواهد شد. ویژگی استوری در توئیتر در بالای تایم لاین خانگی کاربران و در پروفایل ارسال کننده قرار خواهد گرفت.

توئیتر اعلام کرده قصد دارد قابلیت جدید را بعد از بازخوردگیری از کاربران با قابلیت‌های بیشتری به روز رسانی کند

چرا توئیتر به سراغ استوری رفت؟

توئیتر قصد دارد با کمک این قابلیت به کاربران فرصتی متفاوت در به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و تفکرات‌شان بدهد. ین شرکت Fleets را در مارس راه اندازی کرد تا از محبوبیت قابلیت استوری که توسط اسنپ چت ابداع شد و بعدها فیس بوک از آن در همه اپلیکیشنهایش شامل اینستاگرام کپی برداری کرد، بهره برداری کند.

برخی موضوعات هستند که نمی‌توان آنها را در قالب توئیت با قابلیت ماندگاری همیشگی مطرح کرد. این قابلیت برای به اشتراک گذاشتن چنین دیدگاه‌هایی مناسب است و کاربر می‌داند که بعد از 24 ساعت توئیت مربوطه حذف می‌شود.

از طرفی، تنها فالوئرها می‌توانند پست‌های ناپدید شونده را مشاهده کنند. در نتیجه کاربر کنترل بیشتری روی مخاطبین خود دارد. البته اگر فردی که فالوئر یک حساب کاربری نباشد، می‌تواند با مراجعه به پروفایل آن حساب توئیتری، پست‌های Fleets را ببیند.

بیشتر بخوانید: توئیتر یک هکر را مدیر امنیت خود کرد

محصول صوتی جدید توئیتر

توئیتر به جز ارسال استوری، سورپرایز دیگری نیز برای کاربران دارد و آن محصول صوتی جدیدش به نام Spaces است که با استفاده از تماس صوتی گروهی کاربران، آنها را به تعامل دعوت می کند. البته این ویژگی فعلا عرضه نشده و در دست طراحی و تست است.

این ویژگی به کاربران امکان می دهد توییت را ضبط کنند. این قابلیت تشبیه به مفهوم “استارتاپ کلاب هاوس” شده است؛ اپلیکیشنی که برای افرادی که تمایل به تبادل ایده یا صحبت درباره موضوع خاصی دارند یک پاتوق مجازی ایجاد می کند اما به دلیل کوتاهی در نظارت بر چت ها، انتقادهای زیادی را برانگیخته است.

تشویق به تعامل بیشتر کاربران

مدیران توئیتر اعتقاد دارند که هر دوی این ویژگی ها موجب تعامل بیشتر کاربران توئیتر با هم می شوند. مدیران توییتر می گویند تحقیقات نشان داده که بسیاری از کاربران برای پست کردن و تعامل با دیگران در این سرویس بیش از حد خجالتی هستند و این موضوع باعث شده توییتر به دنبال راههای جدید برای تشویق کاربران به تعامل با یکدیگر باشد.

نیکیا ریویاس، مدیر تحقیقات توییتر در این باره گفت: توییت کردن، ری توییت و وارد شدن در مکالمه می تواند تجربه فوق العاده ترسناکی باشد. ما نمی دانیم دیگران چگونه واکنش نشان می دهند و نمی دانیم کسی جواب خواهد داد یا خیر و نمی دانیم آیا برای کسی اهمیت خواهد داشت.

قابلیتی با سود تبلیغاتی

البته تمام فواید ماجرای ارسال استوری در توئیتر مربوط به کاربران نیست. بلکه قابلیتهای جدید توئیتر مانند محصول صوتی و استوری دست این شرکت را برای فروش تبلیغات بیشتر باز می گذارد و مانند رقیبان به توئیتر نیز سود بی شماری می رساند.

برآورد می شود که استوری های اینستاگرام ۱۰ درصد از کل تبلیغات فیس بوک را تشکیل می دهند. فیس بوک بیش از ۲۱ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی در سه ماهه سوم گزارش کرده است.

سخنگوی توییتر تایید کرده که این شرکت در حال بررسی استفاده از محصول جدید برای تبلیغات است اما فعلا چنین کاری را شروع نمی کند و ابتدا به دنبال بازخورد است.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *