به دنبال وقوع زلزله روز گذشته در استان هرمزگان، شرکت‌های ارتباطی ایرانسل و همراه اول اقدامات لازم را درخصوص پایداری شبکه ارتباطی دراین استان انجام دادند.

به گزارش برات نیوز، این درحالی است که به تجربه رسیده که دو اپراتور ارائه دهنده خدمات ارتباطی در شرایط بحرانی آماده ارائه خدمات پایدار به مشترکان در مناطق حادثه دیده بوده و هستند.

عدم تخریب سایت های ایرانسل در زلزله استان هرمزگان

برهمین اساس، ایرانسل در پی وقوع دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری حوالی «فین» در استان‌ هرمزگان با تاکید بر پایدار بودن این شبکه و در حال خدمت‌رسانی آن به مشترکان، اعلام کرد تا پایان هفته مکالمه مشترکان منطقه زلزله زده رایگان خواهد بود.

پس از وقوع زمین‌لرزه در حوالی فین در استان هرمزگان، شبکۀ ایرانسل در شرایط پایدار به سر می‌برد.

 و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتا ناشی از نگرانی‌های طبیعی ایجاد شده پس از وقوع زلزله، در حال ادامۀ خدمت‌رسانی به مشترکان است.

با توجه به رعایت اصول ایمنی و بالاترین استانداردهای بین‌المللی در طراحی و ساخت سایت‌های ارتباطی ایرانسل، با وجود وقوع چند زلزلۀ شدید، هیچ یک از سایت‌های ایرانسل در منطقۀ زلزله‌زده دچار مشکلاتی نظیر سقوط، تخریب و آسیب فیزیکی نشده‌اند.

اتصال سایت های ایرانسل به شبکه و خدمات رسانی به مردم فین هرمزگان

 اتصال سایت‌های ارتباطی ایرانسل به شبکه و خدمت‌رسانی به مشترکان منطقۀ فین، بدون مشکل در جریان است .

 صرفاً به دلیل طولانی شدن قطع برق، ۱۲ سایت ایرانسل در کل استان هرمزگان، دچار مشکل موقت تأمین انرژی شده بودند که این مشکل با حضور کارشناسان فنی ایرانسل و ارسال دیزل ژنراتور حل شده است.

بنابر این گزارش، ایرانسل اعلام کرد آمادگی دارد درصورت درخواست اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی میزبان مشترکان آن‌ها نیز باشد.

  مکالمۀ مشترکان ایرانسل در شهر فین با خطوط ایرانسلی و غیر ایرانسلی با هدف تسهیل ارتباطات در شرایط اضطراری تا پایان هفته رایگان اعلام شد.

آماده باش 24 ساعته ایرانسل در هرمزگان

این درحالی است که اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران اعلام کرد با رصد ۱۰۰ درصدی شبکه به صورت ۲۴ ساعته، همواره در حالت آماده‌باش قرار دارد تا در صورت بروز و مشاهده کوچک‌ترین اختلال، آن را برطرف کرده و بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را به مشترکان خود ارائه دهد.

براساس این گزارش، ساعت‌های‌ ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۱۵ و ۳۸ دقیقه روز یکشنبه دو زمین‌لرزه‌ به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در عمق‌ ۱۵ کیلومتری زمین در حوالی «فین» در استان‌ هرمزگان رخ داد و در استان‌ها و کشورهای همجوار هم احساس شد.

ایرانسل از ابتدای راه‌اندازی شبکۀ خود، طرح پایداریِ شبکه در شرایط بحران را اجرا کرده تا در مواقع بروز حوادثی مانند بلایای طبیعی، اختلال در تجربۀ مشترکان به حداقل ممکن برسد.

72 ساعت مکالمه رایگان برای مشترکان همراه اول در هرمزگان

همچنین همراه اول به عنوان دیگر اپراتور ارتباطی کشوردر نخستین ساعات بروز زلزله در استان هرمزگان، اقدامات لازم را برای مشترکان خود انجام داد.

براساس این گزارش، در پی وقوع دو زمین‌لرزه نسبتاً شدید در استان‌ هرمزگان، همراه اول مکالمه درون شبکه مشترکان خود در این استان را تا ۷۲ ساعت رایگان کرد.

پس از وقوع دو زمین‌لرزه ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان، شبکه همراه اول در شرایط پایدار بوده و با وجود افزایش ترافیک تماس، پیامک و دیتای پس از وقوع زلزله، در حال ادامه خدمت‌رسانی به مشترکان این اپراتور است.

اعلام آمادگی همراه اول برای همکاری با سایر اپراتورها از طریق رومینگ ملی

همراه اول با توجه به گستردگی و پایداری شبکه خود اعلام آمادگی کرده تا درصورت درخواست اپراتورهای دیگر، از طریق رومینگ ملی، میزبان مشترکان آن‌ها نیز باشد.

با هدف تسهیل برقراری ارتباط در شرایط اضطراری، سرویس تماس صوتی درون شبکه(همراه اول با همراه اول و تلفن ثابت) مشترکان اپراتور اول در استان هرمزگان، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰، رایگان خواهد بود.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *