امکان انتخاب حق اشتراک توییتر گزینه جدیدی است که این شبکه بزرگ اجتماعی به دنبال اجرایی کردن آن است که ممکن است مورد توجه بسیاری از کاربران آن قرار گیرد.
استفاده بسیاری از پلتفرمها مانند توییتر و فیسبوک رایگان است. نحوه کار این شرکتها با فروش تبلیغات است، اما به نظر میرسد که توییتر میخواهد گزینههای دیگری را مورد بررسی قرار دهد، به ویژه با کاهش درآمدهای تبلیغاتی که بخشی از آن به دلیل بیماری همه گیرنده کرونا است و باعث شده که بسیاری از فعالیتهای تجاری در حال توقف باشند.

بنابراین توییتر چگونه میتواند غیر از تبلیغات پول کسب کند؟ طبق گفته مدیر عامل توییتر جک دورسی، به نظر میرسد این شرکت در نظر دارد مدل اشتراک را تصویب کند.
به گفته دورسی، ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که هر خط جدید درآمد، مکمل تجارت تبلیغات ما است. ما فکر میکنیم دنیایی وجود دارد که اشتراک مکمل باشد، جایی که تجارت مکمل است و به افراد کمک میکند تا بتوانند پرداختیهای خود را مدیریت کنند، ما فکر میکنیم که اینها مکمل یکدیگرند.
هنوز مشخص نیست که این امکان انتخاب حق اشتراک توییتر چگونه کار میکند و چگونه میتواند متفاوت از نسخه رایگان توییتر باشد. مفهوم اشتراک دقیقاً چیز جدید نیست. چند سال پیش، گزارش شده بود که توییتر در نظر دارد راهاندازی یک سرویس پریمیوم را انجام دهد که میتواند ویژگیهای اضافی دیگری که ممکن است بعضی از کاربران بخواهند برای آن بپردازند را باز کند.
شاید یک مدل اشتراک بتواند ویژگیهایی مانند امکان ویرایش توییتهای شما را باز کند. در هر صورت باید دید که آیا توییتر با این مسئله روبرو میشود یا خیر، اما این چیزی است که آنها به دنبال آن هستند.