امکان برقراری تماس های ورودی و خروجی مشتریان AT&T با دستگاه الکسا آمازون برای کاربران این شرکت مخابراتی بزرگ فعال شد. آمازون اعلام کرده است که در حال همکاری با AT&T در مورد ویژگی جدیدی است که به بعضی از مشتریان AT&T امکان می‌دهد تا از طریق دستگاه‌های مجهز به الکسا خود مانند بلندگوی هوشمند Amazon Echo تماس تلفنی را برقرار و یا دریافت کنند.

به گزارش برات نیوز، پس از فعال شدن، مشتریان با دستگاه‌های پشتیبانی شده می‌توانند با دستیار دیجیتال آمازون صحبت کنند تا تماس تلفنی را شروع کرده یا به تماس ورودی پاسخ دهند، حتی اگر تلفن آنها از دسترس خارج شود، خاموش باشد و یا باتری نداشته باشد. ویژگی امکان برقراری تماس با دستگاه الکسا ابتدا باید در حساب کاربر این دستگاه تنظیم شود. برای این کار، کاربرانی که می‌خواهند این گزینه را فعال کنند باید به بخش ارتباطات در تنظیمات برنامه الکسا خود بروند.  بعد از آن،  AT&T را انتخاب کرده و سپس برای هماهنگ کردن شماره تلفن همراه خود، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال ‌کنند.

پس از اتصال، مشتریان AT&T می‌توانند با نام بردن فردی دستور تماس با او را به الکسا را بدهند تا برایشان شماره‌گیری کند و یا اینکه شماره افراد را به صورت عددی برای آن بخوانند تا تماسشان برقرار شوند.

هنگام تماس، این دستیار دیجیتال نام تماس گیرنده یا هر کسی که با افراد تماس می‌گیرد را اعلام می‌کند. کاربران می‌توانند از الکسا بخواهند که تماس‌های آنها را جواب دهد و از طریق دستگاه الکسای خود با فرد تماس گیرنده ارتباط برقرار کنند.

چند روش مختلف برای کنترل زمانی که افراد می‌خواهند تماس‌های ورودی را دریافت کنند وجود دارد.

کاربران می‌توانند یک روتین برای الکسا ایجاد کنند که مشخص کند فقط در ساعات کاری روز، از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر تماس‌های خود را از طریق الکسا دریافت کنند. همچنین می‌توانند هنگام گفتن عبارتی مانند (الکسا، من از خانه خارج می‌شوم) روال معمول خود را غیرفعال کنند. به علاوه، می‌توانند هنگام خروج از خانه، با روشن کردن تنظیمات Away Mode برنامه الکسا، آن را دستی خاموش کنند.

ویژگی جدید امکان برقراری تماس با دستگاه الکسا توسط سرویس AT&T Numbersync امکان‌پذیر شده است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و اکنون دستگاه‌های الکسا تماس‌های تلفنی را برقرار و دریافت کنند. استفاده از این ویژگی که در تمام برنامه‌های تلفن همراه AT&T واجد شرایط وجود دارد، هزینه‌ای به همراه ندارد.

آمازون می‌گوید که تماس AT&T با الکسا، در برنامه‌های پیش از پرداخت شده برای آن دسته از مشتریانی که تلفن همراه صوتی HD سازگار مانند آیفون یا دستگاه سامسونگ گلکسی و بسیاری دیگر را دارند در دسترس است.

بیشتر بخوانید: Alexagate ابزاری برای عدم شنود الکسا

در حالی که فقط مشتریان AT&T در ایالات متحده می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند، آنها قادر به برقراری تماس‌های خروجی با شماره‌های مکزیک، کانادا و انگلیس و همچنین ایالات متحده هستند. آمازون از گفتن اینکه که قصد دارد ویژگی مشابهی را با سایر شرکت‌های مخابراتی به مشتریان ارائه دهد، امتناع ورزید، اما اظهار داشت که برای تکامل این ویژگی به مرور به بازخورد کاربران پاسخ خواهد داد.

امکان برقراری تماس با دستگاه الکسا آمازون
امکان برقراری تماس با دستگاه الکسا آمازون فعال شد

این اولین ویژگی نیست که دستگاه‌های الکسا را ابزاری برای برقراری ارتباط می‌کند. آمازون قبلاً سعی کرده است که دستگاه‌های دستیار خود را مانند محل اتصال مخابره داخل ساختمان و تلفن کند. با امکاناتی مانند Drop-In، کاربران می‌توانند اعضای خانواده خود را در سایر قسمت‌های خانه بررسی کنند یا می‌توانند از اطلاعیه‌ها برای پخش پیام مانند این جمله که «شام آماده است» استفاده کنند. در همین حال، ویژگی‌های تماس، مانند تماس الکسا به الکسا یا تماس خروجی راه دور الکسا به کاربران اجازه داده است تا از طریق دستگاه‌های الکسا یا برنامه الکسا با سایر کاربران الکسا و بیشتر شماره‌های تلفن همراه و تلفن ثابت در ایالات متحده، انگلستان، کانادا و مکزیک تماس تلفنی رایگان برقرار کنند.

با این حال، این ویژگی‌ها از تماس‌های ورودی یا تماس با خدمات اضطراری مانند ۹۱۱ پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین جایگزین‌های کامل تلفن نیستند. مسلماً، ممکن است سخت باشد که کاربران بخواهند عادت خود را در استفاده از تلفن همراه خود به نفع دستگاه الکسا تغییر دهند، چرا که بسیاری از افراد تمایل دارند تلفن‌های خود را همیشه در نزدیکی خود، حتی در خانه نگه دارند.

با این وجود، ممکن است کاربران با ارائه روشی برای اتصال دستگاه الکسا به یک شماره تلفن واقعی، تمایل بیشتری به تماس از طریق الکسا داشته باشند. این ویژگی همچنین می‌تواند برای افراد مسن که در مواقع اضطراری نمی‌توانند به موقع سراغ تلفن خود بروند یا معلولیت‌هایی که راه رفتن به سمت تلفن همراه را برای پاسخگویی به تماس دشوارتر می‌کنند، در مواقع اضطراری و یا سایر نیازهای خاص مفید واقع شود.

متأسفانه یک مانع اصلی برای استفاده از این سرویس وجود دارد و آن هم تماس‌های ناخواسته یا هرزنامه هستند. امروزه بسیاری از تماس‌ها، تماس تلفنی ناخواسته مانند تماس‌های تبلیغاتی هستند. اعلام این تماس‌ها از طریق الکسا می‌تواند بیش از اینکه یک کمک باشد آزار دهنده باشد، مگر اینکه کاربران قبلاً در یک سرویس مسدود کننده تماس پیشرفته اشتراک داشته باشند.

آمازون می‌گوید ویژگی جدید امکان برقراری تماس با دستگاه الکسا امروز در سراسر ایالات متحده فعال است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *