به دنبال حرکت به سوی دولت الکترونیک و دریافت خدمات به صورت الکترونیکی، تمامی دستگاه ها و نهادها سعی بر ارائه خدمات آنلاین و اینترنتی دارند تا در دسترسی به خدمات و سرویس های مورد استفاده متقاضیان تسهیل شود. در این راستا سازمان امور مالیاتی از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی و ارائه خدمات الکترونیکی خبر داده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ضمن اعلام خبر ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از مودیان مالیاتی خواست تا  خدمات و مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی استفاده کنند.

 سعید کریمی در ادامه اظهار کرده است: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، اعتراض خود نسبت به اوراق را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.

وی افزود: مودیان برای بهره مندی از این خدمات باید در سامانه الکترونیک به آدرس www.tax.gov.ir فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» را تایید و ارسال کنند.

کریمی با اشاره به اینکه پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام می‌شد، توضیح داد: با اجرایی شدن این طرح، برای متقاضیان حساب کاربری ایجاد و اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور، در این حساب کاربری بارگذاری و از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی می شود.

بیشیتر بخوانید: خدمات جدید دولت الکترونیک به مناسبت روز جهانی ارتباطات

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده های مالیاتی کفایت می‌کند; در مورد پرونده‌های مشارکتی، فرم درخواست بهره مندی از خدمات الکترونیکی باید توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود.

وی یادآوری کرد: در این طرح، دعوت به هیئت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الکترونیکی امکانپذیر خواهد شد.

کریمی هدف از اجرای این طرح را توسعه دولت الکترونیک و مکانیزاسیون فرایندهای مالیاتی به ویژه بنا به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا دانست و افزود: الکترونیکی شدن امور مالیاتی باعث تسهیل و تسریع در امور مردم و حرکت به سمت ارتقای حقوق شهروندی است.

دولت الکترونیکی اهداف و مزایایی از جمله ارائه خدمات الکترونیکی ، اطلاع رسانی الکترونیکی ، تامین رضایت شهروندان، افزایش بهره وری و توسعه مشارکت مردمی را دنبال می‌کند.

دولت الکترونیکی استفاده از فناوری اطلاعات برای تحقق سیاست‌های نظام اداری را دنبال می کند . برای تحقق این سیاست‌ها دولت از فناوری اطلاعات برای جابجایی اطلاعات بین مردم، سازمان‌ها، بازار و ارکان دیگر دولتی استفاده می‌کند. دولت الکترونیک ممکن است توسط قوه مقننه، قوه قضائیه یا قوه مجریه به کار برده شود تا بهره‌وری داخلی را بهبود بخشد، خدمات عمومی را ارائه دهد یا روندهای دولتی مردم گرا را برای مردم فراهم کند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *