بانک و بیمه

معرفی خدمات و فعالیت‌های بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه

هجدهمین بانک خصوصی ایران، بانک خاورمیانه است که در سال 1391 توسط گروهی از بانکداران، مدیران اقتصادی و صاحبان صنایع و بر اساس تحلیل‏‌های کارشناسی از وضعیت نظام بانکی کشور در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این بانک بدانید، با برات نیوز همراه باشید. در صورت علاقه به آشنایی با هفدهمین بانک خصوصی ایران، بانک ایران زمین این مطلب را مطالعه کنید.

آمار و ارقام بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه از معدود بانک‌های ایرانی است که در حال حاضر در لیست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار نگرفته‌است و هر بانک، شرکت و کمپانی غیر آمریکایی می‌تواند با این بانک مراوده مالی شود. این بانک تنها 16 شعبه در سراسر ایران دارد و ۱۰ شعبه در تهران و ۶ شعبه در اصفهان و تبریز، شیراز، کرج، کرمان و مشهد، در زمینه بانکداری شرکتی، بانکداری اختصاصی و بانکداری خرد مشغول فعالیت است. در استراتژی این بانک که پایین‌تر می‌خوانیم خواهیم دید که این بانک در استراتژی‌اش تمرکز خود را بر شبکه محدود شعب، انتقال شعب بانک به محل کار شرکت‌ها و توسعه خدمات غیرحضوری را در دستور کار خود قرار داده‌ است و به همین دلیل که مشتریان بزرگ و تسهیلات خاص دارد، تنها 16 شعبه که بیشتر آنها در تهران قرار دارد را دایر کرده است. نماد معاملاتی بانک خاورمیانه در روز ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ در بازار بورس تهران گشایش یافت. جهت‌گیری کلی بانک خاورمیانه در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های کلان و خاص بوده و کمتر قصد پرداخت تسهیلات خُرد را دارد. درآمد این بانک در سال 1395 با 39 درصد افزایش به 10164 میلیارد ریال و 20 درصد افزایش در سود خالص به 2 هزار میلیارد ریال رسیده است. تعداد کارمندان این بانک 345 نفر است که این امار نیز در سال 1395 به ثبت رسیده است.

طبق گزارش سالانه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۵، تعداد سهامداران بانک خاورمیانه در تاریخ ۳۰/۱۲/۱۳۹۵ معادل ۲.۴۵۸ شخص است که ترکیب سهامداران بالای یک درصد حقیقی و حقوقی در این مقطع به شرح زیر است: اشخاص حقیقی بالاتر از یک درصد، ۲۴.۵ درصد، اشخاص حقوقی بالاتر از یک درصد، ۱۵.۲ درصد، سایر سهامداران حقیقی، ۵۰.۷ درصد، سایر سهامداران حقوقی، ۹.۶ درصد. این بانک در سال ۱۳۹۵ با سود خالص ۲۰۲۳ میلیارد ریال بالاترین نرخ درآمد نسبی به تعداد شعبه را در بین بانک‌های ایران به خود اختصاص داده‌است به نحوی که برآوردهای مالی نشان می‌هد به ‌طور متوسط به ازای هر کارمند، این بانک در همین سال نزدیک به ۶ میلیارد ریال سود خالص کسب کرده‌ است. این بانک همچنین طبق صورتهای مالی رسمی سال ۱۳۹۶ با حاشیه سود خالص ۲/ ۴۴ درصد و با با نسبت بازده دارایی‌های معادل ۶/ ۲ درصد سودآورترین و پربازده‌ترین بانک ایرانی در بین ۱۸ بانک حاضر در بورس ایران شد. همچنین بانک خاورمیانه در سال ۹۷ برترین بانک بورسی شد.

لوگوی بانک خاورمیانه
طرح لوگو از ۸ قسمت تشکیل شده است که هرکدام دارای سه شاخه است. در تمدن‌های کهن و در طرح‌های قدیمی ایران، خورشید به صورت هشت پر و در جهت‌های مختلف کشیده شده‌ است

اما در نام این بانک از واژه انگلیسی خاورمیانه استفاده شده و واژه به صورت khavarmiane در سایت نوشته نمی‌شود. اما توضیح سایت این بانک در این خصوص این است: واژه خاور به معنای خورشید است و خورشید منبع انرژی، گرما و قدرت و نماد مناسبی برای اطمینان بخش بودن فعالیت‌های یک بانک است. طرح لوگو از ۸ قسمت تشکیل شده است که هرکدام دارای سه شاخه است. در تمدن‌های کهن و در طرح‌های قدیمی ایران، خورشید به صورت هشت پر و در جهت‌های مختلف کشیده شده‌ است. اما از طرف دیگر، این خطوط علاوه بر نمایش گرما و انرژی خورشید نمادی از چرخ، گردش مالی و سهولت فعالیت اقتصادی هم هست. هر کدام از هشت بخش شامل سه خط می‌باشد که از یک سو به نقطه واحدی می‌رسند و از سوی دیگر آزاد هستند. با توجه به نام انگلیسی بانک که وجهه بین‌المللی دارد از حروف اول این عنوان نیز استفاده شده است. در واقع Middle East به معنای خاورمیانه، از دو حرف M و E تشکیل شده است که اگر زاویه نوشتن آن‌ها را یکسان کنیم، می‌بینیم که شکلی شبیه به یکدیگر پیدا می‌کنند. دایره سفید رنگ در سمت راست لوگو اشاره به محل طلوع خورشید دارد و رنگ نارنجی روشن هم به دلیل انرژی و شادابی که خورشید دارد، نشانه‌ای از فعالیت بانکی است.

تاریخچه

بانک خاورمیانه توسط گروهی مجرب از بانکداران، مدیران اقتصادی و صاحبان صنایع و براساس تحلیل‌های کارشناسی از وضعیت نظام بانکی کشور و فرصت‌های پیش رو تأسیس شده‌است. هیئت موسس در نیمه دوم سال ۱۳۸۷، برنامه عملیاتی خود را برای تأسیس بانک خاورمیانه آغاز نمود. پس از کسب مجوزهای لازم از شورای محترم پول و اعتبار و پذیره‌نویسی عمومی، طی چهار روز در خرداد ۱۳۹۱ پذیره‌نویسی تکمیل و سرمایه اولیه بانک به میزان چهار هزار میلیارد ریال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تأمین شد. سپس در مهر ۱۳۹۱، جلسه مجمع عمومی مؤسس بانک خاورمیانه برگزار گردید و ضمن تأیید اساسنامه و صورت‌های مالی، اعضای هیئت مدیره توسط سهامداران انتخاب و فعالیت بانک خاورمیانه به صورت رسمی آغاز شد. با توجه به پیش‌بینی سودآوری مناسب، سهام بانک در دی ماه سال ۱۳۹۱ در فرابورس عرضه شد. از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۳، سهام بانک خاورمیانه وارد بازار بورس تهران و با استقبال قابل توجهی روبرو شد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به خدمات و فعالیت‌های بانک انصار 

استراتژی

بانک به جای تمرکز بر افزایش شعب فیزیکی و جغرافیایی، روی مشتریان خاص و بزرگ به عنوان یک بانک عمده فروش تمرکز کرده است و به همین دلیل بر استفاده از ابزارهای تخصصی و ارتباط سازمان یافته با مشتریان تاکید دارد. بانک با اتخاذ این راهبرد تجاری و در چارچوب قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور، به ویژه قانون عملیات بانکی بدون ربا و آیین نامه‌های مرتبط با آن، محصولات و خدمات بانکی را بر اساس نیازمندی‌های بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، طراحی و عرضه می‌کند. بانک خاورمیانه با شروع فعالیت خود فصل جدیدی را در حوزه خدمات بانکی کشور گشوده و سطح عملیات بانکی را که با شروع فعالیت بانک‌های خصوصی ارتقای قابل توجهی یافته است، به مرزهای تخصصی بالاتر و هم تراز با آخرین استانداردهای بانکداری در سطح بین الملل رسانده است. استراتژی بانک افزایش بهره‌وری و سودآوری برای سهامداران و مشتریان از روش‌های زیر است. تمرکز بر شبکه محدود شعب، توسعه خدمات غیر حضوری، انتقال شعب بانک به محل کار شرکت‌ها، ارائه خدمات منطبق بر نیازهای مشتریان و تمرکز بر جذب و آموزش مستعدترین دانش آموختگان در کنار مدیران با سابقه کشور از جمله استراتژی هایی است که این بانک برای مجموعه خود یادآور شده است.
بانک خاورمیانه به جای استفاده از شبکه وسیع شعب، از شبکه محدود ولی با کیفیت اجرایی بالا و خدمات بانکی و اعتباری گسترده استفاده می‌نماید. بانک خاورمیانه با هدف سرعت بخشیدن در ارائه خدمات و افزایش رفاه مشتریان خود بخش عمده¬‌ای از نیازهای مشتریان را به صورت غیرحضوری پاسخگو می‌باشد. بدین منظور بانک راهکارهای مختلفی را طراحی و با بکارگیری نرم افزار بانکی مناسب گام‌های خوبی در این مسیر برداشته است. بدین ترتیب ضمن تامین منافع مشتریان، با حذف ضرورت توسعه فیزیکی شعب و با حفظ سطح خدمات ارائه شده، شاهد کاهش هزینه‌ها و رشد سودآوری بانک هستیم.
بر خلاف دیدگاه رایج که بانک‌ها مجموعه‌ای از خدمات را بطور کلی برای تمام مشتریان خود ارائه می‌دهند، بانک خاورمیانه با شناسایی شرایط و نیازهای مشتریان، خدمات منحصر به فردی برای آن‌ها طراحی و پیاده‌سازی می‎کند. بدین ترتیب بجای اینکه بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها خود را با شرایط بانک‌ تطبیق دهند، بانک خاورمیانه به عنوان بانکی مشتری محور، شرایط را بر اساس نیازهای آن‌ها تطبیق و مهیا می‌سازد. این بانک با جذب نیروی انسانی کارآمد و خلاق، شناخت فرصت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خالی در بازار و فضای کسب ‌و‌کار، حفظ منافع مشتریان و جلب رضایت و اعتماد آنان و برآوردن انتظارات سهامداران و جامعه را باور داشته و محور فعالیت‌های خود قرار داده است.
در همین راستا یکی از اصولی که بانک در این زمینه به آن ارج می‌نهد، اصل محرمانه بودن اطلاعات مشتریان است. اطلاعات مربوط به مشتریان به ویژه اطلاعات بانکی آن‌ها محرمانه تلقی شده و برای حفظ امنیت به شیوه مناسبی طبقه بندی و نگهداری می‌شود به‌ نحوی که در اختیار هیچ یک از افراد داخل و یا خارج از بانک که به موجب قانون مجاز به دریافت این اطلاعات نیستند، قرار نمی‌گیرد. اعتقادات، انتظارات، انتقادات و پیشنهادهای مشتریان مورد احترام بوده، و بر رعایت شئون و پرهیز از هرگونه رفتار تبعیض آمیز با آن‌ها تاکید می‌گردد. یکی از شروط همکاری کارکنان با بانک در بدو استخدام و حتی پس از پایان همکاری تعهد به حفظ تمامی این اطلاعات و عدم افشاء و استفاده از آن در اشکال مختلف مکتوب، کامپیوتری، صوتی و تصویری است.

بانک خاورمیانه
این بانک با جذب نیروی انسانی کارآمد و خلاق، شناخت فرصت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خالی در بازار و فضای کسب ‌و‌کار، حفظ منافع مشتریان و جلب رضایت و اعتماد آنان و برآوردن انتظارات سهامداران و جامعه را باور داشته و محور فعالیت‌های خود قرار داده است.

مدیران

بانک خاورمیانه با اعتقاد بر نقش مهم و بی‌بدیل نیروی انسانی در پیشبرد اهداف بانک، در کنار جذب مجرب‌ترین مدیران با سابقه در کشور، تمرکز خود را بر جذب و آموزش بهترین دانش آموختگان کشور قرار داده به نحوی که می‌توان مدعی شد از منظر بهره‌گیری از بهترین سرمایه انسانی، بانک در رتبه برتر بانک‌های کشور قرار دارد.
دکتر پرویز عقیلی کرمانی، مدیر عامل و بنیانگذار بانک خاورمیانه است که یکی از اقتصاددانان و بانکدارهای به نام کشور است. وی فعالیت بانکداری خود را از شعبه دبی بانک اچ‌اس‌بی‌سی آغاز نمود. او دکترای امور مالی (رشته فرعی:اقتصاد)، دانشگاه ویسکانسین (مدیسون) آمریکا و کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه ویسکانسین (مدیسون) آمریکا دارد. وی پیش از این، مدیر عاملی بانک کارآفرین را برعهده داشت. از سوابق دیگر عقیلی می‌توان به رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران و ریاست هیئت مدیره شرکت کارگزاری بورسیران اشاره کرد.
خسرو نایبی اهرنجانی، رئیس هیات‌مدیره بانک خاورمیانه است که تحصیلات وی کارشناسی ارشد حسابداری، آموزشگاه عالی حسابداری شرکت ملی نفت ایران است. او دارای سوابق اجرایی چون عضو غیر موظف هیات‌ مدیره، بانک کارآفرین، مدیر نظارت بر بانک‌ها، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
امیرحسین امین آزاد، عضو هیات‌‌ مدیره بانک کار آفرین است که تحصیلات وی کارشناسی مدیریت دولتی، دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه علم و صنعت ایران و برخی سوابق اجرایی، مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مشاور رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

خدمات

  • خدمات این بانک شامل بانکداری شرکتی ، بانکداری شخصی و الکترونیکی است.
    بانکداری شرکتی شامل:
    • تسهیلات
    • تعهدات
    • اوراق بدهی
    • مدیریت وجوه نقد
    • تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی
    • بانکداری باز
    • اینترنت بانک شامل اشخاص حقوقی و شرکت ها
    بانکداری شخصی شامل:
    • سپرده‌های بانکی (قرض الحسنه جاری، کوتاه مدت، مدت دار، ارزی).
    • صندوق سرمایه گذاری
    • خدمات کارت
    • خدمات انتقال وجه
    • اینترنت بانک ویژه اشخاص حقیقی
    بانکداری الکترونیکی
    • اینترنت بانک (ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی)
    • موبایل بانک
    • بانکداری باز
    • رمز پویا
    • تلفنبانک
    • اطلاع رسانی پیامکی
    • مدیریت وجوه نقد
    • پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی
    اگرچه بانک خاورمیانه خود را به عنوان یک بانک مجازی تلقی نمی‌کند، اما درصدد است تا بخش قابل توجهی از نیازها، درخواست‌ها و تقاضاهای مشتریان را از کانال‌های الکترونیکی دریافت و پذیرش نموده و نیز بخش قابل توجهی از خدمات خود را از این مسیر به مشتریان ارائه نماید. چرا که یکی از استراتژی‌های این بانک همانطور که در بالا خواندیم ایجاد بستر سازی برای کمترین مراجعه مشتری به بانک است. اینترنت بانک خاورمیانه امکان دسترسی آنلاین به خدمات بانکداری را برای مشتریان محترم فراهم کرده است. مدیریت حساب‌ها و انجام عملیات بانکی تنها با چند کلیک برای شما امکان‌پذیر است. اینترنت‌ بانک امکانات منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می‌دهد و فرصت تمرکز بیشتر و مدیریت بهتر حساب ‌هایتان را فراهم می‌ کند.
بانک خاورمیانه
بانک خاورمیانه درصدد است تا بخش قابل توجهی از نیازها، درخواست‌ها و تقاضاهای مشتریان را از کانال‌های الکترونیکی دریافت و پذیرش نموده و نیز بخش قابل توجهی از خدمات خود را از این مسیر به مشتریان ارائه نماید

شرکت‌های وابسته

بانک خاورمیانه علاوه بر ارائه تمامی خدمات یک بانک تجاری، سایر خدمات حوزه بازار پول و سرمایه را به صورت مستقیم و یا از طریق ایجاد شرکت‏‌های زیر مجموعه یا وابسته با رعایت مقررات و ضوابط بانک مرکزی ج.ا.ا و سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم نموده است. در این راستا اقدامات موثری از جمله کسب مجوزهای اولیه از مراجع قانونی صورت گرفته است. این مجموعه‌ها عبارتند از:

شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه

شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه (سهامی خاص) در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۷۴ تحت شماره ۱۲۰۲۱۵ با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال در اداره ثبت اسناد و شرکت‌های استان تهران با نام شرکت کارگزاری سهام پویا (سهامی خاص) به ثبت رسید و در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ به شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه (سهامی خاص) تغییر نام داد. شرکت کارگزاری بانک خاورمیانه خدمات کارگزاری بورس و اوراق بهادار و فرابورس و همچنین تکمیل زنجیره خدمات مالی را انجام می‌دهد. کارگزاری بانک خاورمیانه در حوزه‌های متنوعی فعال است و مجموعه ای از خدمات را به صاحبان کسب و کار ارائه می‌دهد. این خدمات در شش حوزه معرفی می‌شود:
معاملات اوراق بورس، معاملات اوراق فرابورس، معاملات برخط، سبدگردانی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مشاور پذیرش اوراق بهادار، مشاور پذیرش فرابورس، مشاور عرضه اوراق بهادار. ادرس و نشانی این شرکت به صورت زیر است: تلفن: ۸۶۰۸۰۹۱۹ داخلی ۲۰۰، ایمیل : [email protected] ، http://www.mebbco.com . آدرس: تهران، خیابان آفریقا، خیابان دستگردی (بین خیابان نلسون ماندلا و خیابان ولیعصر)، شماره ۲۷۷، طبقه اول.

شرکت بیمه زندگی خاورمیانه

شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت بیمه‌ای است که به صورت تخصصی در رشته بیمه عمر از سال ۱۳۹۵ در ایران در حال فعالیت است. شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (سهامی عام) توسط گروهی از مدیران عالی رتبه صنعت بیمه و بانک، صاحبان صنایع و خبرگان سرمایه‌گذاری در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۷ به شماره ثبت ۵۰۳۱۴۸ و بر اساس قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی طی مجوز شماره ۶۴۰۳۱/۱۰۰/۹۵ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد ریال در عرصه بیمه کشور فعالیت خود را آغاز نمود.
شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت تخصصی ارائه‌دهنده بیمه‌های زندگی در ایران است که بر پایه روزآمدترین روش‌های مدیریت ریسک، هوش تجاری و فناوری اطلاعات به نوآوری و خلق محصولات جدید بیمه‌ای می‌پردازد. بیمه خاورمیانه محصولات و طرح‌های مختلف و به روز بیمه عمر را بر اساس نیاز‌های مشتریان از سال ۹۵ ارائه می‌دهد که توانسته تا سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۲۶ نماینده در سراسر کشور داشته باشد. بیمه خاورمیانه یکی از متنوع‌ترین انواع بیمه نامه‌های عمر را در صنعت بیمه داشته و شما می‌توانید بر اساس نیازهای بیمه‌ای که دارید طرح بیمه عمرتان را انتخاب و خریداری نمایید. شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با گسترش و غنی‌سازی محصولات بیمه‌ای، ایجاد زیرساخت‌های لازم، بازاریابی و فروش محصولات بیمه ‌ای، هم ‌تراز با شرکت‌ های بین‌المللی بیمه زندگی، فصلی جدید در حوزه خدمات بیمه زندگی کشور گشوده و برای حضور فعال در عرصه فرا منطقه ‌ای و بین‌المللی عزم خود را به کار بسته است.

شرکت خدمات ارزی و صرافی خاورمیانه

شرکت خدمات ارزی و صرافی خاورمیانه ( سهامی خاص ) در تاریخ ۱۳/۱۱/۹۳ بر اساس مجوز شماره ۳۱۹۲۵۰ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تحت شماره ۴۶۷۶۴۰ در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسید و فعالیت خود را به موجب مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درتاریخ ۱۳/۱۱/۹۳ آغاز نمود. اهداف اصلی شرکت خدمات ارزی و صرافی خاورمیانه سرعت عمل در ارائه خدمات ارزی و تلاش جهت حفظ و صیانت از حقوق مشتریان و فراهم آوردن زیر ساخت های مورد نیاز جهت ارائه مطلوب خدمات به مشتریان می باشد. خدمات این شرکت شامل موارد زیر است:
• خرید و فروش نقدی ارز
• خرید و فروش نقدی مسکوکات
• عملیات مربوط به حواله های ارزی
• خدمات ارزی برون مرزی

شرکت فن‏آوری اطلاعات داده‌پردازان سیمای آفتاب

بنا به گفته سایت، شرکت داده‌پردازان سیمای آفتاب (سهامی خاص) در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ تحت شماره ۴۳۴۳۳۵ در اداره ثبت اسناد و شرکت‌های استان تهران به ثبت رسید. شرکت داده‌پردازان سیمای آفتاب با هدف بومی‌سازی نرم‌افزارهای متمرکز بانکی با استانداردهای بین المللی و بهره‌گیری از مجموعه‌ای از متخصصین باتجربه درحوزه امور بانکی در زمینه طراحی، منطبق ‌سازی، ساخت، تامین، پیاده‌ سازی و راهبری سیستم‌های نرم ‌افزاری تشکیل شده است. این شرکت با ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای و اجرای پروژه در زمینه‌های کامپیوتری، مکانیزاسیون و اتوماسیون، تحلیل، تولید، بهینه‌سازی و پیاده‌سازی سیستم‌های عملیاتی مدیریتی و خدماتی، نصب و راه‌اندازی و تامین تجهیزات سخت ‌افزاری و شبکه، مجموعه‌ای از خدمات متنوع را به صاحبان کسب و کار در حوزه امور بانکی ارائه می‌دهد.

نشانی و اطلاعات

تهران، خیابان احمد قصیر (بخارست)، نبش خیابان پنجم، شماره ۲
۰۲۱-۸۸۷۲۶۶۹۰
پیام کوتاه: ۳۰۰۰۴۲۱۷۸
[email protected]

تازه های برات نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید