تصاویر جعلی از این به بعد تحت برنامه فتوشاپ قابل تشخیص خواهند بود و این ابتکار تازه این شرکت در جهت اعتبار سنجی تصاویر است.

به گزارش برات نیوز، ادوبی از ابزاری جدید برای برنامه فتوشاپ رونمایی کرده است که به مشتریان کمک می‌کند تا در حالی که اعتبار لازم را به سازندگان می‌دهد، به مصرف‌کنندگان کمک کند تا تصاویر را بهتر درک کنند.

بخشی از طرح اصالت محتوای منبع آزاد ادوبی (CAI)، نمونه اولیه به سازندگان اجازه می‌دهد تا نام و موقعیت مکانی و تاریخچه ویرایش خود را در میان برچسب‌های دیگر به عکس‌ها اضافه کنند. این چیزی است که ادوبی آن را «دستکاری آشکار» دنباله کاغذ برای تصویر می‌نامد که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر معتبر در مقابل تصاویر جعلی را شناسایی کرده و حتی نحوه ایجاد آنها را ببینند.

ادیت خودکار برنامه فتوشاپ

ادوبی برای اولین بار CAI را با توییتر و نیویورک تایمز در پی موارد متعدد تصاویر جعلی و تغییر یافته راه‌اندازی کرد.

از آن زمان ادوبی با شرکای خود، به همراه مایکروسافت، بی بی سی، کوآلکام و دیگران، برای ایجاد ابزار نمونه اولیه همکاری کرده است.

به عنوان مثال، ادوبی یک تصویر ترکیبی را نشان می‌دهد که با استفاده از چهره شخصی روی عکسی دیگر مونتاژ شده است.

با استفاده از این ابزار، فتوشاپ می‌تواند به طور خودکارعکس را با اعتبار اصلی عکاس، فردی که عکس را ادیت کرده و فعالیت‌های ویرایشی دقیق مورد استفاده او را با کمک هوش مصنوعی برای راهنما، و تغییر شکل برچسب گذاری کند.

تشخیص تصاویر فوشاپ شده
تشخیص تصاویر فوشاپ شده

تشخیص تصاویر با برنامه فتوشاپ

با این حال، ادوبی خاطر نشان کرد که این ویژگی می‌تواند به طور کلی غیر فعال شود، بنابراین تنها در صورت تمایل سازندگان، می‌تواند محتوای معتبر را ردیابی کند.

تصاویر فرستاده شده به Behance همان اطلاعات، از جمله برنامه مورد استفاده را نشان می‌دهد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری ببینید، می توانید گزارش کاملی از وب سایت جدید ادوبی یعنی Verify.contentauthenticity.org را دریافت کنید و حتی یک صفحه تقسیم شده را مشاهده کنید که عکس اصلی را در مقابل تصویر ترکیبی نهایی نشان می‌دهد.

این ابزار فقط برای تصاویر کار می‌کند، اما ادوبی و شرکای آن در نظر دارند که سرانجام آن را برای انواع دیگر رسانه‌ها، از جمله ویدئو، گسترش دهند، چیزی که می‌تواند به حذف کامل اسناد جعلی کمک کند. این ابزار در حال حاضر، هنوز در مرحله آزمایش است و نیاز به پذیرش گسترده ناشران، هنرمندان و حتی رقبا برای فتوشاپ قبل از اینکه مفید واقع شود، دارد.

با این حال، ادوبی راه‌اندازی ابزار نمونه اولیه در فتوشاپ را یک جهش بزرگ برای این فناوری دانست. این امکان برای انتخاب مشتری در فتوشاپ و Behance از طریق نسخه بتا در هفته‌های آینده در دسترس خواهد بود.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *