مردم نسبت به افزایش 37 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث شوکه شده و اعتراض داشتند.

به گزارش برات نیوز، دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش ۳۷ درصدی قیمت بیمه شخص ثالث مردم را شوکه کرده است،گفت:

فعالان این حوزه باید پاسخگو باشند و یا حداقل قبل از افزایش قیمت، زمینه سازی کنند.

این در حالی است که در شرایط اقتصادی کنونی، مردم به شدت تحت فشار تورم و افزایش قیمت ها هستند.

در همین حال فشار مضاعف بیکاری و کم درآمدی نیز همراه آن ها شده است .

مردم در تنگنای افزایش قیمت ها و تورم

حال اینکه به دلیل سوء مدیریت ها و عدم کنترل افزایش قیمت ها ، تمامی بخش های مصرفی مردم در حال افزایش چند برابری قیمت است به طوری که به شدت مردم درتنگنا قرار گرفته اند.

افزایش نرخ بیمه ها از جمله نرخ بیمه شخص ثالث که تا 37 درصد افزایش یافته است یکی از همین مواردی است

 که مردم را واقعا تحت تاثیر قرار داده است .

در همین راستا، دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه افزایش نرخ حق بیمه باید بر اساس معیار و شاخص هایی انجام شود گفت:

اگر شاخص هایی که برای افزایش قیمت بیمه شخص ثالث وجود دارد حداقل باید برای جامعه هدف مشخص شود.

یعنی مردم باید بدانند که این ارقام بر اساس چه فعل و انفعالات علمی و یا تجربی و اقتصادی تعیین می شود.

تاثیرگذاری زیاد افزایش نرخ حق بیمه بر زندگی مردم

محمد اکبر اشرفی در ادامه افزود:

افزایش نرخ حق بیمه تأثیر زیادی روی زندگی روزمره مردم می گذارد

چرا که بیمه شخص ثالث اجباری است.

لذا هر درصدی که به آن اضافه می شود باید بر مبنای یک آنالیز و بررسی و تحقیقات میدانی و علمی باشد.

عضو هیئت مدیره کانون مرکزی کارکنان بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی کل کشوربا بیان اینکه افزایش 37 درصدی قیمت بیمه شخص ثالث مردم را شوکه کرده گفت:

 فعالان این حوزه باید پاسخگو باشند.

یا حداقل قبل از افزایش قیمت، زمینه سازی کنند تا مردم هم در جریان کار قرار بگیرند.

ضرورت افزایش نظارت ها در حوزه تعیین نرخ بیمه

اشرفی افزایش نظارت ها در حوزه بیمه ای به ویژه بیمه شخص ثالث و سایر بیمه های صنعتی را خواستارشد و افزود:

به ازای افزایش حق بیمه شخص ثالث باید تعهداتی هم تعریف شود.

اما با توجه به موقعیت درآمدی و دریافتی مردم باید نظارت ها را بیشتر و برای افزایش قیمتها نیز مبانی را تعریف کنیم.

دبیر شورای عالی تأمین اجتماعی با بیان اینکه نرخ دیه و بیمه شخص ثالث خارج از چارچوب قانونی و علمی تعریف نمی شود گفت:

گزارشات شرکت های بیمه مبنی بر خسارت 107 درصدی از بابت بیمه شخص ثالث باید قابل اثبات و مبانی آن نیز مشخص باشد.

بیشتر بخوانید: افزایش 37 درصدی نرخ بیمه شخص ثالث

عدم منطقی بودن نرخ دیه امسال و لزوم تجدید نظر مسوولان

همچنین محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه تعریف شرکت های بیمه از نظر متضرر شدن به خاطر بیمه شخص ثالث باید مشخص شود گفت:

باید دید که واقعاً شرکت های بیمه از این بابت ضرر کرده اند یا اینکه سودشان کمتر شده است؟!

وی افزایش نرخ دیه را غیرمنطقی دانست و افزود:

اگرچه ارزش جان انسان بسیار بسیار بالاست.

اما با این وضعیت جامعه و سبد کالایی مردم این درصد از افزایش هم درست نیست.

افزایش نرخ حق بیمه و متضرر شدن مردم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

افزایش نرخ دیه ساختار خاص خودش را دارد.

اما دستگاه هایی که نرخ دیه را مشخص می کنند باید توجه داشته باشند که با این کار آیا به مردم خدمت می کنند یا اینکه مردم با این نرخ متضرر می شوند؟!

باقری بر لزوم تجدیدنظر در تعیین نرخ دیه تأکید و اظهارکرد:

نرخ دیه را مجلس تعیین نکرده است.

اما دستگاه های  ذیربط در این قضیه باید درمورد نرخ دیه تجدید نظر و بازنگری کنند.

بررسی موضوع خسارت 107 درصدی شرکت های بیمه توسط مجلس

این نماینده مجلس با اعلام اینکه مجلس موضوع خسارت 107 درصدی شرکت های بیمه را پیگیری خواهد کرد گفت:

موضوع مهم تر بحث دیه است.

 باید بر مبنای علمی و دقیق تعیین شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه می توان از کشورهای موفق در حوزه بیمه الگو گیری کرد اظهار کرد:

متاسفانه ما در قانونگذاری از تجربه های دنیا در این زمینه استفاده نکردیم.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *