حتما شما هم صفحات پربازدید اشخاص تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها را دیده‌اید که در پست‌هایشان محصولی را معرفی و به صورت تبلیغات مخفی آن را به فالوئرهای خود معرفی می‌کنند و میلیون‌ها تومان از طریق این تبلیغات درآمد دارند. اکنون فیسبوک که مالک اینستاگرام است متعهد شده تغییراتی در این زمینه ترتیب دهد تا تبلیغات مخفی اینستاگرام توسط اینفلوئنسرها را محدود کند.

به گزارش برات نیوز، برای خلاصی از شر تبلیغاتی که این روزها از سر و کله کاربران اینستاگرام بالا می‌رود، فیس بوک ایرلند که اینستاگرام را در انگلیس اداره می کند، متعهد شده است تغییراتی را صورت دهد  و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس وعده مذکور را تغییر رفتار مهمی از سوی یک پلتفرم شبکه اجتماعی بزرگ توصیف کرده است.

سازمان دیده بان رقابت انگلیس نیز در این خصوص بیانیه ای داده و اعلام کرده است که با استراتژی جدید اینستاگرام دیگر تبلیغات مخفی و پست کردن یک تبلیغات در این پلتفرم بدون این که به عنوان تبلیغات مشخص شود، دشوار خواهد شد.

شفاف کردن روند تبلیغات اینفلوئنسرها

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در جهت هر چه شفاف کردن تبلیغات اینفلوئنسرها این پیشنهاد را داده و فیسبوک به عنوان مالک اینستاگرام نیز از این طرح استقبال کرده و به دنبال تغییراتی در آن است.  پیش از این سازمان رقابت و بازارهای انگلیس درباره این که بسیاری از اینفلوئنسرها محتوای مربوط به شرکتها را در اینستاگرام پست می کنند بدون این که مشخص کنند برای این کار پول یا مشوق‌های دیگری دریافت کرده اند، تحقیقاتی را انجام داده بود.

بیشتر بخوانید: اثرات مخرب فیلترینگ اینستاگرام بر کسب‌وکارهای آنلاین

تائید دریافت پول از برندها

بنابراین تغییرات اینفلوئنسرها اگر برای ارسال چنین پستها یا خدماتی پول یا مشوقهای دیگر دریافت می کنند، از این پس باید تایید یا فاش کنند که در ازای این تبلیغات مخفی پول گرفته‌اند. این به شفافیت بیشتر این قبیل فعالیت‌ها و آگاهی مخاطبان آنها خواهد افزود.

واکنش اینستاگرام به تبلیغات مخفی

در غیر این صورت اینستاگرام تبلیغات آنها را محدود می کند چرا که اینستاگرام از فناوری استفاده خواهد کرد که مشخص می کند چه زمانی کاربران به وضوح روشن نمی کنند که تبلیغات ارسال می کنند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *