به گزارش برات‌نیوز، آدام موسری، مدیر اینستاگرام با انتشار توییتی اعلام کرد این شرکت درحال آزمایش چیدمان جدید صفحه خانگی اپلیکیشن خود است. هر سه گزینه برای منوی افقی شامل افزوده شدن دو تب جدید است که قرار است یا جایگزین آیکون‌های فعلی ‌شوند یا به نوار صفحه اضافه خواهند شد.

دو تب جدیدی که به اینستاگرام اضافه می‌شوند، قابلیت‌هایی هستند که این شرکت برای طراحی آن‌ها زمان زیادی صرف کرده است. تغییرات فرمت اینستاگرام به برنامه Reels از ماه اوت در سطح جهانی انجام شد، این تغییرات به اینستاگرام موقعیت محوری می‌بخشد. اینستاگرام با استفاده از قابلیت‌های Reels می‌تواند با مدل ویدیوی کوتاه اپلیکیشن تیک تاک رقابت کند و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با استفاده از برنامه Reels کلیپ‌های ویدیویی کوتاه همراه با موسیقی متن را بسازند. طبق بررسی‌هایی که  شرکت محتوایی ویستل انجام داده است، ۸۷ درصد از کاربران تیک تاک معتقدند که Reels  قابلیت‌های مشابه تیک تاک دارد.

اضافه شدن تب خرید در صفحه اینستاگرام این امکان را برای برندها و شرکت‌ها فراهم می‌کند که محصولات خود را در پروفایلشان به فروش برسانند و کاربران به راحتی بتوانند از این اپلیکیشن خرید کنند. چنین قابلیتی از سال ۲۰۱۸ فعال شده است اما اینستاگرام محدودیت‌های این بخش را در ماه ژوییه سال جاری میلادی رفع کرد تا هر کاربری که دارای کسب‌وکار اینترنتی‌ست بتواند از پروفایل خود برای فروش محصول و خدماتش بهره گیرد.

چنین قابلیتی سبب می‌شود تا کسب‌وکارهای خرد بیشتری به اینستاگرام جذب شده و همچنین صنعت اینفلوئنسرها در این پلتفرم که به فروش کالا، آثار هنری و سایر محصولات می پردازند، منبع سرمایه گذاری خوبی تلقی شود.

بیزنس اینسایدر گزارش می‌دهد که تمرکز اینستاگرام روی Reels در شرایطی رخ داده است که تیک تاک در آمریکا با خطر ممنوعیت روبروست. یک سخنگو از سوی اینستاگرام نیز به این رسانه خبری اعلام کرده است که این پلتفرم تغییرات مذکور را در هفته‌های آتی و در سطح جهانی برای تعداد محدودی از کاربران به صورت آزمایشی فعال خواهد کرد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *