اینطور که پیداست فیسبوک به دلیل نقض عمدی دستور تنظیم کننده رقابت بریتانیا، جریمه 69 میلیون دلاری گرفته است.

به گزارش برات‌نیوز، فیسبوک به دلیل نقض عمدی در جریان تحقیقات Giphy توسط ناظر رقابت بریتانیا جریمه شده است.

بد نیست بدانید که تنظیم‌کننده رقابت بریتانیا، این روزها در حال بررسی تصاحب پلتفرم اشتراک ‌گذاری گیف Giphy است.

سازمان رقابت و بازار که روز چهارشنبه این جریمه را صادر کرد، در ژوئن 2020 در حالی که تحقیقات خود را در مورد خرید Giphy  توسط این شرکت آغاز کرد.

دستور مذکور، برای اطمینان از ادامه رقابت شرکت‌ها در صورت عدم ادغام طراحی شده است و از ادغام بیشتر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

فیسبوک از نظر قانونی موظف است به‌روزرسانی‌های منظم را به CMA ارائه دهد.

تا نشان دهد که فعالیت‌هایش با این دستور مطابقت دارد.

اما CMA در این زمینه گفت:

فیسبوک علی‌رغم هشدارهای مکرر به‌طور قابل‌توجهی دامنه این به‌روزرسانی‌ها را محدود کرده است.

جریمه 69 میلیون دلاری به دلیل خودداری آگاهانه

رگولاتور جریمه 69 میلیون دلاری فیسبوک را به دلیل خودداری آگاهانه از گزارش تمام اطلاعات مورد نیاز این نهاد دانست.

CMA در این رابطه اضافه کرد:

این اولین بار است که یک شرکت با «خودداری آگاهانه» از گزارش تمام اطلاعات مورد نیاز، یک IEO را نقض کرده است.

این شرکت اضافه کرد که شکست فیسبوک در رعایت عمدی بوده است و به این شرکت هشدارهای متعدد داده شده است.

یکی از سخنگویان فیسبوک به CNBC گفت که این شرکت به شدت با این مجازات مخالف است و آن را ناعادلانه خواند.

آن‌ها افزودند که فیسبوک این تصمیم را بررسی کرده و گزینه‌های آن را در نظر می‌گیرد.

جوئل بامفورد، مدیر ارشد ادغام در  CMA، در بیانیه‌ای گفت:

دستورات اجرایی اولیه بخش مهمی از رژیم کنترل ادغام داوطلبانه در بریتانیا است.

شرکت‌ها ملزم نیستند قبل از تکمیل خرید، به دنبال تأیید CMA باشند.

اما اگر تصمیم به ادغام داشته باشند، اگر فکر کنیم مصرف‌کنندگان ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند و تحقیقات لازم باشد، می‌توانیم از ادغام بیشتر شرکت‌ها جلوگیری کنیم.

وی افزود:

ما به فیس‌بوک هشدار دادیم که امتناع از ارائه اطلاعات مهم به ما، نقض این دستور است.

اما حتی پس از از دست دادن درخواست تجدیدنظر خود در دو دادگاه جداگانه، فیس‌بوک به نقض قانون خود ادامه داد.

این باید به عنوان هشداری برای هر شرکتی باشد که فکر می‌کند فراتر از قانون است.

در ماه آگوست، CMA  اعلام کرد که به طور موقت دریافته است که خرید Giphy توسط فیس بوک به رقابت بین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آسیب می‌رساند و یک رقیب بالقوه را در بازار تبلیغات نمایشی حذف می‌کند.

CMA  گفت ممکن است فیسبوک را ملزم کند تا قراردادی را که طبق گزارش‌ها به ارزش 400 میلیون دلار است، لغو کند و اگر نگرانی‌های رقابتی آن در نهایت تایید شود، Giphy  را بفروشد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *