به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم بهاره، جشنواره فروش ویژه نوروزی برگزار می شود.

به گزارش برات نیوز، رئیس اتاق اصناف ایران از جایگزینی جشنواره فروش فوق العاده نوروزی با نمایشگاه های عرضه مستقیم بهاره خبر داد.

هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز و عید سعید باستانی ودر روزهای پایانی اسفند نمایشگاه های عرضه مستقیم بهاره برگزار می شد و تمامی اقلام مورد نیاز خانوارهای ایرانی با قیمت مناسب تر عرضه می شد.

تمرکز بر حضور پرتقاضاها در جشنواره فروش نوروزی

اما با توجه به شیوع بیماری کرونا از سال گذشته این نمایشگاه های عرضه مستقیم برگزار نشده است.

این درحالی است که مسوولان مرتبط برای دسترسی مردم به کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز خود برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی را جایگزین برگزاری این نمایشگاه ها کردند.

سعید ممبینی درباره برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد : در جشنواره فروش ویژه نوروزی تمرکز بر فعالیت اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش ، قنادان و آجیل‌فروشان است، اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت در این جشنواره را دارند.

کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه های بهاره

وی در نشست رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران  اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجتناب از تجمع امسال نمایشگاه های عرضه مستقیم بهاره برگزار نمی شود.

ممبینی ادامه داد: امسال در نظر داریم با ابتکاری از سوی اتاق اصناف ایران، مرکز اصناف، بازرگانان وزارت صمت و دبیر خانه هیات عالی نظارت جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را برگزار کنیم.

از یک سو و مشکلاتی که برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم برای اصناف در سال‌های گذشته ایجاد کرده بودند، امسال با

وی افزود: در این راستا جلساتی با نمایندگان رسته‌های صنفی در هفته‌های گذشته داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که زمینه فروش فوق‌العاده به طور گسترده و در سطح کشور را ایجاد کنیم. 

ضرورت حضور پررنگ اتحادیه ها در جشنواره فروش ویژه نوروزی

این مقام مسوول خاطر نشان کرد:چنانچه این جشنواره در دور اول به خوبی برگزار شود، در سال‌های آینده نیز گزینه مناسبی برای جایگزینی با نمایشگاه‌های عرضه مستقیم خواهد بود.

ممبینی ضمن اشاره به ابداع برگزاری این جشنواره از سوی اتحادیه ها خاطر نشان کرد: اتحادیه ها در سال‌های گذشته  گلایه‌های زیادی از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم داشتند، لذا امید داریم تا در این طرح، حضوری فعال و تاثیر گذار داشته باشند.

به گفته وی  در نظر داریم تا توزیع و نظارت بر کالا را نیز به خود اتحادیه‌ها بسپاریم.

حضور صنوف پرتقاضا در فروش فوق‌العاده

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران در این طرح، تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان است .

وی ادامه داد: تمرکز ما بر اجناس و خدمات صنوفی که در بازار شب عید تقاضا برای آن ها بسیار است بوده ، اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت دارند.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: با توجه به اعلام آمادگی اتحادیه بارفروشان سعی شده  تا در کنترل قیمت میوه و ممانعت از افزایش نرخ، همکاری کند.

پیش بینی برای استقبال از برندهای مختلف دراین جشنواره

ممبینی ضمن اشاره به این موضوع که تمرکز ما بر حمایت از کالاهای تولید داخل است، تصریح کرد: اما چنانچه فروشندگان کالاهای خارجی، مستندات لازم جهت واردات قانونی اجناس را ارائه دهند، منعی برای حضوردر جشنواره مذکور ندارند.

وی ضمن پیش بینی استقبال از برندهای مختلف در این جشنواره گفت: به طور مثال، یکی از شرکت‌ها در زمینه کفش اعلام کرده است که طرح مذکور را در ۲۳۰ شعبه خود در سراسر کشور و با تخفیف ۵۰ درصد اجرا خواهد کرد.

حضور اختیاری اصناف  در طرح فروش فوق‌العاده نوروزی

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه تاکید کرد که بدیهی است شرکت واحدهای صنفی در این طرح کاملا اختیاری بوده و اجباری در آن نیست.

لزوم تعیین فرآیندی برای شکایت مشتریان

بر اساس این گزارش، کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت نیز اظهار کرد: نفس برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها تنظیم بازار و کاهش قیمت با حفظ کیفیت است. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شد اما همه واحدهای صنفی نمی‌توانستند در این نمایشگاه‌ها حضور یابند.

امکان تکرار جشنواره فروش ویژه نوروزی در سال های بعد

معتمد وزیری خاطر نشان کرد:امسال بنا داریم تا جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را با همکاری اصناف رقم بزنیم که اگر رضایت مشتریان را جلب کند، امکان تکرار این طرح در سنوات و مناسبات بعدی وجود دارد.

وی افزود: از اتحادیه‌ها انتظار می‌رود تا روندی را پیش‌بینی کنند که در صورت تخلف واحدهای صنفی و ارائه کالای کم کیفیت یا گران فروشی مشتریان بتوانند شکایت خود را ثبت و به سرعت به آن رسیدگی شود.

ممبینی اظهار کرد:  لازم است تا فرایند سهل و روشنی برای شکایات احتمالی مشتریان در نظر گرفته شود تا مردم با خیال آسوده خرید و در صورت تخلف واحد صنفی مورد را پیگیری کنند.

جبران ضررسال گذشته  اصناف در جشنواره فروش ویژه نوروزی

بر اساس این گزارش، اتاق اصناف ایران و تشکل‌های صنفی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در نظر دارند فروش فوق العاده واحدهای صنفی فعال در حوزه های پوشاک، کیف و کفش، شیرینی، آجیل و خشکبار را اجرایی کنند.

مسوولان مرتبط این تصمیم را با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و زیان قابل توجه اصناف طی سال گذشته گرفتند.

مسوولان در نظر دارند تا با ترغیب، واحدهای صنفی سراسر کشور به فروش فوق العاده پایان سال، رضایت مصرف کنندگان را در تامین کالای با کیفیت با تخفیف ویژه جلب کنند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *