سومین جشنواره فریلنسرهای ایران در 7 بخش اصلی آغاز به کار کرد.

به گزارش برات نیوز، سومین جشنواره فریلنسرهای ایران با هدف فرهنگسازی و ارتقا سطح فریلنسینگ و همچنین شناسایی فریلنسرهای برتر فعال در ایران، آغاز شد. 

در جشنواره امسال فریلنسرها در ۷ بخش اصلی برنامه‌نویسی، طراحی، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، مدل سازی سه بعدی، تصویرسازی و عکاسی به رقابت می پردازند.

 ثبت‌نام در این جشنواره از ۵ بهمن‌ماه آغاز شده است و تا ۳۰ بهمن‌ماه ادامه دارد.

برون سپاری پروژه ها هدف اصلی جشنواره فریلنسرها

اتابک آکسون، دبیر اجرایی این جشنواره اعلام کرد:

ثبت نام جشنواره از 5 تا ۳۰ بهمن‌ماه است و پس از آن جلسات داوری و در نهایت ۲۱ اسفندماه اختتامیه برگزار می‌شود.

به گفته وی جشنواره فریلنسرها با هدف فرهنگسازی، افزایش سطح فعالیت فریلنسرها، رفع چالش‌ها و موانع فعالیت‌ فریلنسرها و معرفی فریلنسرهای برتر برگزار می‌شود.

آکسون در نشست خبری این جشنواره افزود: ما قصد داریم تا در مسیری حرکت کنیم که کارفرماهای بیشتری راغب شوند پروژه‌های بیشتری را برونسپاری کنند.

ما قصد داریم تا در مسیری حرکت کنیم که کارفرماهای بیشتری راغب شوند پروژه‌های بیشتری را برونسپاری کنند.

 به نوعی اعتماد بین کارفرما و فریلنسرها افزایش پیدا کند.

با همین اهداف این جشنواره سه سال پیش راه‌اندازی شد.

تلاش ما این است تا خروجی این جشنواره به نفع همه فریلنسرها باشد.

به گفته آکسون، اولین دوره جشنواره سال ۹۷ توسط پونیشا برگزار شد.

رقابت بین فریلنسرهایی بود که در پونیشا فعالیت می‌کردند.

 سال ۹۸ پونیشا از پلتفرم پارسکدرز دعوت کرد تا جشنواره شکل عمومی‌تری بگیرد و تنها مختص به یک پلتفرم نباشد.

این دوره با شیوع کرونا مراسم اختتامیه و اعلام نتایج آنلاین بود.

در دوره سوم جشنواره تلاششان این است تا تمام پلتفرم‌ها درگیر این جشنواره شوند.

 همه با هم به هدف جشنواره که ارتقا سطح فریلنسرها است، کمک کنند.

به گفته دبیر اجرایی جشنواره فریلنسرها ، در جشنواره امسال پلتفرم‌های پونیشا، پارسکدرز، ویناتلنت و تایپ ایران در این جشنواره حاضر شدند.

7 حوزه پرطرفدار در جشنواره فریلنسرها

دبیر اجرایی و دبیر کمیته داوران جشنواره در نشست خبری این جشنواره نیز گفت:

هرسال حوزه‌هایی را مشخص می‌کنیم تا فریلنسرها در همان حوزه‌ها شرکت کنند.

امسال ما با توجه به تجربه سال گذشته سعی کردیم تا حوزه‌های پرطرفدار فریلنسینگ را بهبود ببخشیم.

به این ترتیب در ۷ حوزه و ۱۷ بخش فریلنسرها ثبت‌نام می‌کنند.

البته اگر حیطه فعالیت کاری فریلنسری در این ۱۷ بخش نباشد، می‌تواند به ما اطلاع دهد.

اگر تعداد فریلنسرها در آن حوزه قابل توجه بود ما بخشی را به آن موضوع اختصاص می‌دهیم.

او بیان کرد: ۷ حوزه اصلی برای جشنواره در نظر گرفتیم که شامل برنامه‌نویسی،طراحی، دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، مدل‌سازی سه بعدی،تصویرسازی و عکاسی است.

 فریلنسرها می‌توانند در سایت freelancerz.ir ثبت‌نام کنند.

امسال سعی کردیم داوران از  فریلنسرهای متخصص انتخاب شوند.

آنها در حوزه تخصصی خودشان تجربه کار فریلنسینگ را دارند و با این فضا آشنا هستند و می‌توانند در حیط تخصص خود پروفایل فریلنسرهای شرکت‌کننده را بررسی کنند.

داوری جشنواره فریلنسرها چگونه است؟

غفارزاده در خصوص داروی جشنواره فریلنسرها گفت:

برای هر بخش شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم.

برای هرکدام از شاخص‌ها امتیازی تعیین شد.

 فریلنسرها بعد از ثبت نام، در پروفایلشان خود را معرفی و رزومه و نمونه کارشان را قرار می‌دهند.

این پروفایل‌ها برای داوران نمایش داده می‌شود و آنها در زمان مشخصی به هرکدام از این ۷ حوزه تحت عنوان حوزه عمومی و تخصصی امتیاز می‌دهند.

امتیاز کلی فریلنسرها مشخص می‌شود و به صورت سیستمی فریلنسر برتر هر حوزه مشخص خواهد شد.

امسال سعی کردیم تا با پلتفرم‌های همکار در حوزه فریلنسینگ هم مشارکت داشته باشیم.

از آنها درخواست کردیم تا در بازه زمانی جشنواره پلتفرم خود را بررسی و کاربر فعال خودشان را معرفی کنند تا در اختتامیه تحت عنوان فریلنسر برتر از آنها تقدیر کنیم.

می‌خواهیم در این بخش این حس را به فریلنسرها منتقل کنیم که پلتفرم‌ها حواسشان به کاربرانشان است و در طول یکسال فعالیت آنها را زیرنظر دارند.

دیده شدن فریلنسرها هدف اصلی جشنواره

مدیراجرایی جشنواره فریلنسرها نیز در ادامه نشست به اولین جشنواره اشاره کرد و گفت:

رویداد اول آزمایشی بود و برای ما تجربه خوبی بود.

در اولین رویداد از کاربران فریلنسری که در پونیشا فعالیت می‌کنند، تقدیر کردیم. 

به این صورت می‌خواستیم این فریلنسرها دیده شوند.

دیده‌ شدن هم به خودشان و هم به دنیای فریلنسینگ و هم به کارفرماها کمک می‌کرد تا به برونسپاری پروژه‌هایشان اعتماد بیشتری کنند.

دیدی که برای رویداد اول به دست آوردیم، کمک کرد تا رویداد دوم را گسترش دهیم.

به این صورتکه تنها مختص به پلتفرم پونیشا نباشد.

با همکاری پارسکدرز رویداد دوم برگزار شد و متاسفانه شیوع کرونا سبب شد تا رویداد نهایی را لغو کنیم.

نورمحمدی به رویداد فریلند اشاره کرد و افزود:

پونیشا درسال دو رویداد فریلند و جشنواره فریلنسرها در زمینه فریلنسینگ برگزار می‌کند.

با توجه به شناختی که به این فضا داریم می‌دانیم که آموزش بسیار در حوزه فریلنسرا مهم است. 

 فریلند که در تابستان برگزار می‌شد، به خاطر شیوع کرونا لغو شد.

رویداد جشنواره فریلنسرها برای معرفی فریلنسرها برگزار می‌شود تا فریلنسرها خود را بهتر به جامعه بشناسانند.

با برگزاری این جشنواره قصد داریم پایان هرسال از کاربرانی که در این حوزه پیشرفت کردند، قدردانی کنیم.

گفتنی است سومین جشنواره‌ی فریلنسرهای ایران با حمایت شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی همچون:

هاست ایران، زیبال، دفتر شما، درگاه پرداخت جیب، ابرآروان، فرمالو، نجوا، جابینجا، ایران سرور، نیک پرداخت  و چاپچی در حال برگزاری است.

فریلنسرها از ساعت ٢۴ روز ۵ بهمن تا ساعت ٢۴ روز ٣٠ بهمن ١٣٩٩ فرصت دارند تا با ورود به وبسایت این جشنواره به آدرس freelancerz.ir، در این رقابت شرکت نمایند.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در سومین دوره جشنواره فریلنسرهای ایران می‌توانید به آدرس freelancerz.ir مراجعه کنید.

 

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *