خرید گیفی توسط فیسبوک یکی از بزرگ‌ترین خبرهای حوزه فناوری ساعات اخیر بود. فیسبوک که به عنوان مالک واتس اب و اینستاگرام به حساب می آید سرویس گیفی (Giphy) را خریداری کرد. این موضوع می‌تواند تغییرات زیادی در شبکه های اجتماعی به وجود بیاورد. گیفی از جمله سرویس‌های محبوب همه شبکه‌های اجتماعی بود که بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر دارد. در واقع این سرویس منبعی برای به دست آوردن تصاویر متحرک در سرتاسر شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید.

خرید گیفی توسط فیسبوک می‌تواند برای بسیاری از سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر بدی باشد. به هر حال بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌ها دوست ندارند با فیسبوک همکاری کنند، مخصوصا اینکه فیسبوک همیشه در حفط اطلاعات شخصی کاربران ضعیف عمل کرده است.

گیفی

از آنجایی که خرید Giphy به وسیله فیسبوک سر و صدای زیادی به راه انداخت، فیسبوک اعلام کرده که تمام کاربران و سرویس‌ها می‌توانند همانند گذشته از گیفی استفاده کنند. براساس گفته‌های فیسبوک مردم همچنان می‌توانند تصاویر خود را در Giphy آپلود کنند و سرویس‌های مختلف می‌توانند API گیفی را هم در اختیار داشته باشند.

حفقط حریم شخصی کاربران باعث شد که پیام رسان تلگرام که از API گیفی استفاده می‌کند در توییتی به این موضوع اشاره کند که Giphy به هیچ عنوان اطلاعات کاربران را رصد نمی‌کند؛ اما این احتمال وجود دارد که فیسبوک تغییری در سیاست‌های Giphy ایجاد کند. اضافه شدن هر تغییری می‌تواند باعث شود که بسیاری از سرویس‌ها دیگر از خدمات Giphy استفاده نکنند.

اپلیکیشن‌های مختلفی مانند iMessage، MailChimp، Signal، Slack، SnapChat، Telegram، TikTok، Tinder، Trello، Twitter از گیفی استفاده می‌کنند. حالا باید ببنیم که آیا این شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های بزرگ حاضر خواهند شد که استفاده از Giphy را رها کنند و یک سرویس دیگر را جایگزین آن کنند؟  به هر حال  Giphy سرویس بسیار محبوبی است و تغییر سیاست‌های آن می‌تواند روی کاربران تاثیرگذار باشد.

منبع: The Verge

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *