مدیر اجرایی خطوط هواپیمایی مالزی اعلام کرد اگر طرح بازسازی آنها با شکست روبرو شود، خطوط هواپیمایی مالزی تعطیل خواهند شد.

به گزارش برات نیوز، مدیر اجرایی شرکت مادر خطوط هواپیمایی مالزی اعلام کرد که در صورت عدم حمایت مالکان و اجاره دهندگان هواپیما از آخرین طرح تغییر ساختاری این شرکت، هواپیمایی مالزی مجبور به تعطیلی خواهد شد.

سه گروه مختلف طرح تغییر ساختاری

رویترز روز جمعه گزارش داده بود که گروهی از شرکتهای لیزینگ طرح تغییر ساختاری را رد کرده و شرکت هواپیمایی دولتی را به مرحله نهایی رقابت برای آینده خود نزدیک کرده‌اند.

ایزام اسماعیل، مدیر اجرایی گروه حمل و نقل هوایی مالزی (MAG) در مصاحبه با هفته نامه The Edge بیان کرد: «در صورت تصمیم اجاره دهندگان مبنی بر عدم حمایت از طرح تغییر ساختاری، این گروه “چاره ای جز تعطیل کردن” نخواهد داشت. طلبکارانی وجود دارند که قبلا توافق کرده اند اما عده دیگری هنوز مقاومت می کنند و گروه دیگر هنوز مردد به توافق یا عدم توافق هستند.»

او ادامه داد:

«من باید کسانی را که مردد هستند را با آنهایی که توافق کرده اند همسو کنم. می دانیم که مقدار قابل توجهی از طلبکاران توافق کرده اند.»

زمان رسیدن به نقطه تعادل سود و هزینه

ایزام در ادامه تأکید کرد که این طرح قرار است ترازنامه این شرکت هواپیمایی را طی 5 سال بازسازی کرده و با فرض بازگشت تقاضا در بازارهای داخلی و جنوب شرقی آسیا تا سه ماهه دوم و سوم سال 2022 به سطح سال 2019، در سال 2023 به نقطه تعادل سود و هزینه برسد.

این طرح همچنین به تزریق وجه نقد از سهامداران شرکت‌های هواپیمایی و صندوق ایالتی Khazanah Nasional برای کمک به شرکت در طول 18 ماه آینده دارد. مدیر اجرایی MAG از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

خطوط هواپیمایی
سازمان هواپیمایی از قبل به اجاره دهندگان هشدار داده بود که در صورت شکست برنامه های تغییر ساختار ، خزانه بودجه این گروه را متوقف کرده و آن ها را مجبور به ورود به یک روند پیچیده می کند.

مالکین هواپیما طرح را نامناسب خواندند

این در حالی است که به گفته افراد مطلع و منابع آگاه، اجاره دهندگانی که ادعا می کنند مالک 70 درصد هواپیماهای اجاره شده به این گروه هواپیمایی هستند، این طرح را “نامناسب و دارای نقص مهلک” خوانده و متعهد شده اند که آن را به چالش بکشند.

سازمان هواپیمایی از قبل به اجاره دهندگان هشدار داده بود که در صورت شکست برنامه های تغییر ساختار ، خزانه بودجه این گروه را متوقف کرده و آن ها را مجبور به ورود به یک روند پیچیده می کند.

پلن B شرکت خطوط هواپیمایی مالزی

ایزام گفت که اجاره دهندگان باید هرچه زودتر تصمیم خود را نهایی کنند، در غیر این صورت شرکت هواپیمایی می تواند تصمیم بگیرد که آیا به برنامه بازسازی خود ادامه می دهد یا “پلن B” را اجرا می‌کند.

ایزام گفت که طرح B می تواند شامل انتقال گواهینامه اپراتور هوایی مالزی (AOC) به یک شرکت هواپیمایی جدید با نام دیگر یا استفاده از اهرم مالی آنها در شرکت های هواپیمایی خواهر Firefly و MASwings باشد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *