کاهش تراشه که به تولید خودرو در چین ضربه زده و مدیران صنعت خودرو را روز به روز بیشتر در تنگنا قرار داده و نگران می‌کند.

این نگرانی پس از امید به اینكه بزرگ‌ترین بازار اتومبیل جهان بتواند پیشگام بهبود جهانی در این بخش باشد، به وجود آمده است.

به گزارش برات نیوز، خودروسازان در سراسر جهان مجبور شده‌اند خطوط مونتاژ به دلیل کمبودهای ناشی از تاخیرهای تولید بعضی از سازندگان تراشه، تعدیل کنند.

فولکس واگن AG (VOWG_p.DE)، بزرگ‌ترین خودروساز خارجی چین که می‌خواهد بیش از 4 میلیون دستگاه خودرو در این کشور بفروشد، اعلام کرد:

تأثیر کمبود تراشه در خودروسازی چین در 3 ماهه دوم سال جاری همچنان کم نشده است.

کمبود تراشه در خودروسازی چین از نظر تولیدکنندگان

استفان ولنشتاین، رئیس فولکس واگن در چین، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت:

ارزیابی اینکه فولکس واگن به دلیل کمبود تراشه در خودروسازی هفته به هفته یا حتی ماه به ماه چه مقدار از دست می‌دهد، دشوار است.

او پیش از نمایشگاه اتومبیل شانگ های که روز دوشنبه افتتاح می‌شود، گفت:

«این واقعاً مانند اطفا حریق است.

در بعضی موارد، ما به تراشه دیگری روی آورده‌ایم بنابراین تأمین كننده‌ها را تغییر داده‌ایم»

بیشتر بخوانید: رونمایی از خودرو تولید مشترک مالزی و چین

چین، جایی که در آن بیش از 25 میلیون وسیله نقلیه در سال گذشته فروخته شد.

با توجه به اینکه صنعت جهانی خودرو تحت تأثیر همه گیری بیماری کرونا قرار گرفت، به یک پرتوی امید برای خودروسازان از جمله فولکس واگن و جنرال موتورز (GM.N) تبدیل شد.

با این حال‌، چین همچنین جایی است که سال گذشته در آن خبر کمبود تراشه خودکار برای اولین بار منتشر شد.

به غیر از خودروسازی چین کمبود تراشه در خودروسازی ژاپن نیز مشهود است.

کاهش آن در کارخانه تراشه سازی Renesas Electronics (6723.T) در ژاپن در ماه مارس بدتر شد.

کمبود تراشه
کمبود تراشه در خودروسازی

طبق گفته مک کینزی، در سال 2019، گروه‌های خودروسازی، تقریباً یک دهم بازار تراشه 429 میلیارد دلاری را با تراشه NXP یعنی (NXPI.O)، Infineon آلمان (IFXGn.DE) و Renesas را در میان تامین‌کنندگان اصلی این بخش به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش تولید نیسان و فورد به دلیل کمبود تراشه در خودروسازی

خودروسازان، از جمله نیسان موتور (7201.T، فورد موتور (F.N) و نیو وارز (NIO.N) اعلام کردند:

به دلیل کمبود عرضه تراشه تولید خود را کاهش دادند.

لی شاونا، مقام ارشد انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، گفت:

کاهش عرضه تراشه در دو ماه نخست امسال 5 تا 8 درصد به تولید خودرو ضربه زده است.

انتظار می‌رود تأثیر آن از 3 ماهه سوم سال جاری کاهش یابد.

در نتیجه، اتحادیه فروشندگان اتومبیل چین اعلام کرد:

انتظار دارد که موجودی خودرو در چین همچنان ادامه یابد.

چرا که کاهش تراشه به تولید کلی خودرو ضربه زده است.

در این گزارش آمده است که ممکن است عرضه بعضی از مدل‌های خودرو نتواند پاسخگوی تقاضا باشد.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *