به تازگی خبر رسیده که بازی‌های ایکس باکس (Xbox) در سال 2020، میزان 1.6 میلیارد ساعت توسط مردم تجربه شده‌اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با رسانه برات نیوز همراه باشید.

به گزارش برات نیوز، سال 2020 میلادی به صورت کلی، سال خوب و خوشایندی برای مردم در سراسر دنیا به شمار نمی‌رود و اتفاقات بد و ناگواری که در این سال رخ داده، مردم را نسبت به 2020 بدبین و بی اعتماد کرده است.

شاید بزرگترین و نگران کننده‌ترین مشکلی که در سال 2020 به وجود آمد، گسترش و شیوع ویروس کرونا یا COVID 19 بود که بسیاری از مردم را آلوده و حتی به کام مرگ کشاند.

با این حال، افرادی که از ترس بیماری کرونا مجبور به خانه نشینی شدند، قطعا برای سیر نشدن از زندگی خود، به دنبال سرگرمی‌های مختلفی گشتند و این وضعیت حتی هم‌اکنون نیز پس از گذشت ماه‌ها از شیوع جهانی ویروس کرونا نیز ادامه دارد.

با این حال، از آن جایی که عصر و دوره و زمانه حاضر، عصر سرگرمی دیجیتال است و معمولا سرگرمی دیجیتال به اندازه کافی در هر خانه‌ای وجود دارد، مردم در دوران قرنطینه، سرگرم بودند و بیشتر وقت خود را صرف تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها و البته تجربه بازی‌های ویدیویی، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی خود کردند.

خوشبختانه بر خلاف فیلم‌های سینمایی که تاریخ اکران آن‌ها در سال 2020 به هم خورد و به زمان دیگری موکول شد، بازی‌های ویدیویی معمولا با تاخیر جدی و قابل توجهی در زمان عرضه خود رو به رو نشدند و مردم و بازی‌بازان توانستند در این ماه‌ها، به خوبی پای بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس، زمان خوب و سرگرم کننده‌ای را سپری کنند.

بیشتر بخوانید: /صدای-کم-ایکس-باکس-سری-ایکس/

محبوبیت بازی های ایکس باکس

حال، شاید برایتان جالب باشد بدانید که میزان زمانی که مردم در سال 2020 و با وجود دوران قرنطینه، پای کنسول‌ بازی یا رایانه شخصی گیمینگ خود صرف کردند، چقدر بوده است.

با این که هنوز سال 2020 و شیوع ویروس کرونا به اتمام نرسیده، اما به تازگی آقای آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg) که به عنوان یکی از مدیران تیم ایکس باکس از شرکت مایکروسافت (Microsoft) به حساب می‌آید، آمار جالبی را منتشر کرده است.

از آن جایی که آرون گرینبرگ از تیم ایکس باکس است، آماری که ارائه کرده، تعداد ساعاتی که مردم پای باز‌ی های استودیوهای ایکس باکس (Xbox Games Studios) صرف کرده‌اند را نشان می‌دهد.

همان طور که می‌دانید، مایکروسافت یک زیر مجموعه به نام استودیوهای ایکس باکس دارد که تمام استودیوهای بازی سازی این شرکت در آن قرار می‌گیرند و تعداد آن‌ها نیز با خرید جدید مایکروسافت (خرید بتسدا و شرکت زنی مکس مدیا)، بیشتر هم شده است.

طبق آمار منتشر شده، بازی‌بازان و به صورت کلی، مردم تا به حال در سال 2020 میلادی، 1.6 میلیارد ساعت را به تجربه بازی‌های ساخته شده توسط استودیوهای زیر مجموعه مایکروسافت، یا همان Xbox Games Studios گذرانده‌اند.

این بدان معنی است که مردم در این مدت، بازی‌های ساخته شده توسط استودیوهای ایکس باکس را روی کنسول‌های ایکس باکس یا حتی رایانه‌های شخصی (ویندوز 10) خود به مدت 1.6 میلیارد ساعت یا حتی بیشتر تجربه کرده‌اند.

این آمار فوق‌العاده است و در کنار محبوبیت بازی‌های ایکس باکس نشان می‌دهد که مردم در دوران قرنطینه، تا چه حد روی کنسول‌های بازی خود حساب می‌کنند و از آ‌ن‌ها برای سرگرم کردن خود استفاده می‌کنند.

البته فراموش نکنید که سال 2020 و حتی شیوع ویروس کرونا هنوز به اتمام نرسیده و تا انتهای سال، قطعا این آمار به طرز چشمگیری با رشد رو به رو خواهد شد.

احتمال رشد تصاعدی بازی‌های ایکس باکس

بر اساس این گزارش نباید فراموش کرد که کنسول‌های‌ نسل بعدی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در ماه نوامبر منتشر می‌شوند و از آن تاریخ تا آخر سال نیز می‌توانیم رشد آمار تجربه بازی‌های ایکس باکس را به صورت تصاعدی در نظر بگیریم.

همچنین علاوه بر فاکتور در خانه ماندن، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که سیاست‌های جدید مایکروسافت و تیم ایکس باکس، باعث به وجود آمدن چنین ارقام خوب و شگفت انگیزی می‌شود.

به عنوان مثال، با استفاده از قابلیت Play Anywhere، بازی‌بازان می‌توانند یک بازی را روی ایکس باکس خود خریداری نمایند و آن را روی ویندوز 10 خود نیز تجربه کنند.

یا سرویس محبوب و فوق‌العاده‌ای مانند ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) نیز با بازی‌های پر طرفدار و بزرگی که دارد، مزید بر علت می‌شود. این موارد سبب می‌شود تا نسل آینده را برای مایکروسافت و ایکس باکس، نسل خوب و درخشانی بدانیم و پیش بینی نماییم.

نظر شما در مورد بازی‌های ایکس باکس و 1.6 میلیارد ساعتی که مردم پای این عناوین زمان سپری کردند، چیست؟ نظرات خوب خود را با برات نیوز به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *