بانک مرکزی طی اولتیماتومی از بانک‌ها خواسته از اول تا ۲۰ بهمن مهلت دارند تا برای سفارش چاپ دسته چک‌های جدید اقدام کنند.

چاپ دسته چک‌های جدید

به گزارش برات نیوز، بانک مرکزی چندی پیش الزامات و تکالیف ناظر بر قانون جدید صدور چک را ابلاغ کرد.

در همین راستا بانک‌ها نیز باید اقدام به چاپ دسته‌ چک‌های جدید کنند. آنها اکنون تا ۲۰ بهمن برای این کار وقت دارند.

زمان توزیع دسته چک‌های جدید نیز از ۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین در شعب مختلف انجام می‌گیرد.

ثبت اختیاری اطلاعات در سامانه صیاد

بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی، دارندگان دسته چک می توانند از دیروز یعنی ۲۰ دی ماه نسبت به ثبت اطلاعات چک خود در سامانه صیاد به صورت اختیاری اقدام کنند.

تا اطلاع ثانوی ثبت چک ها در این سامانه به صورت اختیاری بوده و کماکان چک ها طبق روال سابق در شبکه بانکی کشور کارسازی می شوند و تغییری در این زمینه انجام نگرفته است.

البته فعلا ثبت در این سامانه اجباری نیست. اما به محض توزیع دسته چک‌های جدید بانکی با ظاهر و مندرجات جدید در سال آتی ، تمام دارندگان دسته چک ملزم به ورود اطلاعات خود در سامانه صیاد هستند.

ضمن اینکه با ورود دسته چک ‌های جدید صدور چک در وجه حامل نیز ممنوع خواهد شد.

تاریخ سفارش و توزیع چاپ دسته چک‌های جدید

طبق برنامه ریزی بانک مرکزی تمام بانک‌ها موظف هستند از اول تا 20 بهمن نسبت به سفارش چاپ دسته چک جدید خود اقدام کنند.

ضمن اینکه زمان در نظر گرفته شده برای توزیع دسته چک‌ های جدید در شعب نیز از 10 اسفند تا 10 فروردین است.

بیشتر بخوانید: جزییات قانون جدید صدور چک

بنابراین طبق این زمان بندی بانک‌ها از اسفندماه باید دسته چک‌های جدید را در شعب خود توزیع کنند.

آنها خود می‌توانند این کار را برنامه ریزی کنند که سریع‌تر از بانک‌های دیگر انجام دهند یا کندتر.

اما آنچه مسلم است این است که تمام بانک‌ها نهایتا تا 10 فروردین 1400 فرصت دارند که دسته چک‌های جدید را در شعب توزیع کنند.

همکاری مردم با بانک مرکزی

بانک مرکزی در اطلاعیه خود چنین گفت: «با توجه به آغاز امکان ثبت اختیاری چک‌های صادره و دریافتی در سامانه صیاد از روز گذشته، تقاضا می شود صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک به منظور آشنایی و سهولت در کار ثبت چک در سامانه صیاد ثبت‌نام کنند.

آنها از هم اکنون می‌توانند چک‌های صادره و دریافتی خود را در این سامانه و از طریق برنامک‌های موبایلی مورد تایید بانک مرکزی که اسامی آنها در درگاه شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) منتشر شده است، ثبت کنند.»

این بانک از هموطنان و دریافت کنندگان خدمات بانکی خواسته است همکاری لازم در این زمینه را اجرا کنند.

چرا که ارایه خدمات بهتر از طرف شبکه بانکی نیاز به تعامل بیشتر مشتریان دارد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *