به گفته عضو هیئت مدیره شرکت‌های نمایشگاهی اتاق اصناف تهران، رونق فروشگاه ‌های اینترنتی و رشد 70 درصدی آن‌ها در سال 99 به وضوح دیده شد.

به گزارش برات‌نیوز، سیدمهدی میرمهدی کمجانی عضو هیئت مدیره شرکت‌های نمایشگاهی اتاق اصناف تهران از رونق فروشگاه‌های اینترنتی در شرایط شیوع کرونا می‌گوید.

او در این زمینه اظهار داشت:

فروشگاه‌های قدیمی‌تر و بزرگ‌تر در این مدت حتی رشد 500 درصدی را هم تجربه کردند.

 برای فروشگاه‌های تازه تاسیس هم شرایط حاصل از کرونا سبب شد که با کمترین تبلیغات برای معرفی خود، 60 تا 70 درصد فروش بیشتری داشته باشند.

او در رابطه با وضعیت فروشگاه ‌های اینترنتی در سالی که کرونا گریبان‌گیر جهان شده بود و همچنین در ایام منتهی به نوروز گفت:

در یک سال و نیم اخیر و به خصوص در سال 99 روند کسب‌وکارهای اینترنتی رشد بسیار خوبی داشته است.

می‌توان گفت الان حرف اول در فروش را کسب‌وکارهای اینترنتی می‌زنند.

او در ادامه سخنانش افزود:

 در یک سال اخیر به علت شیوع کرونا مردم برای خرید نمی‌توانستند برای خرید به بازار مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: رشد کسب و کارهای آنلاین در دوران کرونا

از همین جهت خرید خود را از دنیای مجازی انجام می‌دانند.

می‌توان گفت فروشگاه‌های مجازی در یک سال اخیر رشد بیش از 70 درصدی را تجربه کردند.

کرونا سبب رونق فروشگاه ‌های اینترنتی شد

میرمهدی کمجانی که پیش از این رییس سابق اتحادیه فناوران رایانه بود خاطرنشان کرد:

فروشگاه‌های قدیمی‌تر و بزرگ‌تر در این مدت حتی رشد 500 درصدی را هم تجربه کردند.

 برای فروشگاه‌های تازه تاسیس هم شرایط حاصل از کرونا سبب شد که با کمترین تبلیغات برای معرفی خود ولی 60 تا 70 درصد فروش بیشتری داشته باشند.

وی همچنین به اهمیت توجه به فروش اینترنتی جایگزینی فروش فیزیکی اشاره کرد.

او در این زمینه افزود:  امروزه خریدها بیشتر از طریق مجازی است.

 فروشگاه‌های فیزیکی هم مجبور هستند که یک فروشگاه مجازی هم تاسیس کنند.

 شاید بیشترین دغدغه اصناف این باشد که فضای مجازی جای فضای فیزیکی را گرفته است.

این باعث شده که حتی پاساژهایی که ساخته می‌شوند طرفدار چندانی نداشته باشند.

 دیگر کسی در فروش فیزیکی سرمایه‌گذاری نمی‌کند و همه سرمایه‌گذاری خود را در بخش مجازی انجام می‌دهند.

 شاید در فضای حاصل از شیوع کرونا چندان به این توجه نشد که فروشگاه‌های اینترنتی رشد زیادی داشته‌اند؛ اما این نکته بسیار حائز اهمیت است.

 امیدارم که فروشگاه‌های فیزیکی وضعیت بهتری داشته باشند و هر دو در کنار هم به مردم خدمات دهند.

اما هریک که خدمات بهتری ارائه داد مردم هم به سمت آن می‌روند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *