مسوولان شرکت رجا از ریزش 80 درصدی مسافران حمل و نقل ریلی خبر داده اند این درحالی است که کرونا ریشه کسب و کار همه به خصوص فعالان حوزه حمل و نقل چه هوایی چه زمینی را خشکانده است .

به گزارش برات نیوز، این کاهش میزان استقبال از حمل و نقل ریلی درحالی است که قطعات و تجهیزات هرروز افزایش قیمت دارند اما هیچ کدام یک از هزینه ها به دلیل نبود مسافر تامین نمی شود .

مقام مسئول در شرکت رجا از افزایش چند صد درصدی قیمت قطعات در برابر کاهش بیش از 80 درصدی مسافران این شرکت در ایام کرونا خبر داد.

برات الله صمدی راد با بیان اینکه ویروس کرونا بیش از هر فعالیت و صنعت دیگری ضرر و زیان خود را متوجه حوزه گردشگری به ویژه بخش حمل و نقل مسافر کرده گفت: رجا به عنوان بزرگترین بخش مسافری ریلی کشور بیشترین آسیب را در این زمینه متحمل شد. به طوری که اکنون در بهترین حالت توانسته است تنها از ۱۰ درصد توانمندی‌های خود بهره گیرد و به فعالیت‌های هر چند محدود خود ادامه دهد.

استفاده از 50 درصد ظرفیت حمل و نقل ریلی

بر اساس این گزارش به گفته این مسئول، شرکت‌های حمل و نقل ریلی در نخستین اقدام با رعایت فاصله‌های اجتماعی، صرفاً از ۵۰ درصد ظرفیت قطارهای در سیر خود استفاده کردند به طوری که در کوپه‌های ۴ تخته ۲ نفر و کوپه‌های ۶ تخته تنها پذیرای ۳ نفر بودند.

صمدی راد همچنین اظهار کرد: در کنار اجرای این پروتکل های بهداشتی، ضدعفونی کردن چند باره سالن‌ها، کوپه‌ها و وسایل همراه مسافر در طول روز، تحویل ماسک بهداشتی و استفاده از کترینگ های معتبر و کاملاً بهداشتی در بخش پذیرایی را نیز باید یادآور شد.

وی بیان کرد: آنچه در شرایط پیش از کرونا و در زمان حال که کرونا اغلب فعالیت‌های اقتصادی ایران و جهان را تحت الشعاع قرار داده، تحریم‌های ظالمانه و کمبود قطعات فنی این بخش است که تاکنون به مدد متخصصان داخلی و دور زدن تحریم‌ها توانسته ایم بخشی از این کمبودها و محدودیت‌ها را جبران کنیم.

صمدی راد درادامه گفت: اما ادامه دادن این مهم به تنهایی در دراز مدت امکان پذیر نیست و نگاه حمایتی نهادهای مسئول را می‌طلبد. به عنوان نمونه صرفاً قیمت چرخ در یک سال اخیر سه برابر افزایش داشته است در حالی که بیش از ۹۰ درصد کاهش مسافر را در طی این چند ماهه شاهد بوده ایم. ‌

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *