به گزارش یکی از منابع داخلی، فیسبوک درحال آزمایش کردن ویژگی ریلز اینستاگرام در هند است. ریلز ابزاری برای تدوین ویدیو است که به کاربران خود اجازه میدهد تا ویدیوهای ۱۵ ثانیهای به سبک تیک تاک ایجاد نمایند. کاربران میتوانند این ویدیوها را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذارند، به صورت دایرکت مسیج برای دوستان خود ارسال کنند و یا آنها را در بخشی از صفحه جستجو به اسم تاپ ریلز، پست نمایند.

به گزارش برات نیوز ؛ این خبر پس از ممنوعیت تیک تاک و ۵۸ اپلیکیشن چینی دیگر توسط دولت هند، به سرعت انتشار یافت. به گزارش یک منبع داخلی، برخی از کاربران اینستاگرام در هند ویژگی جدید این اپلیکیشن را در آخرین بروزرسانی آن دریافت کردند. همچنین سخنگوی فیسبوک تایید کرد که این شرکت قصد دارد ویژگی جدید اینستاگرام را توسعه دهد.
سخنگوی فیسبوک به منبع داخلی ما گفت: «برنامهی شرکت این است که آزمایش نسخه بروزرسانی شده ریلز در کشورهای دیگر نیز آغاز شود. ریلز روشی جذاب و خلاقانه برای ساخت ویدیوهای سرگرمکننده است. ما برای عرضهی این ویژگی جدید در سرتاسر دنیا بسیار هیجان زدهایم اما در حال حاضر، قصد افشای اطلاعات در مورد زمان عرضهی آن به کشورهای دیگر را نداریم.»
پس از عرضه آزمایشی ویژگی ریلز اینستاگرام برای سیستم عاملهای iOS و Android در برزیل در سال گذشته، توسعه این ویژگی در سراسر جهان به کندی پیش رفته است. ماه گذشته، تککرانچ گزارش داد که ریلز به فرانسه و آلمان نیز راه یافته است. فیسبوک به تازگی بسته شدن تنها اپلیکیشن ویدیویی سبک تیکتاک خود به نام لاسو را اعلام کرده است. به نظر میرسد که این تصمیم ناگهانی فیسبوک به دلیل عرضهی ریلز در آیندهای نزدیک گرفته شده باشد. فیسبوک در گذشته نیز برای رقابت با سایر اپلیکیشنها، ویژگیهایی از اپلیکیشنهای رقیب را در سرویسهای خود گنجانده بود. به عنوان مثال، ما در سال ۲۰۱۶ گزارش دادیم که ویژگی استوری اینستاگرام نسخهی مشابه اسنپچت بود. سال گذشته، در تماس صوتی انتشار یافته از مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ به شباهت تیکتاک و صفحه جستجوی اینستاگرام اشاره کرده بود. این قضیه حاکی از تمایل فیسبوک برای رقابت با حریف چینی خود است.