با افزایش 51 درصدی گشت های مشترک، ارتقای 11 درصدی بازرسی ها و رشد 1600 درصدی بررسی پرونده های کلان، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در نظر دارد تا در حمایت از حقوق مصرف کنندگان با متخلفان برخورد جدی کند .
به گزارش برات نیوز ؛ راه اندازی سامانه های الکترونیکی به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه کاغذ وکاهش بروکراسی اداری از دیگر اقداماتی است که سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان اجرایی کرده است.
سامانه های الکترونیکی قیمت، سیمبا ، گارانتی و مبارزه با قاچاق کالا از جمله سامانه هایی بودند که این سازمان به منظور تسهیل در امور و کاهش بروکراسی اداری اقدام به راه اندازی آن کرد.
این سامانه های الکترونیکی به استناد قوانین و مقررات محوله تکلیف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان راه اندازی شده و این سازمان با راه اندازی سامانه های مذکور به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.
همچنین از اول مرداد ماه جاری این سازمان تمامی پرونده های تخلف رابه صورت الکترونیکی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال میکند و دیگر ارسال هیچ پروندهای به صورت فیزیکی را ندارد.
همچنین سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از 7 سال پیش به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تکلیف بود نیز عملیاتی شد.
سامانه قیمت، گارانتی و سیمبا نیز که از ۱۷ ماه قبل بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکلیف سازمان حمایت بوده در مراسمی رونمایی شده و آغاز به کار کرده است .
همزمان با رونمایی و آغاز به کار این سامانه ها رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از تمامی دستگاه ها و سازمان ها خواست که از سامانه سیمبا که سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی است درجهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند .
با سامانه سیمبا زمان ارسال سیستمی پرونده ها به حداقل زمان ممکن می رسد و مصرف بی رویه کاغذ و کاهش بروکراسی اداری از جمله مزیت های راه اندازی این سامانه است .
همچنین سامانه گارانتی دیگر سامانه ای است که به تازگی راه اندازی شده و تنها درگاه تایید گارانتی در کشور است .خدمات گیرندگان می توانند با استفاده از این سامانه از خدمات پس از فروش کالاها مطلع شوند .
اطمینان از خدمات پس از فروش، جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی (فیک) و جلوگیری از قاچاق کالا از دیگر مزایای این سامانه الکترونیکی است .
سامانه الکترونیکی قیمت نیز برای رصد یکصد قلم کالا بر روی آپ و اپلیکیشن فعال است و امکان ثبت شکایت ها در سامانه قیمت و گارانتی را برای متقاضیان فراهم کرده است.