به گزارش برات نیوز ، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که ستاد نیز نامیده میشود، قرار است توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی توسعه داده شده و تکمیل شود. این فرایند با همکاری بخش غیردولتی و برای افزایش کارایی، شفافیت و سلامت معاملات دولتی طراحی و راهاندازی شده است.
از جمله وظایف این سامانه میتوان به فراهم کردن امکان انجام تمام مراحل معاملات دولتی مانند درخواست استعلام، فراخوان، توزیع و دریافت اسناد، گشایش الکترونیکی پاکتها یا پیشنهادها، انعقاد قرارداد و دادوستد وجوه و تضمینات و نیز هرگونه الحاق، اصلاح، فسخ، ابطال و خاتمه قرارداد بهصورت کاملا الکترونیکی اشاره کرد که با امضای معتبر و رعایت مقررات مربوطه انجام خواهد شد.
مطابق با بند 8 مصوبه هیات دولت به شماره( 16145 . ت 53525 هـ ) مورخ 16 اردیبهشت 93 کلیه سازمانها و نهادهای متولی اطلاعات پایه یا ارائهدهنده مجوزها از سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و… باید تمامی زیر ساختهای لازم و قابل دسترسی به اطلاعات مورد نیاز سامانه ستاد را از طریق تعاملات الکترونیکی فراهم کنند، بهعلاوه، مطابق بند 5 همین مصوبه، جهت جلوگیری از ورود دوباره اطلاعات یکسان، باید اطلاعات ورودی سایر سامانهها مانند سامانههای سازمان برنامه و بودجه کشور، توسط سامانه ستاد تکمیل شوند.
در همین راستا، در رابطه با سازمان امور مالیاتی درحالحاضر اطلاعات فصلی بصورت الکترونیکی به این سازمان ارسال خواهند شد. در رابطه با سازمان برنامه و بودجه کشور نیز یک تفاهمنامه رسمی میان این مرکز و آن سازمان جهت تبادل داده امضا شده و جلسات فنی کارشناسی برگزار شد، اما متاسفانه برخی از امور در مرحله پیادهسازی و بهرهبرداری از سوی آن سازمان متوقف مانده است.
وضعیت ارتباطات این سامانه به شرح زیر است:

برای مدیریت و نظارت بر عملکرد دستگاهها در این سامانه، مجموعه گزارشهای مدیریتی و نظارتی ایجاد شده و در حال تکمیل هستند. مهمترین این گزارشها به شرح جدول زیر منتشر شده است:
