به تازگی خبر رسیده که شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای که داخل بازی‌های ویدیویی خود قرار داده‌اند، سود و درآمد فوق‌العاده و شگفت انگیز 1.2 میلیارد دلاری به دست آورده‌اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با رسانه برات نیوز همراه باشید.

شرکت و مجموعه اکتیویژن بلیزارد، یکی از بزرگترین مجموعه‌ها و بخش‌های مهم در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌روند و بازی‌ها و عناوین این مجموعه یا شرکت، همیشه طرفداران و بازی‌بازان بی شمار و شگفت انگیزی دارند. شاید تنوع بازی‌های این مجموعه، آن چنان بالا نباشد اما همان عناوینی که هر ساله یا هر چند سال یکبار عرضه می‌شوند، به طرز شگفت انگیز و غیر قابل باوری مخاطب و طرفدار دارند.

با وجود این تعداد بازی‌باز و طرفدار برای بازی‌های شرکت یا مجموعه اکتیویژن بلیزارد، طبیعتا می‌توان گفت که میزان فروش بازی‌ها و محصولاتشان بسیار زیاد است و همیشه در طول یک سال یا یک نسل، به چشم می‌آید. اما جالب است بدانید که این مجموعه با وجود درآمد و سود بی نظیری که فروش بازی‌های ویدیویی خود به دست می‌آورد، اما باز هم دوست دارد با پیاده کردن برنامه‌ها و سیاست‌های خاصی، درآمد و سود بیشتری را کسب کند و حتی پول بیشتری را به حساب خود واریز نماید. یکی از راهکارهای جواب پس داده‌ای که مجموعه اکتیویژن بلیزارد برای درآمدزایی اضافه بر سازمان استفاده می‌کند، پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا مایکروترنزاکشن (Microtransactios) به حساب می‌آید.

طبق اطلاعاتی که به تازگی از طریق گزارش مالی شرکت و مجموعه اکتیویژن بلیزارد منتشر شده، می‌دانیم که این شرکت در یک دوره سه ماهه در سال جاری میلادی، میزان 1.2 میلیارد دلار درآمد سود مالی را از طریق پرداخت‌های درون برنامه ای به دست آورده که یک عدد بی نظیر و غافلگیر کننده، حتی برای این غول بزرگ در صنعت و دنیای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید. جالب است بدانید که آمار سال جاری شرکت اکتیویژن بلیزارد، نسبت به آمار مشابه در سال گذشته میلادی، 69 درصد با رشد و افزایش مواجه شده که قطعا خبر خوبی برای مدیران این مجموعه بزرگ محسوب می‌شود.

مجموعه اکتیویژن بلیزارد
جالب است بدانید که مجموعه اکتیویژن بلیزارد با وجود درآمد و سود بی نظیری که فروش بازی‌های ویدیویی خود به دست می‌آورد، اما باز هم دوست دارد با پیاده کردن برنامه‌ها و سیاست‌های خاصی، درآمد و سود بیشتری را کسب کند

شاید یکی از دلایلی که باعث شده رشد 69 درصدی در میزان سود و درآمد پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای مجموعه بزرگ اکتیویژن بلیزارد به دست بیاید، گسترش ویروس کرونا در یک سال اخیر در جهان باشد. آمارها نشان داده که مردم در این دوران، بیشتر زمان خود را در قرنطینه خانگی و پای کنسول‌ها یا رایانه‌های شخصی خود سپری کرده‌اند. در واقع مردم سعی دارند تا با سپری کردن وقت خود با یک سرگرمی فوق‌العاده و هیجان انگیز مانند بازی‌های ویدیویی، دوران پاندمی ویروس کرونا را که هنوز هم در تمام نقاط دنیا وجود دارد، به خوبی و خوشی به پایان برسانند و علاوه بر ایمن کردن خود از محیط بیرون از خانه، تجربیات بی نظیر و فوق‌العاده‌ای را نیز با بازی های ویدیویی به دست آورند.

البته فراموش نکنید که دو شرکت اکتیویژن و بلیزارد، هر دو عناوینی دارند که به شدت اعتیاد آور و پر طرفدار هستند و بازی‌بازان با استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای قرار گرفته در بازی‌های مختلف، مانند بازی به شدت محبوب Call of Duty Warzone، خود را قدرتمند و البته تزئین می‌کنند. همچنین فراموش نکنید که بازی محبوب Candy Crush که بسیاری از مردم آن را روی گوشی‌های هوشمند خود تجربه می‌کنند نیز بازی مجموعه اکتیویژن بلیزارد به شمار می‌رود که شعبه‌ی King از طرف آن‌ها مسئولیت ساخت و توسعه این بازی را برعهده دارد.

بازی Call of Duty Warzone
محبوبیت بازی Call of Duty Warzone که به عنوان یک بخش و مود بتل رویال برای بازی Call of Duty Modern Warfare منتشر شد، آن قدر بالا بوده که شاید حتی سازندگان و ناشر نیز انتظار چنین موفقیتی را نداشتند.

با در نظر گرفتن تمامی این تفاسیر، باز هم نمی‌توان از آمار شگفت انگیز به دست آمده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی های مجموعه اکتیویژن بلیزارد، آن هم تنها در یک دوره 3 ماه، به راحتی عبور کرد و از مشاهده رقم 1.2 میلیارد دلاری،‌ شگفت زده و غافلگیر نشد. قطعا موفقیت دو شرکت بزرگ اکتیویژن و بلیزارد با ساخت بازی های محبوب و پر طرفدار که بازی‌بازان برای نسخه جدید آن‌ها لحظه شماری می‌کنند، می‌تواند ادامه داشته باشد و حتی بیشتر از گذشته شود. در انتها، شاید بهتر بود که در جلسه و گزارش مالی اخیری که برای مجموعه اکتیویژن بلیزارد برگزار شد، یک سری آمار دقیق مربوط به هر بازی به صورت مجزا گزارش داده می‌شد تا به وسیله آن‌ها می‌دانستیم هر بازی چقدر سهم در این سود بی نظیر برای مجموعه نامبرده شده، به ارمغان آورده است.

برای کسانی که با مجموعه اکتیویژن بلیزارد آشنایی خاصی ندارند، باید توضیح دهیم که در واقع هر کدام از نام‌های اکتیویژن و بلیزارد، در واقع یک شرکت مجزا و بزرگ هستند که عناوین و بازی‌های ویدیویی مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال، شرکت اکتیویژن همیشه با سری جذاب و پر طرفدار Call of Duty شناخته می‌شود و شرکت بلیزارد را نیز با عناوینی مانند Diablo و World of Warcraft به خاطر می‌آوریم. با این حال، این دو شرکت بزرگ و قدیمی در صنعت بازی‌های ویدیویی، از نظر مالی به یکدیگر وابسته هستند و به همین دلیل به این پیوند، اکتیویژن بلیزارد می‌گویند.

نظر شما در مورد شرکت و مجموعه اکتیویژن بلیزارد چیست؟ آمار سود و درآمد به دست آمده از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای این مجموعه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خوب خود را با رسانه برات نیوز به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *