سرویس‌های جدید مسیریاب نشان برای سیستم های لجستیک و دلیوری فعال شد و در اختیار کسب و کارهای فعال این حوزه قرار گرفت.

به گزارش برات نیوز، مسیرباب‌ها بدون شک این روزها ناجی بسیاری از ما هنگام رفت‌وآمد در شهری هستیم که حالا شیوع ویروس کرونا در کمال تعجب ترافیک آن را هم چند برابر کرده است.

حتی برخی مقامات پلیس راهنمایی و رانندگی معتقدند که مسیریاب‌ها به کاهش ترافیک در سطح شهر‌ها هم کمک می‌کنند.

اما کمک مسیریاب‌ها و نقشه‌های آنلاین تنها به کاربران محدود نمی‌شود و در چند سال اخیر مسیرباب‌‌های داخلی توانسته‌اند با توسعه خدمات خود به کسب‌وکارهای مختلف دیگر هم کمک کنند.

برای نمونه به تازگی «نشان» خبر از اضافه شدن دو سرویس به APIهای خود برای سرعت بخشیدن ارائه خدمات در بین کسب‌وکارهای فعال در حوزه دلیوری و سیستم های لجستیک داده است.

رضا کبیری، مدیر محصول پلتفرم نقشه و مسیریاب نشان می‌گوید که مشخصا نیاز بازار مخصوصا بعد از شیوع ویروس کرونا و رشد استفاده از سرویس‌های دلیوری و سیستم های لجستیک باعث شد تا آنها APIهای مخصوص در این زمینه را به سرویس خود اضافه کنند. و در نهایت آن را در اختیار کسب‌ وکارهای فعال در این حوزه بگذارند.

کبیری با اعلام اینکه فعال شدن دو API جدید نشان مارکت لجستیک را نشانه گرفته است، می‌گوید که API اول که به اختصار TSP یا فروشنده دوره‌گرد است که مربوط به فعالان در حوزه دلیوری غذا یا بسته و … می‌شود و API دوم مربوط به مسیریابی توسط موتور است.

او در مورد API فروشنده دوره‌گرد توضیح می‌دهد: «زمانی که سفیر یا شخصی که کار دلیوری انجام می‌دهد باید به بیش از یک مقصد سر بزند و غذا یا بسته‌ای را تحویل دهد این API جدید نشان به او کمک خواهد کرد که از چه مسیری و با چه ترتیبی برود تا مقاصد را براساس بهینه‌ترین حالت ممکن طی کند.»

به باور او فعال شدن چنین API برای کسب‌وکارهای حوزه لجستیک و دیلیوری سه نتیجه مطلوب در بر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: گزارش عملکرد دیجی کالا در سال ۹۸ منتشر شد

او در این مورد گفت: «با کمک این API نشان، نرخ دیلیوری به ازای هر سفیر افزایش پیدا می‌کند یعنی هر سفیر می‌تواند در روز تعداد بسته یا غذای بیشتری را به دست مشتریانش برساند که در نهایت این کار هم رضایت مشتری را به دنبال دارد.

از سمت دیگر چون سرعت سرویس‌دهی افزایش پیدا می‌کند، افزایش درآمد چمشگیری هم در انتظار کسب‌وکار مربوطه خواهد بود. کاهش هزینه‌های در مقابل افزایش درآمد از دیگر مزیت‌های استفاده از این API خواهد بود.»

آنطور که کبیری می‌گوید آنها تا کنون پنج API دیگر یعنی مسیریابی خودرو با ترافیک، ماتریس فاصله، تبدیل نقطه به آدرس، جست‌جو و نگاشت نقطه بر نقشه را نیز در اختیار کسب‌وکارهای فعال در حوزه حمل و نقل شهری گذاشته بودند و حالا با این دو سرویس جدید APIهای نشان برای کسب‌وکارهای این بازار به ۷ مورد می‌رسد. 

براساس اظهارات کبیری تمامی APIهای نشان در یک فرآیند اتوماتیک و از طریق یک پلتفرم جامع به صورت آنلاین و بدون هیچ نظارت یا نیاز به تایید از سمت تیم نشان در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار گرفته است.

هزینه استفاده چقدر است؟

اما هزینه استفاده از این APIها برای کسب‌وکارهایی که خواهان استفاده از آن هستند چه هزینه‌ای برای آنها به دنبال خواهد داشت.

به گفته کبیری استفاده از APIهای نشان با توجه به امکاناتی که تیم نشان برای حمایت از کسب‌وکارها در نظر گرفته بسیار مقرون به صرفه است و هزینه در این زمینه بستگی به این دارد که کسب‌وکارها از چه سرویسی و با چه میزان درخواستی استفاده کنند.

به گفته او این هزینه هم متناسب با مصرف و به شکل Pay-as-you-go محاسبه می‌شود.

کبیری در این مورد توضیح داد: «هزینه‌ در نظر گرفته شده برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از این API استفاده کنند بسیار پایین است و از طرفی به صورت پیش فرض نشان ماهیانه پنل کسب‌وکارها را ۵۰ هزار تومان به شکل رایگان شارژ می‌کند.

علاوه بر این در مذاکراتی که با استارت‌آپ‌های تازه کار داشته‌ایم که بودجه زیادی در اختیار ندارند، میزان شارژ پنل به صورت رایگان از ۵۰ هزارتومان هم بالاتر بوده است.»

او ادامه داد: «از نظر هزینه به ازای تعداد درخواستی که به ما ارسال می‌شود درآمد به دست می‌آوریم که البته آنهم رقم بالایی نیست برای نمونه یک مسیریاب اگر در طول مسیر خود هزار درخواست به سمت ما ارسال کند درآمد ما از این میزان درخواست هزار و ۵۰۰ تومان است. بنابراین میزان درخواست‌ها در اسکیل بالا منجر به رقم بالای درآمدی برای ما می‌شود.»

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *