فروش 34 درصدی سهم نیسان در میتسوبیشی با استناد به رسوایی‌هایی که رهبر قبلی نیسان با آن روبرو بوده و اثرات نامطلوب شیوع کرونا در فروش این شرکت گزارش شده است.

به گزارش برات نیوز، این حرکت نه تنها به نیسان کمک می‌کند تا در پی این هیاهو روی پای خود باشد، بلکه در اتحاد سه جانبه خود که شامل خودروساز فرانسوی، رنو است، تغییری ایجاد خواهد کرد. ظاهراً نیسان نگران بهبودی میتسوبیشی است.

با این حال، نیسان سریعاً گزارش خود را از طریق بیانیه رسمی در وب سایت رسانه‌ای خود رد می‌کند.

به گفته این خودروساز ژاپنی، هیچ برنامه ای برای فروش 34 درصدی سهم نیسان در میتسوبیشی و بررسی رابطه سرمایه با این شرکت وجود ندارد.

نیسان اشاره می‌کند که میتسوبیشی در حال کار بر روی اصلاح ساختاری «کوچک اما زیبا» است که در اوایل سال جاری اعلام شد. نام این خط تولید Nissan NEXT است.

میتسوبیشی موتورز
میتسوبیشی موتورز

 

نیسان اظهار داشت که اتحاد باید در زمینه‌های تخصصی هر شرکت متمرکز شود و از دارایی‌های آنها به بهترین شکل استفاده شود که این، پیش شرط دستیابی به برنامه میان مدت هر شرکت است.

در ماه مه سال جاری، این اتحاد برنامه میان مدت خود را با مشاهده یک طرح رهبر پیرو در هر بخش برای بازار جهانی اعلام کرد.

با این مدل تجاری انتظار می‌رود این اتحاد تا ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری کاهش یافته در توسعه خودرو را ایجاد کند.

طرح رهبر پیرو اشاره می‌کند که نیسان شرکت «مادر»، چین، آمریکای شمالی و ژاپن خواهد بود.

از طرف دیگر، رنو بازارهای اروپا، روسیه، آمریکای جنوبی و آفریقای شمالی را هدایت خواهد کرد، در حالی که میتسوبیشی مناطق انجمن ملل جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به نظر می‌رسد که نیسان بر اساس بیانیه مطبوعاتی خود تمرکزش را بر فشار روی این استراتژی گذاشته است.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *