به دنبال بررسی‌های انجام شده، شرایط جدید درج آگهی در سایت‌های تبلیغاتی و آگهی دهنده اعلام شد.

به گزارش برات نیوز، این در حالی است که بر اساس آمار ارائه شده، بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان اقدام به انتشار آگهی های دروغ و سودجویی از مردم می کنند.

در همین حال با توجه به گزارش موارد بسیاری از این گونه کلاهبرداری ها و سودجویی ها، مسوولان تصمیم به تعیین شرایط و الزامات جدیدی برای درج آگیه در سایت های تبلیغاتی گرفت.

دبیر هیات عالی نظارت ضمن تاکید بر این‌که در واقع ابلاغیه وزارت صمت نتیجه برگزاری جلسات متعدد و جلسه با کسب‌وکارهای مذکور است، خاطرنشان کرد:

بر این اساس مقرر شد تا کلیه پلت‌فرم‌های درج آگهی، 5 قابلیت را بر روی پلت فرم خود ایجاد کنند.

فروشنده بسیار در بازار خودرو و رکود حاکم براین بازار

معتمد وزیری در خصوص دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو اظهار کرد:

 به زعم اکثر فعالان بازار خودرو، در حال حاضر میزان معاملات خودرو به حداقل رسیده و بازار خودرو دوره رکود را سپری می‌کند.

 اما برخی از فروشندگان خودرو، قیمت‌هایی را در فضای مجازی اعلام می‌کنند که خریداری برای آن وجود ندارد.

براساس این گزارش، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت بیان کرد:

برخی دلالان به دلیل مباحثی که در روزهای گذشته در مورد قیمت خودرو مطرح شده، قیمت‌های کاذبی را در فضای مجازی اعلام کرده‌اند.

برگزاری جلساتی با کسب و کارهای اینترنتی جهت اعتمادسازی میان کاربران

وی خاطر نشان کرد:

در حال حاضر در بازار خودرو، فروشنده زیاد و خریدار کم است.

 به همین جهت و به منظور کنترل و جلوگیری از درج آگهی صوری در بستر سایت‌های اینترنتی و اطمینان و اعتماد هر چه بیشتر مردم به کسب وکارهای اینترنتی، هفته گذشته با صاحبان این کسب‌وکارها، جلساتی برگزارشد.

این مقام مسوول ادامه داد:

 به دنبال برگزاری این جلسات، راه‌حل‌هایی درخصوص جلوگیری از درج آگهی‌های مشکوک به قیمت‌سازی و معاملات صوری در نظر گرفته شده است.

دبیر هیات عالی نظارت ضمن تاکید بر این‌که در واقع ابلاغیه وزارت صمت نتیجه برگزاری جلسات متعدد و جلسه با کسب‌وکارهای مذکور است، خاطرنشان کرد:

 بر این اساس مقرر شد تا کلیه پلت‌فرم‌های درج آگهی، 5 قابلیت را بر روی پلت فرم خود ایجاد کنند.

5 الزام و شرایط جدید درج آگهی درسایت های فروش و تبلیغات

درادامه این گزارش 5 شرط لازم برای درج آگهی در سایت های فروش و یا تبلیغاتی بدین شرح است:

1- ایجاد امکان احراز هویت آگهی دهنده،

2- احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی دهنده،

3- احراز وجود خودرو آگهی شده،

4- اختصاص نشان مجزا برای هریک از موارد مذکور

5- نمایش مجموع تعداد آگهی های منتشره هر فرد،

 احراز هویت آگهی دهنده با استعلام برخط

معتمدوزیری در ادامه تاکید کرد:

بدین ترتیب برای احراز هویت آگهی دهنده، پلتفرم‌ها به‌ صورت اختیاری می‌توانند یکی از سامانه‌های احراز هویت دارای مجوز به‌طور مثال سماوا ( متعلق به سازمان فناوری اطلاعات) و امتا (متعلق به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) را برای استعلام برخط انتخاب کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: پس از احراز هویت آگهی‌دهنده، جهت اعتمادزایی به خریداران این موضوع را با نشان مشخص به آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

دبیر عالی هیات نظارت در ادامه خاطر نشان کرد:

در مرحله بعدی، برای این‌که خریداران اطمینان حاصل کنند خودروی آگهی شده واقعاً وجود دارد، از طریق استعلام سیستمی بیمه شخص ثالث از سامانه بیمه مرکزی، وجود خودرو آگهی شده نیز احراز می‌شود.

وی درادامه افزود: این مورد نیز با نشان مجزا به اطلاع خریداران خواهد رسید و همچنین به منظور ایجاد شفافیت، مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی دهنده، جهت آگاهی بینندگان نمایش داده می‌شود.

انتشار بیش از یک آگهی تنها برای افراد دارای پروانه کسب

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت با بیان این‌که به منظور کنترل بازار، تدابیر دیگری نیز لحاظ شده است، گفت:

سایت‌های درج آگهی، باید در مورد خودروهایی که توسط وزارت صمت فهرست آ‌ن‌ها تعیین و ابلاغ می‌شود، از انتشار بیش از یک آگهی برای یک خودرو مشخص، توسط یک آگهی‌دهنده جلوگیری کنند.

 و آستانه تعداد آگهی به منظور تفکیک آگهی‌دهندگانی که خودرو شخصی خود را آگهی می‌کنند، از نمایشگاه‌داران خودرو و سایر فعالان کسب ‌و کار مربوطه رعایت نمایند.

درصورتی که یک آگهی دهنده بخواهد بیش از میزان آستانه تعیین شده آگهی دهد، حتما باید دارای پروانه کسب یا سایر مجوزهای قانونی باشد.

درج قیمت با تعرفه عرف بازار در سایت های تبلیغاتی

معتمدوزیری درج بازه قیمت بر روی سایت‌ها اعلام کرد:

 توافقی سال گذشته با کسب وکارهای مذکور به‌عمل آمد و توسط دبیرخانه هیات عالی نظارت از طریق اتاق اصناف ایران و اتحادیه کشوری کسب ‌وکارهای مجازی به آن‌ها ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: آن‌ها با فعال کردن مکانیزم نرم افزار کنترل قیمت، قیمت‌های بالاتر از عرف بازار را نمایش نمی‌دهند.

 این مقام مسوول ضمن اشاره به شرایط جدید درج آگهی گفت:

ساز و کار تعیین قیمت عرف بازار برای جلوگیری از قیمت‌سازی شامل: جمع‌آوری داده قیمت از نمایشگاه های اتومبیل دارای پروانه کسب، قیمت معاملات روز خودرو در مراکز خرید و فروش، قیمت روز خودرو اعلامی از سوی تولیدکنندگان و نمایندگی‌های رسمی است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *