شرکت فیس بوک در تحولی نو در فضای مجازی، متا (Meta) نام گرفت.

به گزارش برات نیوز، شرکت فیس بوک اعلام کرد: با توجه به حرکت این شرکت به سمت ساخت فضای مجازی مشترک متاورس متمرکز از این پس (Meta) نام گرفت.

این درحالی است که پیش ازاین یک منبع آگاه ازتصمیم شرکت فیس بوک برای تغییر نام این شرکت خبر داده بود.

 شرکت فیس بوک قصد دارد تا به سمت فضای مجازی مشترک متاورس گام بردارد.

 پروژه متاورس همان دنیای واقعیت مجازی است که کاربران می‌توانند در آن با یکدیگر تعامل داشته باشند.

انتقادات نمایندگان مجلس و رگولاتور نسبت به تغییر نام فیس بوک

این درحالی است که مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیس بوک چندی پیش در کنفرانس سالانه «کانکت» اعلام کرده بود که در تاریخ ۶ آبان درباره این تغییر نام صحبت می‌کند اما رونمایی از این اسم ممکن است زودتر رقم بخورد.

درهمین حال، این تغییر نام همزمان با نبرد بزرگترین شرکت رسانه اجتماعی جهان با انتقادات نمایندگان مجلس و رگولاتورها در خصوص قدرت بازار این شرکت، تصمیمات الگوریتمی و نظارت بر رفتارهای خلاف در پلتفرم هایش انجام می گیرد.

براساس این گزارش، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در کنفرانس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این شرکت که به صورت زنده پخش می شد، اعلام کرد:

 نام جدید منعکس کننده بلندپروازی های این شرکت برای ساخت متاورس به جای نام یک سرویس رسانه اجتماعی است.

متاورس و ایجاد فضای مجازی مشترک

واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد.

درهمین حال، اکنون توجهات را در سیلیکون ولی جلب کرده و به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.

درادامه این کنفرانس زاکربرگ اعلام کرد:

در حال حاضر برند ما به شدت مرتبط به یک محصول است که نمی تواند احتمالا معرف همه کارهایی باشد که اکنون انجام می دهیم حتی اگر نخواهیم آینده را در نظر بگیریم.

براساس این گزارش، این شرکت که سرمایه گذاری زیادی درحوزه واقعیت مجازی و افزوده انجام داده است، اعلام کرد :

این تغییر، اپلیکیشن ها و فناوری های مختلف را تحت یک برند جدید قرار می دهد.

این شرکت ساختار سازمانی خود را تغییر نمی دهد.

فیس بوک غول فناوری با 2.9 میلیارد کاربر ماهانه

شرکت فیس بوک به عنوان غول فناوری که حدود ۲.۹ میلیارد کاربر ماهانه دارد، با تفحص فزاینده از سوی نمایندگان مجلس و رگولاتورها روبرو شده است.

براساس این گزارش، در جدیدترین جنجال، فرانسس هوگن، کارمند سابق و افشاگر فیس بوک اسنادی را منتشر کرد که به گفته وی، نشان می دهد شرکتش سود خود را به ایمنی کاربر ترجیح داده است.

زاکربرگ اوایل هفته جاری گفت این اسناد برای ترسیم یک تصویر نادرست مورد استفاده قرار گرفته اند.

این شرکت در یک پست وبلاگ اعلام کرد:

قصد دارد معامله جدید سهام با نشانگر MVRS را از اول دسامبر آغاز کند.

فیس بوک روز پنج شنبه علامت جدیدی را در دفتر مرکزی خود در منلو پارک کالیفرنیا رونمایی کرد و یک شکل بی نهایت آبی را جایگزین لوگوی لایک کرد.

صعود سه درصدی سهام فیس بوک پس از تغییر نام

درهمین حال، ارزش سهام فیس بوک در اواخر معاملات بعدازظهر پنج شنبه بیش از سه درصد صعود کرد.

براساس این گزارش، فیس بوک اوایل هفته جاری اعلام کرد واحد سخت افزاری فیس بوک رئالیتی لَبز این شرکت که مسئول تلاش های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است، به یک واحد جداگانه تبدیل می شود.

 سرمایه گذاری فیس بوک در این واحد، مجموع سود عملیاتی امسال را حدود ۱۰ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

همچنین زاکربرگ در مصاحبه با نشریه فناوری “اینفورمیشن” گفت:

 در نظر ندارد به عنوان مدیرعامل کناره گیری کند و هنوز درباره مستقل کردن این واحد به طور جدی تصمیم نگرفته است.

این واحد اکنون “رئالیتی لَبز” نام خواهد داشت.

هدست واقعیت مجازی فیس بوک با نام «متا»

 فیس بوک استفاده از برند “آکیلیس” برای هدست واقعیت مجازی خود را متوقف کرده و این محصولات را “متا” خواهد نامید.

براساس این گزارش، فیس بوک امسال تیم محصولی تشکیل داد که به متاورس متمرکز است .

 اخیرا برنامه هایی را برای استخدام ۱۰ هزار نفر در اروپا در مدت پنج سال آینده برای کار روی این پروژه رونمایی کرد.

این درحالی است که شهرت فیس بوک در سال های اخیر بر سر مسائل مختلف نظیر مدیریت اطلاعات کاربران، سیاست هایش در خصوص اعمال خلافی مانند اطلاعات نادرست سلامتی، گفتار خشونت آمیز و نفرت پراکنی مخدوش شده است.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هم شکایت ضد انحصارطلبی علیه فیس بوک به دلیل شیوه های ضد انحصارطلبی تنظیم کرده است.

متا، فراتری برای ساختن بسیار

بر اساس گزارش رویترز، زاکربرگ گفت: نام جدید که از واژه یونانی به معنای فراتر می آید، نمایانگر آن است که همیشه چیز بیشتری برای ساختن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فیس بوک همچنین اظهار کرد:

 نام جدید منعکس کننده آن است که به مرور کاربران دیگر نیازی به استفاده از فیس بوک برای استفاده از سرویس های دیگر این شرکت ندارند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *