براساس ادعای منابع آگاه، شرکت فیس بوک قصد دارد تا از هفته آینده نام خود را تغییر دهد.

به گزارش برات نیوز، این درحالی است که یک منبع آگاه فیس بوک اعلام داشته که نام این شرکت از هفته آینده با تمرکز بر پروژه متاورس تغییر می کند.

براساس این گزارش، پروژه متاورس همان دنیای واقعیت مجازی است که کاربران می‌توانند در آن با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این درحالی است که مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیس بوک در کنفرانس سالانه «کانکت» در تاریخ ۶ آبان درباره این تغییر نام صحبت می‌کند اما رونمایی از این اسم ممکن است زودتر رقم بخورد.

نام جدید شرکت فیس بوک فراتر از شبکه های اجتماعی

درهمین حال، دراین گزارش آمده است که نام جدید فیسبوک نشان خواهد داد که این شرکت به دنبال چیزی فراتر از شبکه‌های اجتماعی است و دیگر نمی‌خواهد با دردسرهای این حوزه شناخته شود.

این درحالی است که به نظر می رسد، این برندسازی دوباره احتمالا اپلیکیشن فیسبوک را در کنار محصولاتی مثل اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیلس تحت مدیریت یک شرکت مادر قرار می‌دهد.

در همین حال، سخنگوی فیسبوک در حال حاضر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

 این شرکت حالا بیش از ۱۰ هزار نیرو را به ساخت محصولاتی مثل عینک‌های AR مشغول کرده است.

مارک زاکربرگ معتقد است که این محصولات در نهایت جای تلفن‌های هوشمند را می‌گیرند.

او قبلا در ماه ژوئیه اظهار کرده بود:

 مردم ظرف چند سال آینده خواهند دید که فیسبوک از شرکتی که عمدتا به عنوان یک برند شبکه اجتماعی شناخته می‌شد به یک شرکت متاورس تبدیل می‌شود.

برندینگ مجدد شرکت فیس بوک و دوری از جو منفی علیه زاکربرگ

براساس این گزارش، برندینگ مجدد فیسبوک به این شرکت کمک خواهد کرد تا میان پروژه‌های آینده زاکربرگ و جو منفی‌نگرانه‌ای که در حال حاضر پیرامون این شبکه اجتماعی ایجاد شده، فاصله بیندازد.

فیسبوک اولین شرکت بزرگ دنیای فناوری نیست که نام خود را تغییر می‌دهد.

پیش‌تر گوگل هم در سال ۲۰۱۵ با تغییر ساختار خود کمپانی آلفابت را به عنوان والد تمام مجموعه‌هایش معرفی کرد تا تاکید کند که دیگر فقط یک موتور جستجو نیست.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که نام شرکت والد فیسبوک بسیار محرمانه حفظ شده و حتی برخی مدیران ارشد شرکت هم از آن خبر ندارند.

 این نام شاید در نهایت ارتباطی به Horizon داشته باشد که اسم محصول VR جدید این شرکت با همکاری Roblox است.

سرمایه گذاری کلان فیس بوک بر روز توسعه پروژه متاورس

این درحالی است که فیسبوک برنامه‌های زیادی برای توسعه متاورس دارد.

 سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کرده است.

این شرکت اخیرا اعلام کرد می‌خواهد ۱۰ هزار نیرو برای کار روی متاورس در اروپا استخدام کند.

تغییر نام برند احتمالاً سبب می‌شود اپ فیس بوک به یکی از محصولات شرکت مادری تبدیل شود که بر گروهی از برنامه‌ها مانند اینستاگرام، واتس اپ، اوکلوس و غیره نیز نظارت می‌کند.

البته سخنگوی فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

افشاگری کارمند سابق 

این در حالی است که تغییر نام شرکت احتمالاً فعالیت‌های آینده‌نگرانه این شرکت تحت نظارت زاکربرگ را از بخش‌های دیگر فیس بوک که با تحقیقات وسیع و فشارهای سیاستمداران روبرو است جدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، در این اواخر فرانسیس هوگن یک کارمند سابق این شرکت اسناد داخلی وسیعی از آن را فاش کرد.

او در کنگره نیز علیه فیس بوک شهادت داد و اعلام کرد:

این شرکت از آسیب ذهنی اینستاگرام به کاربران نوجوان آگاه بوده است.

در این میان اعتماد مردم به شیوه‌های کسب و کار فیس بوک کاهش یافته است.

رگولاتورهای آنتی تراست در آمریکا و اروپا نیز سعی دارند این شرکت را تجزیه کنند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *