شرکت های دیجیتال در حوزه خود جزو شرکت های موفق دنیا بودند و بیشترین میزان ارزش را در اقتصاد جهانی کسب کردند.

به گزارش برات نیوز، در میان چهار شرکت برتر که بیشتر میزان ارزش را در دنیا کسب کردند، نام شرکت های دیجیتال فعال دیده شد.

حرکت به سوی دیجیتالی شدن، حرکتی است که این روزها خصوصا با شیوع کرونا، اکثر کسب و کارهای فیزیکی دنیا آن را انجام می دهند. داده ها و شواهد نیز نشان می دهد، این شرکت ها موفق ترند و علاوه بر خلق ارزش، میزان ارزش زیادی نیز کسب می کنند.

رشد 28 درصدی شرکت های دیجیتال

اقتصاد جهانی و بسیاری از کسب و کارها بر پایه فناوری های نوین در حال شکل گیری هستند.

فناوری دیجیتال با تمام ویژگی های خود در حال تغییر مدل های کسب و کار بوده و چنانچه شرکت ها در صدد تغییر مبتنی بر فناوری دیجیتال نباشند، می توان گفت حداقل حدود 40 درصد از این کسب و کارها طی ده سال آینده از بین خواهند رفت.

تا سال جاری، شرکت های دیجیتال با رشد 28.4 درصدی، سهمی معادل 24 میلیارد دلار در اقتصاد جهانی داشتند.

ضمن آنکه طبق پیش بینی های صورت گرفته، به طور کلی با افزایش اقتصاد جهانی مواجه خواهیم بود.

افزایش استفاده از این نوآوری ها و فناوری ها آنقدر اهمیت دارد که کافی است نگاهی به این رقم بیاندازید: افزایش استفاده از فناوری می تواند 1.36 تریلیون دلار به رشد ناخالص داخلی ده کشور برتر اضافه کند.

طبق پیش بینی ها،  متوسط رشد سهم اقتصادی دیجیتال از GDP در میان اقتصادهای پیشرو 3 درصد خواهد بود و کشور آمریکا با 9 و نیم تریلیون دلار و سهم درصدی از بازار سرمایه و 43 درصدی از اشتغال، در میان سایر کشورهای منتخب در اقتصاد دیجیتال پیشرو خواهد بود.

با دیجیتالی شدن اقتصاد، به لطف فناوری‌های دیجیتال و توسعه ارتباطات، کسب‌وکارهای جهانی با کمترین چالش امکان توسعه دارند. در اقتصاد دیجیتال ارتباطات بين توليدکنندگان و مصرف‌کنندگان بيشتر و فاصله بين آن‌ها کمتر شده است؛ چرا که فناوری‌های دیجیتال مرزهای جغرافيايی را از بين خواهند برد.

شرکت های دیجیتال برتر

حال سوال این است چهار شرکت برتر که بیشترین میزان ارزش را کسب کردند کدام شرکت ها هستند؟

 گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل چهار غول بزرگ اقتصاد دیجیتال در عصر حاضر هستند. درآمد و سرمایه بازار این شرکت ها به قرار زیر است:

اپل: 215 میلیارد دلار (سرمایه بازار: 727 میلیارد دلار)

اپل با نوآوری هایی که در طراحی گوشی و اکسسوری های خود انجام می دهد، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. آیفون نیز به عنوان یکی از چهار پلتفرم بزرگ دنیا، به طور چشمگیری در حال کسب سهم بزرگی از ارزش بازار جهانی است.

آمازون: 135 میلیارد دلار (سرمایه بازار: 407 میلیارد دلار)

حدود 32 درصد از مشتریان تجارت الکترونیک در آمریکا از عمده مشتریان آمازون هستند که این تعداد روند صعودی را در بین سال های 2013 تا 2017 طی نموده است. تعداد مشتریان این فروشگاه در دوران کرونا و با توجه به قرنطینه های متعدد بیشتر هم شد. در کل می توان گفت که آمازون به مراتب بیش از یک غول تجارت الکترونیک است.

گوگل: 90 میلیارد دلار (سرمایه بازار: 558 میلیارد دلار)

طیف گسترده محصولات گوگل به عنوان اولین پلتفرم موفق در اقتصاد دیجیتال، تقریبا تمامی جنبه های تجربه دیجیتالی سازی را نمایش می دهد. سبد محصولات این برند آنقدر گسترده است که می تواند هر مشتری ای را راضی کند.

فیس بوک: 27 میلیارد دلار (سرمایه بازار: 399.5 میلیارد دلار)

تعداد اطلاعاتی که فیسبوک به عنوان سومین پلتفرم محبوب دنیا در خود گردآوری کرده بیش از 300 میلیون گیگابایت است. یعنی درباره هر کاربر می توان به میزان 126 کتاب دیجیتال سخن گفت! تعداد کاربران ماهانه این پلتفرم نیز سالانه در حال رشد است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *