کرونا در کنار همه عوارض و آسیب‌هایی که برای دنیا داشت برخی اتفاقات فناورانه را سرعت داد. موضوعاتی که شاید پیش از آن با گذشت زمان بیشتری ممکن بود محقق شود. قطعا این اتفاقات در ایران با کمبودها و نواقصی که در حوزه زیرساخت‌ها وجود دارد در زمان طولانی‌تری به وقوع می پیوست. مثلا پیش از این برخی کارهای اداری بدون حضور فیزیکی انجام شدنی نبود اما امروز بیشتر این کارها با یک کلیک ساده و با ابزارهای در دسترس قابل انجام است. این موضوع به حوزه دارو و سلامت هم ورود کرده و مدیر پروژه پایش تجارت الکترونیکی ایران گفته است که فقط داروخانه‌هایی که نماد اینترنتی دریافت کرده‌اند مجوز فروش آنلاین شیر خشک و مکمل‌های دارویی را دارند.

به گزارش برات نیوز، فرانک ابوالمعصوم مدیر پروژه پایش تجارت الکترونیکی ایران قوانین موجود در این زمینه را توضیح داد و در خصوص نحوه دریافت مجوز داروخانه‌ها برای فروش محصولات خود در فضای مجازی تصریح کرد: داروخانه‌ها با ارائه مجوز فروش اینترنتی اقلام غیر دارویی و پروانه تاسیس، می‌توانند به عنوان داروخانه اینترنتی نماد دریافت کنند.

وی افزود: بعد از گذراندن این روند و دریافت نماد به عنوان داروخانه اینترنتی، می‌توانند نسبت به فروش کالای بهداشتی از جمله شیر خشک و مکمل به صورت آنلاین اقدام کنند که البته مجوز فروش مجازی این کالاها فقط مختص به داروخانه های اینترنتی دارای نماد است.

بیشتر بخوانید: ۱۲۶ میلیارد تومان وام کرونا به تولیدات بهداشتی

مدیر پروژه پایش تجارت الکترونیکی با بیان اینکه برخی مقررات مانع برنامه‌ریزی برای افزایش فروش آنلاین کالاهای غیر دارویی است، خاطرنشان کرد: قانون ممنوعیت تبلیغات شیر خشک در داروخانه های حقیقی و مجازی یکی از این مقررات است.

ابوالمعصوم تاکید کرد: فروش آنلاین شیر خشک به استناد موارد قانونی در «دستورالعمل فروش اینترنتی اقلام غیردارویی در داروخانه های کشور و سازمان غذا و دارو» تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به استناد اعلام سازمان غذا و دارو و به منظور صیانت از اجرای قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی مصوبه سال ۱۳۷۶ و آیین نامه‌های اجرایی و الحاقات بعدی آن تبلیغ شیر خشک ممنوع اعلام شده است.

آغاز شیوع کرونا موجب شد تا محدودیت‌هایی برای تردد شهروندان در کشور اعمال شود و در پی آن مردم نیز برای به حداقل رساندن خروج از منازل جهت تهیه اقلام مورد نیاز خود، به خریدهای اینترنتی روی آوردند و در این میان به دلیل کاهش تقاضای خرید چهره به چهره فروشندگان نیز برای ادامه حیات فعالیت خود با توجه به افزایش درخواست خرید آنلاین به فضای مجازی برای ارتباط با متقاضی محصولات روی آوردند.

کرونا موجب شد موانع حضور عرضه کننده و متقاضی در فضای مجازی برداشته شود و افراد بیشتری به این فضای جدید روی بیاورند که بخشی از تقاضای بازار نیز برای خرید محصولات دارویی و غیردارویی بود که فقط داروخانه ها مجوز فروش آن را دارند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *