یوتیوب برای تولید کنندگان محتوا صندوق 100 میلیون دلاری راه اندازی می کند.

به گزارش برات نیوز، یوتیوب در راستای رقابت با تیک تاک، یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری را برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی Shorts ایجاد می کند.

این در حالی است که تشکیل صندوق برای تولیدکنندگان محتوا در سرویس Shorts از سوی یوتیوب ، جدیدترین اقدام در رقابت برای جلب شخصیت‌های آنلاینی است که از موفقیت سرویس ویدیویی تیک تاک انگیزه پیدا کردند.

درهمین حال کمپانی اسنپ نیز پاییز سال قبل صندوق جدیدی را راه اندازی کرد.

صندوقی برای پرداخت پول به افرادی که بهترین عملکرد را در سرویس ویدیویی این شرکت داشته‌اند.

همچنین فیس بوک نیز تلاش کرده است تا ستاره‌های مجازی را جذب کند.

علاوه بر کپی‌برداری از قابلیت‌های تیک تاک، تبلیغات بیشتری را در ویدیوهای کوتاه‌تر خود معرفی کرد.

پرداخت به تولید کنندگان محتوا از سوی صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب

در همین راستا، یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام کرده آماده تامین مالی سازندگان کلیپهای ویدیویی در سایت خود است.

افرادی که دستورالعملهای این سرویس را دنبال می کنند.

نه فقط کسانی که واجد برنامه تبلیغاتی باشند.

بر اساس این گزارش، این صندوق در ماه های آینده راه اندازی می شود.

امسال و سال آینده به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهد کرد.

یوتیوب از طریق راه اندازی صندوق 100 میلیون دلاری هر ماه به هزاران تولیدکننده که برای سرویس Shorts ویدیو می سازند و ویدیوهای آنها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می کند.

همچنین استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس آغاز خواهد کرد.

تسهیل در ساخت ویدئو با سرویس Shorts یوتیوب

باید توجه داشت که یوتیوب که بخشی از گوگل است، ستاره های تیک تاک را استخدام کرده است.

با اعلام راه اندازی صندوق 100 میلیون دلاری، قابلیتهای خود را توسعه می دهد.

تا تولید ویدیو برای سرویس Shorts را راحت تر کند.

این در حالی است که بخشی از موفقیت تیک تاک، مختص راحتی ساخت ویدیو در تلفنهای هوشمند بوده است.

در همین حال، یوتیوب پیش از رقیبان شبکه اجتماعی خود، به تامین مالی تولیدکنندگان محتوا می پرداخت.

بیشتر بخوانید: چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

این شرکت بیش از یک دهه است فروش تبلیغات را با سازندگان ویدیو تقسیم می کند.

باعث شکل گیری کسب و کاری شده که سال گذشته ۱۹ میلیارد دلار از فروش تبلیغات درآمد داشت.

بازدید دو برابری از سرویس Shorts در ماه مارس

با این حال بسیاری از فعالان یوتیوب موفق نشده اند مخاطبان دائمی جذب کنند.

این سایت را ترک کرده یا به تولید در تیک تاک و اینستاگرام روی برده اند.

یوتیوب سرویس Shorts را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

ابزارهای متعددی را برای سازندگان ویدیو عرضه کرد تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات گسترش دهد.

گوگل به سرمایه گذاران اعلام کرد:

سرویس Shorts تا مارس بیش از ۶.۵ میلیارد بازدید روزانه داشت که تقریبا دو برابر آمار دسامبر بود.

یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری کنند.

در نظر دارد با راه اندازی صندوق 100 میلیون دلاری به آن ها پرداخت داشته باشد .

بر اساس گزارش بلومبرگ، الگوریتم یوتیوب برای نمایش دادن ویدیوها در رده بالاتر، از سال ۲۰۱۲ زمان مشاهده را در اولویت قرار داده است.

ایمی سینگر، مدیر یوتیوب در یک پست وبلاگ راه اندازی صندوق 100 میلیون دلاری را نخستین گام در شکل گیری مدل کسب و کار برای Shorts توصیف کرد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *