قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش، از احتمال عرضه عرضه خودرو بدون قرعه کشی خبر داد.

به گزارش برات نیوز،در حالی که تاکنون چندین مرحله از فروش فوق العاده خودروسازان داخلی برگزار شده، مسوولان شرکت سایپا اعلام داشته اند که از این پس عرضه خودرو بدون قرعه کشی انجام خواهد شد .

البته که این موضوع به منزله لغو کل طرح قرعه کشی نیست و به این شکل است که هر خودرویی تعداد تقاضای آن از حد نصاب موجودی فراتر نرود برای آن خودرو قرعه کشی انجام نمی شود.

ساماندهی بازار خودرو با اجرای طرح قرعه کشی

 طرح فروش فوق العاده خودرو به منظور ساماندهی بازار خودرو و متعادل شدن قیمت آن اجرایی شد .

به همین منظور طرح عرضه محصولات خودروسازان داخلی در قالب فروش فوق‌العاده اجرایی شد و به صورت مرحله ای هر یک از خودروسازها به عرضه خودروهای خود پرداختند.

طرح فروش فوق العاده درحالی اجرا شد که قیمت خودرو دربازار آزاد بسیار افزایش یافته بود و بازار دچار نابه سامانی و آشفتگی بود.

درهمین راستا و به منظور ساماندهی بازار خودرو، کمیته خودرو با فروش فوق‌العاده ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو توسط شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا تا پایان امسال موافقت کرد.

عرضه خودروهای ایران خودرو و سایپا در قالب طرح قرعه کشی

براساس این گزارش مقرر شد تا با هدف افزایش عرضه خودرو، شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال افزایش تولید داشته باشند.

مقرر شد تا هر کدام از خودروسازان داخلی به ترتیب ۱۱۰ هزار دستگاه و ۴۲ هزار دستگاه (در مجموع ۱۵۲‌هزار دستگاه) تا پایان سال تحویل دهند.

همچنین به‌طور متوسط ماهانه به ترتیب ۱۸‌هزار و هفت هزار دستگاه (در مجموع ۲۵ هزار دستگاه) فروش فوق‌العاده با زمان تحویل حداکثر سه ماهه انجام دهند.

در ادامه مجید باقری قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرد: اگر در مرحله ثبت‌نام، تعداد متقاضیان از تعداد خودرو‌های عرضه‌شده در آن مرحله کمتر باشد، برای تحویل آن خودرو قرعه‌کشی برگزار نمی‌شود.

عرضه خودرو 151 سایپا بدون قرعه کشی

وی همچنین ادامه داد: در مراسم قرعه‌کشی هفته قبل محصولات سایپا، برای خودروی سایپا151 به‌علت کمتر بودن تقاضا در مقایسه با میزان عرضه این خودرو، قرعه‌کشی برگزار نشد و صاحبان خودروی سایپا151 بدون قرعه‌کشی شناخته شدند.

باقری خاطر نشان کرد: در هفته‌های گذشته برای خودروی نیسان هم به‌علت پایین بودن تقاضا در مقایسه با میزان عرضه، این خودرو بدون قرعه‌کشی به مشتریان اختصاص یافت.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *