شرکت مایکروسافت (Microsoft) به تازگی از یک طراحی جدید با ظاهری نو و سرعتی بیشتر برای فروشگاه ایکس باکس خود رونمایی کرده است که امکانات بیشتری به بازی‌بازان می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با برات نیوز همراه باشید.

در دوره و زمانه‌ای قرار داریم که فروش فیزیکی محصولات نرم افزاری، مانند بازی‌های ویدیویی، به شدت رو به کاهش است و مردم بیشتر ترجیح می‌دهد تا از طریق فروشگاه‌های آنلاین، نسبت به خرید یک محصول اقدام نمایند و به جای داشتن دیسک یا فرم فیزیکی یک بازی ویدیویی، آن را روی حساب یا اکانت مورد نظر خود فعال نمایند. همین موضوع و افزایش میل مردم به خرید دیجیتالی، سبب می‌شود تا شرکت‌های مختلف، فروشگاه‌های آنلاین خود را با ظاهر و امکانات بهتری طراحی نمایند و هر روز و در هر قدم، به فکر به روزرسانی آن و بهبود دادن ویژگی‌های مختلف باشند.

قطعا شرکت مایکروسافت نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. این شرکت به تازگی اعلام کرده که قرار است فروشگاه دیجیتالی ایکس باکس (Xbox)، با تغییرات کلی و اساسی رو به رو شود و در نهایت، یک تجربه‌ی سریع‌تر و امکانات بهتر و راحت‌تر برای جست و جو در این فروشگاه در اختیار بازی‌بازان و کاربران قرار می‌گیرد. کودی برد (Cody Bird) از تیم ایکس باکس، به تازگی در یک بلاگ پست جدید توضیح داده که به روزرسانی و بهبود فروشگاه ایکس باکس، فراتر از یک به روزرسانی ساده و معمولی اپلیکیشن است و تیم آن‌ها این نسخه جدید از فروشگاه را از پایه طراحی کرده تا تجربه‌ی سریع‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تری را در اختیار بازی‌بازان و طرفداران قرار دهند.

مایکروسافت از یک طراحی جدید برای فروشگاه ایکس‌ باکس رونمایی کرد
 مقایسه نسخه‌های مختلف یک بازی ویدیویی که حالا راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد و تصمیم گیری برای خرید را آسان‌تر می‌سازد.

اپلیکیشن جدید مایکروسافت برای فروشگاه ایکس باکس، در تاریخ 5 ماه آگست در اختیار اینسایدرها و افراد مورد اعتماد تیم ایکس باکس قرار گرفت تا این افراد در قدم اول، فرم جدید فروشگاه را امتحان نمایند و بازخوردهای خود را به مایکروسافت اعلام کنند. در هفته‌های آینده، این نسخه جدید از فروشگاه ایکس باکس در اختیار دیگر آزمایش کنندگان یا تِستِرها قرار خواهد گرفت و پس از آن نیز تمام بازی‌بازان و دارندگان کنسول‌های ایکس باکس وان (Xbox One) در فصل پاییز می‌توانند از این محیط کاربری کاملا جدید، استفاده نمایند. باید ببینیم واکنش کاربران و گیمرها نسبت به ظاهر و امکانات و سرعت جدید فروشگاه ایکس باکس به چه صورت خواهد بود.

اما بیایید کمی دقیق‌تر درباره‌ی فروشگاه جدید ایکس باکس صحبت کنیم. نسخه جدید فروشگاه، سرعت به مراتب بیشتری نسبت به نسخه حال حاضر دارد و این سرعت بالا، چشمگیر خواهد بود. طبق اعلام مایکروسافت، حالا جست و جو در محیط فروشگاه ایکس باکس، بیش از دو برابر سریع‌تر از گذشت خواهد بود و در زمان کمتر از 2 ثانیه بارگذاری خواهد شد (گاهی اوقات حتی در زمان کمتر از یک ثانیه بارگذاری خواهد شد). طبقه بندی و ساختار فروشگاه جدید، به گونه‌ای طراحی شده تا کاربران و بازی‌بازان بتوانند هر بخش و قسمتی که مد نظر دارند را با استفاده از کنترلر، بالا بیاورند و از آن استفاده نمایند. بهش کناری فروشگاه که برای دسترسی راحت‌تر در نظر گرفته شده، شبیه به اپلیکیشن ایکس باکس روی پلتفرم رایانه‌های شخصی (PC) است. با مشاهده تصاویری که در این مطلب قرار گرفته، می‌توانید دید محدود و خلاصه‌ای از این ظاهر و امکانات جدید به دست آورید.

مایکروسافت از یک طراحی جدید برای فروشگاه ایکس‌ باکس رونمایی کرد
 کاربران حالا باید در فروشگاه وارد (Sign in) شوند و یک سری فیلتر محتوا در نظر گرفته شده که مطمئن می‌شود کودکان درون خانه، به یک سری محتویات دسترسی نداشته باشند و آن‌ها را مشاهده نکنند.

همه ما می‌دانیم که مایکروسافت و تیم ایکس باکس در سال‌های اخیر، تمرکز و برنامه‌های ویژه‌ای برروی سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) داشته‌اند و این تمرکز روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود و حالا در نسخه جدید فروشگاه نیز گیم پس در دستور کار طراحان قرار می‌گیرد. به صورت کلی، فروشگاه مایکروسافت از ابتدا طراحی شده تا به صورت بهینه و کاملا سازگار، دوره‌ی گیم‌ پس را تعریف کند و حالا زمانی که در فروشگاه به جست و جو می‌پردازیم و تنها روی آیکون یا تصویر بازی قرار می‌گیریم، جزئیات و اطلاعات بیشتر و عمیق‌تری درباره یک بازی ویدیویی دریافت می‌کنیم. طراحی جدید، برای بزرگنمایی کردن تخفیف‌ها و موارد ویژه‌، بهتر کار می‌کند و شما می‌توانید خیلی راحت‌‌تر از گذشته، نسخه‌های مخلتلف موجود برای یک بازی ویدیویی را مشاهده نمایید و برای خرید هر کدام راحت‌تر تصمیم بگیرید.

نکته دیگری وجود دارد که باید به آن‌ اشاره کنیم. در نسخه جدید فروشگاه ایکس باکس، برروی کنترل پدر و مادر برروی محتوا، تمرکز شده است و والدین می‌توانند در صورت تشخیص، یک بازی را برای کودک و فرزند خود، قفل نمایند و اجازه دسترسی را بگیرند یا آزاد کنند. کاربران حالا باید در فروشگاه وارد (Sign in) شوند و یک سری فیلتر محتوا در نظر گرفته شده که مطمئن می‌شود کودکان درون خانه، به یک سری محتویات دسترسی نداشته باشند و آن‌ها را مشاهده نکنند.

این پایان کار نیست! مایکروسافت یک سری اضافات مفید و کوچک‌تر را در نظر گرفته است. در نسخه جدید، یک قابلیت «بازدید تازه» یا recently viewed قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد به آخرین عنوانی که آن را بازدید کردید و به هر دلیلی در مقطعی آن را رها کردید، بازگردید و به کار خود با آن عنوان و محصول خاص، ادامه دهید. طبق صحبت‌های کودی برد، فروشگاه جدید مایکروسافت تنها یکی از به روزرسانی‌هایی خواهد بود که آن‌ها در هفته‌های آتی عرضه خواهند کرد و تمام این امکانات و به روزرسانی‌ها به این دلیل انجام می‌شود تا گیمر را در وسط و مرکز تمام تجربه گیمینگ قرار دهد.

معرفی این نسخه کاملا جدید از فروشگاه ایکس باکس، می‌تواند در نزدیکی آغاز نسل نهم کنسول‌های بازی و عرضه‌ کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) فوق‌العاده باشد و بازی‌بازان را هر چه بیشتر به تجربه نسل بعدی دعوت نماید. هنوز تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعد، چند ماهی زمان باقی مانده و در این فرصت قطعا بازی‌ها یا حتی کنسول‌های جدید معرفی خواهد شد. به عنوان مثال، گفته می‌شود مایکروسافت در همین ماه میلادی، از کنسول جدید و پایین‌ رده‌تر خود با نام ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) رونمایی می‌کند که طبیعتا قیمت کمتری از کنسول اصلی خواهد داشت.

نظر شما در مورد فروشگاه جدید ایکس باکس با توجه به ظاهر و امکانات جدید آن چیست؟ نظرات خوب خود را با برات نیوز به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *