تیم مدیریت برند فولکس واگن در رابطه با دو مورد از محصولات کلیدی خود یعنی خودروی الکتریکی ID.3 و نسل هشتم خودروی گلف با مشکلات عمدهای مواجه شدهاست. علت اصلی این نابسامانیها، ایرادات نرمافزاری این دو خودرو است. به همین خاطر به نظر میرسد که شرکت فولکس واگن قصد دارد که در سطوح بالای مدیریتی خود دست به تغییرات بزرگی بزند و در این میان نام مدیرعامل کنونی پورشه نیز به گوش میرسد. با برات نیوز همراه باشید.
مدیریت نادرست فولکس واگن در تحویل خودروی مشتریان
تا به حال تعداد زیادی از نسل جدید خودرهای الکتریکی فولکس واگن، یعنی خودروی ID.3 تولید شدهاند. اما این خودروها پیش از آنکه در تابستان پیشرو به بازار عرضه شوند نیازمند بروزرسانی در نرمافزار خود هستند. البته هنوز از نظر فنی، شرکت فولکس واگن تاریخ تحویل این خودروهای هاتچبک الکتریکی را به تعویق نیانداختهاست؛ اما به نظر میرسد که باید انتظار این تعویق را داشته باشیم.
بیشتر بخوانید: همهچیز درباره سایپا شاهین، خودروی نورسیده سایپا

اما وضع خودروی جدید گلف، از ID.3 نامناسبتر است. مدیریت شرکت فولکس واگن ، در مورد موعد تحویل این خودرو به مشتریان کوتاهی کردهاست و مدت زیادی است که از تاریخ تحویل خودروی آنها میگذرد. همینطور شاخه دیگر این شرکت در کشور چک، یعنی شرکت اشکودا نیز در مورد خودروی جدید اکتاویا، در وضعیت مشابهی با گلف ۸ گرفتار شدهاست.

مدیرعامل کنونی پورشه ، مدیر فولکس واگن خواهد شد
از اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در حال حاضر به عنوان مدیر بعدی فولکس واگن یاد میشود. انتقال او به این شرکت به منظور کمک به برند فولکس واگن برای حل مشکلات به وجود آمده در مورد دو خودروی ID.3 و گلف ۸ انجام میشود. اگر این شایعه حقیقت پیدا کند؛ هربرت دایس، مدیرعامل کنونی شرکت فولکس واگن از سمت خود برکنار خواهد شد اما همچنان به عنوان رئیس هیئتمدیره این گروه خودروسازی باقی خواهد ماند.

به نظر میرسد که برنارد مایر، مسئول شرکت اشکودا که شاخهی دیگری از فولکس واگن در کشور چک است؛ پس از انتقال اولیور بلوم به فولکس واگن، سکان مدیریت پورشه را در شهر اشتوتگارت به دست خواهد گرفت. البته این اولین همکاری مایر با پورشه نیست. او در سال ۲۰۰۱ ،به این برند ساخت ماشینهای اسپورت پیوست و مدیریت بخش فروش این شرکت در آلمان را بر عهده گرفت. پس از آن در سال ۲۰۱۰ هم به عنوان ریاست بخش فروش و بازاریابی پورشه معرفی شد. اما در سال ۲۰۱۵ از این شرکت جدا شد و سمت مدیرعاملی شرکت اشکودا را پذیرفت.
بییشتر بخوانید: طراحی بی ام و M4 کوپه مدل ۲۰۲۱ لو رفت
این تغییرات مدیریتی ممکن است که گریبان ژوچن سنگپایل، رئیس بخش بازاریابی برند فولکس واگن را هم بگیرد. پیش از این در برخی از تبلیغات گلف ۸ ، موارد نژادپرستانهای دیدهشد که موجب وارد آمدن انتقادات مردمی به این مدیر شد. البته شرکت فولکس واگن خیلی سریع این ویدئوی تبلیغاتی را از صفحات خود حذف کرد و برای این اقدام تاسفانگیز عذرخواهی نمود و قول داد که این اشتباه را ریشهیابی کند. به همین خاطر ممکن است رئیس بخش بازاریابی هم، به خاطر کم توجهی به این موارد نژادپرستانه، شغل خود در این کمپانی را از دست بدهد. رویترز برای تایید یا رد این احتمالات، سعی کردهاست که با سران فولکس واگن گفتگو کند؛ اما آنها از پاسخ دادن سر باز زدهاند.