در تاریخ 27 اکتبر سال 2020، تصاویری از موتورسیکلت یاماها MT-09 مدل 2021 جدید در اینترنت پخش شدند و توسط نشریه‌های مختلف اروپایی و آسیایی به اشتراک گذاشته شدند. در همان روز، Team Blue به انتظارها پایان داد و مدل به روز شده سال را معرفی نمود. چه سورپرایزی بهتر از این!

به گزارش برات نیوز، همانطور که در تصاویر منتشر شده قابل مشاهده است (که در واقع تصاویری از محصول بودند)، ظاهر MT تغییر کرده و به روزرسانی چشمگیری در طراحی آن انجام گرفته است که بارزترین آن چراغ جلویی جدید است.

چراغ جلویی جدید موتورسیکلت یاماها MT-09 یک کپی پیست با سایز بزرگ‌تر از طراحی MT-03 به شمار می‌آید. با این وجود، به جای مجموعه‌ای از چراغ‌های LED به شکل ابروهای عصبانی در مدل 03، شرکت یاماها مجموعه‌ای از نوارهای LED برش مانند را انتخاب کرد که فریمی برای غلاف اصلی و مدور نور هستند.

مجموعه‌ای از نوارهای LED
مجموعه‌ای از نوارهای LED برش مانند در موتورسیکلت یاماها MT-09.

دیگر اجزای با طراحی دوباره 

از سوی دیگر، کناره‌های موتورسیکلت به صورت یکپارچه با مخزن سوخت طراحی شده‌اند و در ارتفاع بالاتری روی شاسی قرار می‌گیرند به گونه‌ای که میله‌های جانبی افقی قاب موتورسیکلت قابل دیدن هستند.

دیگر اجزای دوباره طراحی شده عبارتند از فریم یا قاب آلومینیومی سبک، قاب رادیاتور، دوشاخ عقب با استحکام بالا و صفحات «محافظ مچ پا» متصل به جای پا. مسیر سیستم اگزوز تغییر کرده است و با صدا خفه کن در زیر بدنه واقع شده است.

علاوه بر این، ابعاد موتورسیکلت یاماها MT-09 مدل 2021 نیز اصلاح شده است.

فاصله محوری مدل 2021 با 56/3 اینچ کمی کوتاه‌تر است (در مقایسه با فاصله محوری 56/7 اینچی برای مدل 2020). در مقابل، ارتفاع آن با 5/5 اینچ افزایش یافته است و وزن آن با هشت پوند کاهش به 417 پوند رسیده است.

بیشتر بخوانید: افتتاح خط تولید موتورسیکلت و اسکوترهای الکتریکی در پرندک

ستاره نمایش، موتور جدید یورو 5 

البته بدون شک ستاره‌ی این نمایش، موتور جدید یورو 5 است. همانطور که انتظار داشتیم، جابجایی تریپل خطی از 847 سی سی به 890 سی سی رسیده است.

در حال حاضر، قدرت این موتورسیکلت با 117 اسب بخار در 10000 دور در دقیقه و 68/6 lb-ft گشتاور در 7000 دور در دقیقه برآورد می‌شود.

سوراخ سیلندرها بدون تغییر باقی مانده است (78 میلی‌متر) اما استروک کمی اضافه شده است (62/1 میلی‌متر). نسبت تراکم، سیستم سوخت‌رسانی و سیستم انتقال قدرت (جعبه دنده، دیفرانسیل و سیستم کلاچ) نیز بدون تغییر باقی مانده‌اند.

موتور یورو 5
موتور یورو 5 نقطه عطف موتورسیکلت یاماها MT-09 مدل 2021.

چرخ‌های قدیمی به سبک پنج برگ با چرخ‌های 17 اینچی به شکل ستاره در جلو و عقب جایگزین شده‌اند.

تکیه‌گاه در قسمت جلویی توسط یک پنجه‌ی معکوس 41 میلی‌متری KYB با قابلیت پیش بار، فشرده‌سازی و ریباند و 5/1 اینچ از انتقال در قسمت جلویی و توسط یک پیش بار KYB و مهارکننده با قابلیت تنظیم دمپینگ در عقب تامین می‌شود.

کار ترمز به یک جفت دیسک 298 میلی‌متری در جلو و یک دیسک 245 میلی‌متری در پشت محول می‌شود که هر دو به ABS مجهز هستند. 

موتورسیکلت یاماها MT-09 

موتورسیکلت یاماها MT-09 مدل 2021 دارای سیستم Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) (کابل‌های دریچه بنزین به جای کاربراتور به کامپیوتر وصل می‌شوند) و یک گریپ سنسور موقعیت شتاب‌دهنده (APSG) است که  آن را از مدل R1 قرض گرفته اما به طور انحصاری برای مدل MT طراحی شده است.

شرکت یاماها همچنین ادعا می‌کند که این موتورسیکلت جدید اولین موتورسیکلت اسپرت است که از ویژگی IMU شش محوره با تکنولوژی بالا بهره می‌برد.

این قابلیت سیستم کنترل کشش حساس به زاویه، سیستم کنترل لغزشی، سیستم کنترل لیفت و سیستم کنترل ترمز را مدیریت می‌کند.

از ویژگی‌های دیگر این مدل جدید می‌توان به کوئیک شیفتر (تعویض دنده سریع‌تر) و یک نمایشگر 3/5 اینچی TFT اشاره کرد.

به گزارش برات نیوز، در ایالات متحده، موتورسیکلت یاماها MT-09 مدل 2021 از ژانویه سال 2021 در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت و قیمت آن برای هر سه رنگ موجود تا 9399 دلار افزایش می‌یابد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *