در اولین نشست خبری مدیر عامل جدید اسنپ، مسایل مختلفی عنوان شد که از مهمترین آنها میتوان به تعامل اسنپ با بخشهای مختلف کشور و همکاری با رقبای خود، هدف این شرکت مبنی بر بهدست آوردن سهم بیشتر بازار و همچنین عدم تمایل اسنپ برای ورود به بورس اشاره کرد.
بهگزارش برات نیوز، محمد خلج مدیرعامل جدید اسنپ، روز یکشنبه ۲۴ تیرماه در اولین جلسه خبری خود در جواب انتقادهایی که همیشه سیبل اسنپ را نشانه گرفتهاند مبنی بر انحصارطلبی این شرکت گفت: انحصار با رقابت متفاوت است، ما دنبال رقابت هستیم و بهدست آوردن سهم بازار بیشتر و هیچ اعتقادی به انحصار نداریم.
وی درباره ورود اسنپ به بورس نیز گفت: ورود به بورس مستلزم آمادگی است و ما در سال جاری برنامهای برای ورود به بورس نداریم؛ اما در حال مطالعه و ارزیابی هستیم و ریسکها و معایب و مزایای آن را شناسایی میکنیم.
بیشتر بخوانید: فناپ در بورس
برنامههای آینده اسنپ
خلجی درباره برنامههای آینده خود گفت: شرکتهای بزرگ برای دستیابی به اهداف خود برنامههای مشخصی در مقاطع زمانی مختلف بلند مدت، میانمدت و کوتاه مدت تدوین میکنند. از این جهت در شرکت اسنپ هم چشمانداز و برنامه راهبردی توسط هیات مدیره و سهامداران مشخص شده است. برنامه تهیه و تنظیم شده و یک ساختار یکپارچه را شکل داده و وظایف تمام ارکان و همکاران براساس آن ساختار مشخص شده است و همه در تلاش هستیم تا براساس برنامهها به اهداف تعیینشده دست پیدا کنیم.به واسطه ساختار یکپارچه حذف و ورود افراد خدشهای به این ساختار وارد نمیکند.
مدیر عامل جدید اضافه کرد: علاوه بر برنامههای توسعهای شرکت از قبیل توسعه جغرافیایی و توسعه محصولات، به صورت خاص باید بگویم که ما ذینفعانی داریم که باید با آنها تعامل کنیم چرا که آنها میتوانند به ثبات شبکه ما کمک کنند.
سرمایهگذران اسنپ
مدیرعامل جدید اسنپ همچنین درباره ادامه حضور گروه سرمایهگذاری MTN در اسنپ و تکلیف بقیه سهامداران بیان داشت: من به واسطه همکاری چهارسالهای که با اسنپ داشتم و به دلیل آشنایی با مدیران میانی و عملیاتی مجموعه اسنپ، توسط هیات مدیره انتخاب شدم و حضور من به واسطه آشنایی بود و تغییر خاصی ایجاد نمیشود و روال سابق طی میشود. من هم امیدوارم بتوانم با حضور خود به مجموعه اسنپ کمکی کرده باشم. با سهامداران خارجی هم به خاطر انتقال دانش مدیریتی تعامل داریم که همچنان این تعامل ادامه دارد.
وی افزود: صرفنظر ازسرمایهگذاری ایرانسل در اسنپ، ما به دنبال تعامل با بازیگران اصلی و قدرتمند درحوزههای مختلف هستیم و چون من پیش از آنکه وارد مجموعه اسنپ شوم، مدیریت پروژهها و همافزایی دو مجموعه ایرانسل و اسنپ را به عهده داشتم، بنابراین به دنبال همکاری جدی بین این دو مجموعه هستم البته باید فعالیتهای بسیاری در این زمینه انجام شود و امیدواریم همکاری خوبی ایجاد شود.
بیشتر بخوانید: دیجیکالا و کافه بازار وارد بورس میشوند
همکاری با دیگر بخشهای کشور
او درخصوص همکاری با دیگر بخشهای کشور اظهار کرد: در چند ماه اخیر تعامل خوبی با نهادها و ارگانها برقرار کردیم. به عنوان مثال در حوزه تخصیص سهمیه سوخت، وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا از شرکتهای حمل و نقل اینترنتی حمایت خوبی کردند و سهمیه سوخت را به نوعی افزایش دادند که از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به ۸.۷۵ لیتر تا سقف ۳۰۰ لیتر افزایش یافت و برای خودروهای دوگانه سوز از ۴.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ۵.۲۵ لیتر تا سقف ۱۸۰ لیتر افزایش داشت.
وی بیمه رانندگان را دغدغه اصلی اسنپ دانست و گفت: به تازگی اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی این امکان را فراهم کردند تا رانندگان بتوانند از بیمه بهرهمنده شوند. البته به نظر من این پایان کار نیست و باید کارهای بیشتری در حوزه بیمه انجام شود و قوانین نیز در این زمینه باید مورد بازنگری قرار گیرند.
ذینفعان اسنپ
خلجی در ادامه این نشست از رانندگان به عنوان ذینفعان اسنپ نام برد و افزود: ما در چند ماه اخیر دستاور خوبی داشتیم و توانستیم خط اعتباری دائم برای حمایت مالی از رانندگانی که به واسطه شیوع کرونا آسیب دیدهاند برقرار کنیم. طبق آخرین آمار ما که مربوط به ۱۴ و ۱۵ تیرماه است، هزار و صدنفر در ۳۱ استان دریافت کردند که مجموع مبالغ وامها ۲۶ میلیارد ریال است. این برنامه ما همچنان ادامه خواهد داشت و تا پایان تیرماه نیز قصد داریم تا به افرادی که از شرایط کرونا متضرر شدند، تسهیلات اعطا کنیم.
وی مسافران اسنپ را نیز از دیگر ذینفعان اسنپ یاد کرد و ادامه داد: ما اکنون پلتفرمی داریم که سرویسهای متنوع به کاربران عرضه میکند؛ از بحث خرید بلیت تا خرید از سوپرمارکت و خرید غذا و ارسال بسته. خوشحال هستیم که چنین پلتفرمی ایجاد شده است تا افرادی که ایده دارند، سرویس خود را براین بستر عرضه کنند. به تازگی سرویس اسنپ دکتر راهاندازی شده است و امیدواریم در آینده ایدههای بیشتر جذب کنیم.
در آخر نشست خبری مدیر عامل جدید اسنپ از اکوسیستم استارتاپی نیز سخن گفته و به تعامل با دیگر رقبا اشاره شد: باید با شرکتهای همکار که منافع مشترک داریم، تعامل سازنده برقرار کنیم. و در راستای رسیدن به منافع مشترک تعامل خود را بیشتر خواهیم کرد.