شما طرح رسمی و مدلی که قرار است عرضه شود را دیدهاید، اما نیسان به تازگی تصاویری را از نیسان GT-R50 2020 با طراحی به سبک ایتالیایی منتشر کرده است. این خودرویی است که هردو کمپانی (نیسان و Italdesign) میخواهند در ژنو سوییس به عرصه نمایش بگذارند؛ اما باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان آنها قادر به انجام این کار نیستند و از این رو باید یک نقشه ثانویه داشته باشند. برخلاف تصاویر اولیهای که منتشر شده بود در تصاویر جدید خودرویی با رنگ آبی کمرنگ با خطوط مشکی در جلو و عقب، به نمایش گذاشته شده است.
از آن جا که این خودرو جزو خودروهای نسل بعدی GT-R محسوب نمیشود ما منتظر عرضه آن خواهیم ماند. درون این اتومبیل سیستم R۳۵ که در سال ۲۰۰۷ استفاده میشده را مشاهده خواهید کرد. البته در این ماشین یک طراحی کاملا جدید و بروزرسانیهای چشمگیر در بخش کابین قابل مشاهده هستند. از سپر ماشین تا چراغهای جلو تقریبا همه چیز دچار تغییر شده است.
این خودرو یک ماشین فوقالعاده و تند و تیز به نظر میرسد که در مقایسه با GT-R Nismo ۲۰۱۸ به میزان 54 میلیمتر (۲.۱ اینچ) سقف کوتاهتری دارد. خود سقف این خودرو نیز دارای ظاهر متفاوتی است و بخش مرکزی آن نسبت به طرفین آن دارای ارتفاع کمتری است. چراغهای جلو که LED هستند باعث جذابشدن ظاهر ماشین شدهاند و بالهای عقب خودرو نیز قابل تنظیم است. یکی دیگر از تغییراتی که در ظاهر بیرونی این ماشین قابل مشاهده است، استفاده از چرخهای آلیاژی ۲۱ اینچی منحصربهفردی هستند که در این خودرو به کار رفته است. یک موضوع جالب: این خودرو توسط اعضای گروه نیسان در اروپا و آمریکای شمالی طراحی شده است.
درون نیسان GT-R50 2020 میزان تغییرات به اندازه بیرون خودرو چشمگیر و قابل توجه نیست. اکثر قسمتهای درونی خودرو از جنس چرم، فیبر کربنی و آلکانتارا است. این تغییرات جدید از طرف این گروه خودروسازی قابل پیشبینی بود، اما با این وجود همچنان نمیتوان قدیمیبودن GT-R را کتمان کرد. هرچه نباشد R۳۵ حدود ۱۳ سال است که عرضه شده است.
علاوه بر تغییرات ظاهری، خودروی GT-R۵۰ از لحاظ مکانیکی نیز دارای بروزرسانی و پیشرفتهایی است. از جمله این تغییرات میتوان به موتور V۶ و ۳.۸ لیتری توین توربو اشاره کرد. این ماشین طراحی شده تا بتواند با نیروی ۷۱۰ اسب بخار که ۱۱۰ اسب بخار توان بیشتری از GT-R Nismo است، حرکت کند. نیسان مدعی است که توانسته این ماشین را به گونهای طراحی کند که توانایی تولید گشتاوری به میزان ۱۲۸ نیوتون متر بیشتر از گشتاور تولیدی توسط VR38DETT (هفتصد و هشتاد نیوتون برمتر) داشته باشد.
همچنین در این خودروی جدید شاهد استفاده از سیستم انتقال دوال کلاچ سیکس شش سرعته هستیم و همچنین از ترمزهای قویتری در این ماشین استفاده شده است. سیستم تعلیق در این خودرو اصلاح شده است و از تایرهای اسپرت به اندازه ۲۵۵/۳۵ R۲۱ در جلو و به اندازه ۲۸۵/۳۰ R۲۱ در عقب خودرو استفاده شده است.
نکتهای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که شرکت خودروسازی نیسان از ماه دسامبر ۲۰۱۸ به ثبت سفارش اقدام کرده است و قصد دارد تنها ۵۰ خودرو بسازد، البته هنوز فرصت ثبت سفارش برای این خودرو وجود دارد. اگرچه ممکن است قیمت پرداختی برای این خودرو اندکی برای شما عجیب و زیاد به نظر برسد زیرا قیمت این خودرو ۱.۰۸ میلیون دلار هست در حالی که نسخه قبلی یعنی GT-R Nismo تنها ۲۱۲۴۳۵ دلار قیمت داشت.
کسانی که قصد پرداخت این پول برای خرید GT-R۵۰ را دارند باید بدانند که این خودرو قرار است در اواخر سال ۲۰۲۰ و یا در اوایل ۲۰۲۱ در اختیار خریداران قرار بگیرد.