هایلایت شدن جستجوهای کاربر در گوگل امکان جدید شرکت گوگل است که جستجو را برای کاربرها راحت‌تر و سرعت جست‌وجوی سایت مورد نظر را بیشتر می‌کند. هنگامی که شما چیزی را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل سعی خواهد کرد از طریق وب سایت‌ها به بررسی و جستجوی کلمات یا عباراتی باشد که مربوط به جست‌وجوی شما باشند. با این حال، هنگامی که وارد وب سایتی می‌شوید، پیدا کردن آن گذرگاه خاص مورد نظر خود دشوار است، اما به زودی تغییر خواهد کرد. در ادامه با برات نیوز همراه شوید.

دلیل این است که گوگل اخیرا ویژگی جدیدی را اضافه کرده است که در آن اگر روی لینک وب سایت ذکر شده در قسمت هایلایت شده در صفحه نتایج جستجوی گوگل کلیک کنید، در واقع بخشی از متنی را که شما در جست‌وجوی آن بودید را هایلایت می‌کند. این به این معنی است که کاربرها می‌توانند به سرعت به آن قسمت از وب سایت دسترسی پیدا کرده و اطلاعات خود را بدست آورند.

هایلایت شدن جستجوهای کاربر در گوگل
نتایج جست‌وجوی کاربران در گوگل به صورت هایلایت شده در سایت‌‌ها نشان داده می‌شوند.

 

حال باید توجه داشت که این ویژگی دقیقا ویژگی جدیدی نیست و قبلا هم استفاده می‌شد. به گفته دنی سلیوان، این در واقع چیزی است که گوگل سال‌ها در حال آزمایش آن است. پیش از این در صفحات AMP که به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد شاهد این موضوع بودیم؛ اما فقط در سال ۲۰۱۹ شروع به آزمایش آن با صفحات HTML کردند و از هفته گذشته این ویژگی با جدیت روی صفحات HTML پیاده شده است.

هایلایت شدن جستجوهای کاربر در گوگل یک ویژگی بسیار مفید است زیرا کاربرها را به سرعت و به روش واضح‌تر به اطلاعات خود می‌رساند ، بنابراین اگر هنگامی که به دنبال چیزی هستید و بر روی لینکی کلیک می‌کنید، تعجب نکنید، چرا که اطلاعات مورد نظر شما به رنگ زرد هایلایت می‌شوند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *