پس از گذشت کمتر از یک سال، بی ام و و مرسدس آنچه را که قرار بود به عنوان همکاری مشترک مستمر در زمینه توسعه تکنولوژی ماشین خودران باشد را پایان میدهند. این دو غول خودروسازی این قطع همکاری را «دوطرفه و دوستانه» عنوان کردهاند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که ممکن است این همکاری را در آینده از سر بگیرند.
فاکتورهای متعددی منجر به اتخاذ این تصمیم شدند. در یک بیانیه مشترک، این دو شرکت عنوان کردند که توسعه یک پلتفورم مشترک در زمینه تکنولوژی ماشین خودران، پیچیدهتر و پرهزینهتر از پیشبینیهای آنها بود. امضای توافقنامه همچنین موجب به تاخیر افتادن مباحث و گفتگوهای مشترک بین کارشناسان داخلی و صحبت با تولیدکنندگان در مورد نقشه راه تولید محصول نهایی شد.

علاوه بر این، BMW و مرسدس بسیار جاهطلب بودهاند. وقتی که در ماه ژوئیه سال پیش همکاری مشترک خود را اعلام کردند، هدف خود را شروع فروش ماشینهای خودران با امکان کنترل رانندگی در بزرگراهها و پارک کردن به تنهایی تا پایان سال ۲۰۲۴ تعیین نمودند. مدیران اجرایی در زمینه اتومبیل مانند مدیرعامل شرکت فورد، جیم هکت بیان کردند که این دو شرکت ارزیابی درستی از چگونگی و زمان عرضه تکنولوژی ماشین خودران به بازار انجام ندادهاند. در سال ۲۰۱۹، اوبر نیز به طور مشابه بیان کرد که زمان زیادی برای حضور ماشینهای خودران در بزرگراهها نیاز است. همچنین، یک مطالعه جدید به این نتیجه رسید که اکثر رانندگان آمریکایی در مورد ایده ماشینهای خودران، مشتاق و علاقمند نیستند. اگرچه این دو شرکت دیگر همکاری مشترک در زمینه تکنولوژی ماشین خودران را ادامه نمیدهند اما بی ام و و مرسدس همچنان در زمینههای دیگر با هم همکاری دارند. در سال ۲۰۱۵، شرکت دایملر که مالک شرکتهای خودروسازی آئودی، بی ام و و مرسدس است، نیروهای خود را برای خرید پلتفورم نقشههای Nokia Here به ارزش ۲/۸ میلیارد یورو (تقریباً ۳/۰۷ میلیارد دلار) بکار گرفت.