1. خانه
  2. خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. بررسی هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰
اخبار خودرومنتخب سردبیر

بررسی هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

با وجود وضعیت ویروس کرونا هیچ اطمینانی ندارم که در آینده چه شرایطی ایجاد می‌شود، اما این موضوع باعث نشده که امیدم را از دست بدهم و دست از تلاش بردارم. داشتن امکانات و تجهیزات بیشتر به شما این قوت قلب را می‌دهد تا راحت‌تر با مسئله کنار بیایید و شرایط را برای خود مهیا سازید. در این شرایط بسیاری از شرکت‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند و مدل‌ها و محصولات جدیدی را عرضه می‌کنند. شرکت هوندا نیز از این موضوع مستثنی نیست و محصول جدیدی به نام هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ را ارائه کرده است. با برات نیوز همراه باشید تا بیشتر از این جذاب ژاپنی بگوییم.

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ نسبت به مدل‌های قبلی از نظر ظاهری دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است و همچنین از لحاظ استاندارد Civic و Si پیشرفت‌های بصری قابل توجهی داشته است. این بدان معناست که سیستم گرمایشی و سرمایشی و چراغ‌های جلو به‌روز و بسیار بهتر شده است. همه چیز در مورد این مدل بسیار عالی است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت تغییرات هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ بسیار جذاب است.

این ماشین دارای یک فرمان جدید از جنس آلکانتارا و یک دنده با مدل جدید از جنس آلومینیومی است که محل قرارگیری آن نیز تغییر کرده است. از نظر موتوری هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ هیچ گونه تغییری نکرده است، قدرت آن همچنان ۳۰۶ اسب بخار است؛ اما محل قرارگیری سیستم ترمز این ماشین برای کنترل عملکرد مستقیم ترمزهای دو تکه جدید، تغییر کرده است. اما همه این تغییرات خوب نیست و برخی از آنها موجب ضعف در عملکرد ماشین شده‌اند. ولی به طور کلی هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ بیشتر از نظر ظاهری بهبود یافته است.

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰
هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

تنظیمات هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

هوندا به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را در فضای داخلی کابین ماشین ایجاد کرده است. فرمان جدید از جنس آلکانتارا و طرح رنگ قرمز و مشکی آن یکی از این تغییرات جالب است، اما نکته مهم این است که برخی از افراد در استفاده از آلکانتارا راحت نیستند و نمی‌توانند با آن رانندگی کنند به همین دلیل ممکن است این تغییرات برایشان جالب نباشند. بنابراین، اگر قصد خرید چنین ماشینی را دارید، باید به تمامی این موارد و نکته‌ها توجه کنید و سپس آن را بخرید. به‌علاوه، در سایر قسمت‌های ماشین نیز از همین جنس به‌کار رفته است. بنابراین، نهایت دقت را داشته باشید.

نگرانی مهمی که در این مورد وجود دارد این است که اگر صاحب ماشین به‌درستی از آن استفاده و مراقبت نکند جنس آلکانتارا  زود خراب می‌شود و از بین می‌رود. آلکانتارا و به طور کلی الیاف مصنوعی برای اینکه سالم بمانند باید روغن‌های مخصوص برایشان استفاده شود که همین امر هنگام رانندگی ممکن است راننده را اذیت کند و احساس ناخوشایندی را به وجود آورد. شرکت هوندا تمایل دارد در صورت خواست مشتری وسایل و لوازم جانبی ماشین که از جنس چرم هستند را به مشتریان ارائه دهد.

به‌جز این موارد، هوندا برخی از تجهیزات قابل توجه را تغییر داده است. عملکرد عالی سیویک باعث شده است کل مجموعه هوندا به عنوان استاندارد پذیرفته شود. این فناوری دقیقاً در تیپ R نیز مانند سایر قسمت‌ها به کار رفته است. علاوه بر این، این یک کابین تیپ R با صندلی‌های قرمز رنگ و یک سیستم سرگرمی صفحه لمسی است. واقعا امیدواریم که هوندا از Refresh Civic به عنوان فرصتی برای به‌روزرسانی نمایشگر کوچک ۷ اینچی استفاده کرده باشد.

این شرکت با استفاده از Infotainment، ترفند خاصی ایجاد نکرد، اما علاوه بر این باید جذابیت‌هایی را برای علاقه‌مندان به LogR جدید ایجاد کند تا اطلاعات ماشین در یک دستگاه آیفون یا اندرویدی نمایش داده شود. متأسفانه، نتوانستیم در طول آزمون از این فناوری نمونه بگیرم. اما به نظر می‌رسد مانند نسخه‌ی مقرون به صرفه‌تر از ضبط‌کننده داده‌های عملکرد جنرال موتورز بسیار امیدوارکننده باشد.

طراحی داخلی

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ در حال حاضر پرمخاطب‌ترین و جالب‌ترین خودرو در آمریکای شمالی است. این مدل بسیار عالی است. هوندا نوسانات تطبیقی سیویک را تغییر داد، بنابراین آنها به شرایط جاده پاسخگوتر هستند و قول می‌دهند رفلکس‌های دقیق‌تری داشته باشند. در جاده‌های پر پیچ و خم میشیگان، راننده بدون هیچ‌گونه استرس و فشار به راحتی می‌تواند رانندگی کند. از این نظر نیز این یک ماشین عالی است.

با وجود طرح چرخ محور جلو، که دارای توزیع وزن ۳۹/۶۲ است و باعث رانندگی دقیق‌تر می‌شود، تیپ R کاملاً خنثی است و ترجیح می‌دهد ورودی‌ها دقیق‌تر باشند. پیشرفت‌های فرمان باعث تکمیل این گزینه و اتصالات می‌شود که بازخورد را تقویت می‌کند.

ترمزهای به‌روز شده هوندا بر روی کاغذ خوب به نظر می‌رسند، اما خوشبختانه در هنگام رانندگی شما احساس خوبی با آنها خواهید داشت و ترمزهای دو تکه نشان‌دهنده‌ی اتلاف حرارت پیشرفته طراحی هستند. پدال، بسیار عالی‌س و اصلا سنگین نیست. در مورد قدرت متوقف کردن کالیپرهای جلوی چهار پیستونی Brembo باید بگوییم که به راحتی می توانند ۳۱۲۱ پوند را متوقف کنند.

اما با وجود همه این پیشرفت‌های پویا، زمان زیادی را صرف حالت Comfort کردیم. این طور نیست که حالت پیش فرض Sport یا حالت hardcore R بسیار شدید باشد. در حقیقت، حتی در جاده‌های میشیگان، سطح کلی ترکیب به مراتب بهتر از آن چیزی است که از خودرویی با چرخ‌های بزرگ ۲۰ اینچی و ۳۰ سری لاستیک انتظار داشتم. در حقیقت، با قرار گرفتن روی حالت Comfort، تیپ R احساس نسبتاً خوبی نسبت به مدل‌های مشابهش ارائه می‌کند. این بدون شک خودرویی است که در زندگی روزمره بسیار کاربرد دارد.

شتاب هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰
شتاب هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

آزمایش شتاب هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

جنوب شرقی میشیگان مکان مناسبی برای آزمایش شتاب خودرو است. هوندا سیویک تیپ R از لحاظ موتور دچار تغییرات زیادی در سال ۲۰۲۰ نشده است. هنوز مجهز به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است و می‌تواند ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ پوند-فوت ایجاد کند. مجموعه‌ای که برای ایجاد انگیزه یک اتومبیل ۳۱۰۰ پوندی بیش از حد کافی است.

در واقع حرکت با سرعت بالا و گاز دادن با این ماشین بسیار لذت‌بخش است. موتور ۲ لیتری توربوشارژ فاقد ویژگی موتورهای VTEC قدیمی هوندا است اما بسیار قدرتمند است؛ به‌طوری که به سرعت ۷۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

کتابچه راهنمای اصلاح شده هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ کمک شایانی به شما خواهد کرد. گیربکس نیز تغییراتی داشته است. وزن این اهرم، به لطف دستگیره چرخ‌دنده آلومینیومی جدید و یک وزنه ۱/۳ اونس تغییر کرده است. شما هنگام رانندگی به راحتی تمامی این تغییرات را احساس می‌کنید.

ویژگی‌های اضافی هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

یکی از جذاب‌ترین موارد اضافه شده به Civic Type R20، کنترل صدای جدید اکتیو آن است که از این طریق می‌توانید صدای موتور ۲ لیتری را تقویت می‌کند. باتوجه به اهداف در نظر گرفته شده این ویژگی عالی است؟

کنترل صدای فعال ممکن است برای موتور مناسب باشد و به نظر خوب برسد، اما یکی از انتقادات اصلی به آخرین مدل نوع سیویک R I این بود که چهار سیلندر صدای لرزان دارد، تقویت این خصوصیات منجر به ایجاد یک سری صداهای مبهم هنگام رانندگی می‌شود. این در حالت پیش فرض Sport آزاردهنده است و در حالت R وحشتناک به نظر می‌رسد.

طی جلسه‌ی توجیهی با هوندا، یکی از روزنامه‌نگاران به شوخی از جعبه فیوز پرسید تا بتواند کنترل صدا فعال را غیرفعال کند. بعد از این تست، من معتقدم که او ایده خوبی داشت.

بررسی قیمت

قیمت‌های هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ به‌روز شده با ۳۶٫۹۹۵ دلار شروع می‌شود و تنها به خاطر هزینه مقصد می‌تواند ۹۵۵ دلار افزایش یابد. این ارقام نشان‌دهنده جهش ناچیز نسبت به تیپ R مدل ۲۰۱۹ است که قیمت آن از ۳۶٫۵۹۵ دلار شروع شده و ۸۹۵ دلار به خاطر هزینه مقصد بر این مبلغ اضافه می‌شود. نه مدل ۲۰۱۹ و نه ۲۰۲۰ با هیچ گزینه اضافی نصب شده در کارخانه موجود نیست. با افزایش تجهیزات جدید و تجهیزات ایمنی فعال، قیمت جدید تیپ R بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

اینکه از نظر شما بقیه موارد اضافی مربوط به مدل ۲۰۲۰ تیپ R معقول است یا خیر یک سوال کاملاً شخصی است. پیشرفت‌هایی که هوندا در تجربه رانندگی داشته است بسیار عالی‌ست. من حاضرم ۴۶۰ دلار اضافی را فقط برای گیربکس جدید پرداخت کنم. اما کنترل صدای فعال که در کابین ایجاد می‌شود و یا آلکانتارا به‌کار رفته در داخل کابین ماشین نکات جزئی هستند که باعث ایجاد شک و تردید در خرید این خودرو می‌شوند. به طور کلی، با نادیده گرفتن این موارد جزئی، هوندا توانسته خودروی قابل قبولی را تولید نماید.  

تازه های برات نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست