فولکس واگن یک وسیله نقلیه الکتریکی کوچک را با قیمت پایین روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش برات نیوز، در آینده شرکت فولکس واگن ممکن است یک وسیله نقلیه الکتریکی زیبا و مقرون به صرفه را در مجموعه خود به بازار عرضه کند.

به گفته رویترز، این شرکت خودروسازی مشغول کار بر روی یک خودروی الکتریکی کوچک به اندازه‌ی Polo است.

طراحی این محصول در پروژه‌ای تحت عنوان «خودروی برقی باتری‌دار کوچک (BEV)» در حال انجام است. 

طبق گفته‌ی این خبرگزاری، فولکس واگن در حال توسعه‌ی این محصول برای بازار انبوه و با پیش‌بینی مقررات اقلیمی سخت‌گیرانه‌تر است.

گزارش‌ها حاکی از این است که این وسیله نقلیه الکتریکی با قیمت 20 تا 25 هزار یورو (معادل با 24 تا 30 هزار دلار) در اختیار دوستداران خود قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: بنتلی تمام برقی تا سال 2030 به بازار می‌آید

این قیمت نسبت به مدل‌های ID.3 و ID.4 مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که رقیب قدرتمندی برای مدل‌های جدید شرکت تسلا باشد.

طی رویداد «Battery Day» در ماه سپتامبر، شرکت تسلا اعلام کرد که در حال اعمال تغییراتی است که هزینه ساخت سلول‌های باتری برای خودروهای برقی را به نصف کاهش خواهد داد.

این کاهش هزینه به تسلا اجازه خواهد داد تا برنامه‌های ساخت خودروهای برقی با قیمت 25000 دلار طی سه سال آینده را پیش ببرد.

از آنجایی که خبرگزاری رویترز تنها برنامه‌های خودروهای برقی شرکت فولکس واگن را مورد بررسی قرار داده است و خود شرکت هنوز آن را تایید نکرده، برای مشاهده‌ی این محصول و اطلاع از زمان عرضه‌ی آن باید کمی منتظر بمانیم.

شرکت فولکس واگن
سرمایه‌گذاری شرکت فولکس واگن در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی.

سرمایه‌گذاری شرکت فولکس واگن در زمینه وسیله نقلیه الکتریکی

در اواسط ماه نوامبر، شرکت فولکس واگن اعلام کرد که بخش عمده‌ای از کل بودجه سرمایه‌گذاری خود را برای فناوری‌های وسایل نقلیه دیجیتال و الکتریکی کنار می‌گذارد.

در ابتدا تنها 60 میلیارد یورو معادل با 72 میلیارد دلار برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی و خودران طی پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده بود که این رقم به 73 میلیارد یورو (86 میلیارد دلار) افزایش یافت.

هم سرمایه‌گذاری بیشتر و هم توسعه‌ی یک وسیله نقلیه الکتریکی مقرون به صرفه می‌توانند به شرکت فولکس واگن کمک کنند تا 300 مدل از این خودروها را تا سال 2030 به بازار عرضه کند.

علاوه بر این، این برنامه موجب خواهد شد تا 60 درصد از خودروهای فروخته شده در اروپا را خودروهای هیبریدی و الکتریکی یا همان برقی تشکیل دهند.

این هدفی است که شرکت باید تا سال 2030 به آن دست یابد تا بتواند به اهداف سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا در زمینه‌ی استاندارد آلایندگی پایبند باشد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *