گسترش تجارت الکترونیک یکی از بسترهای پیاده سازی اقتصاد دیجیتال است و شرکت های دیجیتال سهم بیشتری از میزان ارزش در اقتصاد جهانی می برند. پردرآمدترین مشاغل مجازی نیز از همین بستر برای موفقیت خود استفاده کرده اند. 

گسترش تجارت الکترونیک و مشاغل مجازی در دنیا

به گزارش برات نیوز، با نگاه به موفقیت چهار شرکت برتر دنیا در می یابیم که همه این شرکت ها بر بستر فناوری هستند.

همچنین طبق داده های به دست آمده از سوی سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد)، حجم فروش جهانی تجارت الکترونیک در سال 2015 برابر 25.3 تریلیون دلار برآورد شده است.

همه این موارد توجهات را به سود و ارزش به دست آمده بر تجارت الکترونیک و مشاغل مجازی پردرآمد جلب می کند.

در سال 2015، آمریکا با بیش از 7 تریلیون دلار، بزرگترین بازار خرید و فروش فضای مجازی را در اختیار داشت. پس از آن ژاپن و چین جایگاه دوم و سوم فروش در بازار تجارت الکترونیک را از آن خود کردند.

در سال 2017 چین در حوزه تجارت الکترونیک B2C موفق به کسب درآمد 470 میلیارد دلار شده است؛ این در حالی است که این مبلغ برای آمریکا حدود 354 میلیارد دلار بوده است.

جایگاه های سوم تا دهم را نیز کشورهایی چون انگلیس، ژاپن، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، کانادا، هند و روسیه  کسب کردند که 90 درصد اقتصاد آنها از مشاغل مجازی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: سهم شرکت های دیجیتال از اقتصاد جهانی

فاکتورهای مهم در موفقیت خرید آنلاین

تجارت الکترونیک علاوه بر اینکه نیاز به بسترهایی دارد، فاکتورهایی نیز برای موفقیت نیاز دارد. طبق نظرسنجی هایی که از مشتریان این پلتفرم به دست آمده، یکی از فاکتورهای مهم برای آنها ساده و شفاف بودن فرآیند خرید است.  دیگر عوامل به ترتیب زیر هستند:

شفافیت اطلاعات مربوط به هزینه تحویل کالا، فرآیند ساده و قابل اعتماد خرید، تحویل رایگان کالا به هنگام خرید، امکان مرجوع رایگان کالا، پاسخگویی سریع در بخش خدمات مشتریان، اطلاع از شرکت های عرضه کننده کالا، تنوع در پرداخت هزینه، امکان سفارش کالا در هر مکان و زمان و با هر وسیله، امکان انتخاب نحوه تحویل کالا.

پردرآمدترین مشاغل مجازی در سال آینده

پیش بینی می شود روند رشد تجارت الکترونیک در سال 2021 نیز ادامه داشته و دو برابر شود. رقم احتمالی درامد در سال آینده 2108 میلیارد دلار پیش بینی می شود.

با افزایش دسترسی مردم دنیا به پلتفرم های هوشمند، رسیدن به این آمار و ارقام دور از انتظار نیست. در حال حاضر مشاغل مجازی مانند خرید و فروش در حوزه مد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباب بازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و غذا و سلامت به ترتیب از پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک جهانی تا سال 2021 پیش بینی شده اند.

پردرآمدترین مشاغل مجازی در سال 2021
فروشگاه آنلاین مد و پوشاک

مد و پوشاک

همانطور که در پاراگراف بالا خواندید، مد و پوشاک بیشترین درآمد در فضای مجازی را با رقم 633 میلیارد دلار به خود اختصاص خواهد داد. چین یکی از کشورهای تولیدکننده و پیشتاز در صنعت مد است که احتمال می رود در سال 2021 با کسب درآمد بیش از 258 میلیارد دلار، موفق خواهد شد بازار تجارت جهانی مد و پوشاک آنلاین را از آن خود نماید و پس از چین اروپا و آمریکا در جایگاه دوم و سوم قرار خواهند داشت.

انجام خدمات مسافرتی

پس از مد و پوشاک، انجام امور مربوط به مسافرت مانند خرید و رزرو بلیط به صورت آنلاین، رزرو هتل و اقامتگاه و دیگر خدمات مسافرتی از طریق اینترنت این روزها بسیار رونق گرفته است. پیش بینی می شود بازار آنلاین این خدمات نیز تا سال 2021 دوبرابر شود و به 1 تریلیون دلار برسد.

همچنین کشور چین با کسب نرخ رشد مرکب سالیانه 17.9 درصد سریعترین رشد را از نظر کسب درآمد حاصل از ارائه این نوع خدمت از میان کشورهای آمریکا، ژاپن، انگلیس و آلمان خواهد داشت.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *