بودجه درنظر گرفته شده برای پروژه آزادراه تهران-شمال کافی نیست.

به گزارش برات‌نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در گفتگویی اعلام کرد بودجه 230 میلیارد تومانی که دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران-شمال درنظر گرفته است کفاف این پروژه را نمی‌دهد.

طبق گزارشاتی که از روند پیش‌روی این پروژه منتشر شده است، برای ساخت هر کیلومتر از این آزادراه، حدود 100 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

در لایحه بودجه سال 1400 که چندی پیش به مجلس ارائه شد، برای اتمام طرح آزادراه تهران-شمال 230 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: همه جاده‌های شمال بسته شد

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دولت، مقرر شده است تا بخشی از فاز دو این پروژه تا سال 1400 و مابقی آن در زمان مشخصی بهره‌برداری شود.

اما باتوجه به بررسی‌های انجام شده و تخصیص اعتبارات، به نظر می‌رسد اجرا و افتتاح پروژه آزادراه تهران-شمال چندین سال به طول خواهد انجامید.

اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال نباید به اعتبارات دولتی متصل شود

بنیاد مستضعفان، بنیادی‌ست که در شرایط کنونی وظیفه پیمانکاری طرح آزادراه تهران-شمال را برعهده گرفته است.

رضایی کوچی معتقد است براساس توافقی که میان این بنیاد و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است، مقرر شده تا اعتبارات این پروژه 50 درصد از سوی دولت و 50 درصد از سوی بنیاد تأمین شود.

وی همچنین عقیده دارد اتصال اعتبارات دولتی به این پروژه صحیح نیست و دولت باید سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گفته رضایی کوچی، شرکت‌های خصوصی با همکاری بنیاد مستضعفان، می‌توانند این پروژه را به سرعت عملیاتی کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شوراس اسلامی در پایان سخنان خود این نکته را نیز اضافه کرد که اگر پروژه آزادراه تهران-شمال همچنان به بودجه‌های عمرانی دولت متکی باشد تا سه سال آینده نیز مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *