تحلیل تاثیر کووید ۱۹ بر جستجوهای محلی گوگل مای بیزنس نشان‌دهنده کاهشی چشمگیر در میزان ایمپرشن‌‌ها است. ایمپرشن (impression) در دنیای اینترنت، به تعداد رکورد دیده‌شدن یک URL خاص در نتایج جستجوی یک موتور جستجوگر (مانند گوگل) گفته می‌شود. گوگل مای بیزنس (GMB) ابزار رایگانی برای مدیریت معرفی و ارائه کسب‌وکارها در فضای اینترنت است.

مطالعه‌ای که توسط Reputation.com روی بیش از ۸۰٫۰۰۰ مورد از فهرست کسب‌وکارهای ایالات متحده انجام شد، نشان می‌دهد که ایمپرشن‌ها با میانگین ۵۹ درصدی در تمام حوزه‌ها افت داشته‌اند.

با این حال، نشانه‌‌ها حاکی از بهبود عملکرد این سرویس زودتر از آنچه که انتظار می‌رود است. با برات نیوز همراه باشید.

تغییر در فهرست‌های گوگل مای بیزنس

فهرست‌های گوگل مای بیزنس در تمام کسب‌وکارها به‌علت شیوع بیماری کووید ۱۹ دچار مشکل شده‌اند.

فهرست‌های گوگل مای بیزنس

گرچه به‌نظر می‌رسد که شرایط هنوز برای کسب‌وکارها ناگوار است، اما داده‌ها از اواخر ماه مارس، رو به بهبود هستند. این یعنی مشتریان، به‌دنبال کسب‌وکارهایی هستند که تعطیل نشده‌اند.

کاهش ۳۷ درصدی کلیک‌ها

با کاهش ایمپرشن‌ها، کلیک‌ فهرست‌های GMB هم کاهش یافت. این کاهش شامل کلیک‌ مسیرهای رانندگی، کلیک وب‌سایت‌ها و کلیک فراخوان کسب‌وکارها می‌شود. در مجموع، میزان کلیک‌ها ۳۷ درصد کاهش داشته است.

کاهش ایمپرشن گوگل مای بیزنس

کلیک روی مسیرهای رانندگی بیشترین کاهش را تاکنون تجربه کرده‌ است، کاهشی ۶۰ درصدی در تمام سطوح. کاهش کلیک روی مسیرهای رانندگی به احتمال زیاد، ناشی از ممنوعیت‌های تردد در مکان‌های عمومی و قرنطینه‌شدن افراد است.

کلیک برای بازدید از یک وب‌سایت از فهرست‌های گوگل مای بیزنس هم ۳۱ درصد کاهش داشته است.

کلیک فراخوان یک کسب‌وکار، نسبت به سایر موارد، افت کمتری (تقریبا برابر با ۲۱ درصد) داشت. این نشان می‌دهد که مشتریان گرچه نمی‌توانند به‌طور حضوری به این مکان‌ها مراجعه کنند؛ اما همچنان درگیر این کسب‌وکارها هستند. از آنجا که افراد در قرنطینه‌های خانگی به‌سر می‌برند، ممکن است به‌جای رانندگی، از طریق تماس‌های تلفنی کارهای خود را انجام دهند.

بهبود عملکرد 

داده‌ها نشان می‌دهند که عملکرد فهرست‌های گوگل مای بیزنس کمابیش درحال بهبود است.

دو صنعت خودروسازی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی که به‌علت شیوع بیماری کرونا به‌شدت تحت‌تاثیر قرار گرفته‌ بودند، نشانه‌هایی از بهبود شرایط را نشان می‌دهند.

کاهش بازدید از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در ماه مارس، احتمالا به علت تلاش افراد برای خرید یک‌جای مایحتاج و ذخیره آن، هنگام قرنطینه بوده است.

با توجه به عملکرد گوگل مای بیزنس برای صنعت خودروسازی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی، ورق احتمالا درحال برگشتن است. البته اوضاع برای رستوران‌ها کاملا فرق می‌کند.

ایمپرشن برای فهرست‌های رستوران کاهش یافته اما کلیک‌ها بسیار بیشتر شده‌اند.

کلیک‌ برای فراخوان رستوران‌ها در اواسط ماه مارس، جهش ویژه‌ای داشت؛ زیرا افراد سفارش‌های خود را آنلاین ثبت می‌کردند. در ابتدا هنوز مشخص نبود که رستوران‌ها سفارش قبول می‌کردند و حتی باز بودند یا خیر. هنگامی که مشتریان گزینه‌های خود را بررسی کردند، شروع به تلفن‌زدن به رستوران‌ها برای ثبت سفارش غذا کردند. کلیک‌های تلفنی در اواخر ماه مارس کاهش یافت، اما در مقایسه با سایر صنایع هنوز هم بیشتر بود.

بهبود عملکرد گوگل مای بیزنس

ایمپرشن‌ها و کلیک‌ها ممکن است پایین باشند، اما فهرست‌های گوگل مای بیزنس، هنوز نقش مهمی در طول بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ ایفا می‌کنند. افراد هنوز از گوگل مای بیزنس استفاده می‌کنند. بنابراین، بسیار مهم است که صاحبان کسب‌وکارها به بروزرسانی فهرست ادامه دهند.

داده‌ها نشان می‌دهند، افرادی که به‌دنبال کسب‌وکاری هستند؛ تمایل دارند با تلفن یا بازدید از وب‌سایت، با آن‌ها در ارتباط باشند. بنابراین، بهتر است کسب‌وکارتان را در فهرست گوگل مای بیزنس بروزرسانی کنید و پاسخگوی تماس‌های تلفنی باشید.

منبع: Search Engine Journal

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *