با توجه به وضعیت اقتصادی دنیا، حتی گوگل (Google) یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان هم دست به کاهش بودجه‌ خود زده است. با برات نیوز همراه باشید تا درمورد کاهش بودجه بازاریابی گوگل بخوانیم.

طبق یک ایمیل داخلی در شرکت گوگل، مشخص شد که این شرکت، بودجه بازاریابی خود را برای نیمه دوم سال ۲۰۲۰، به ۵۰ درصد کاهش داده است. دلیل این کاهش بودجه، احتمالا افت شدید بازگشت هزینه‌ها و درآمدهای تبلیغاتی ناشی از ویروس کرونا است.

این تصمیم تنها کمتر از چند روز قبل از ارائه نتایج مالی سه ماه اول سال ۲۰۲۰ شرکت گوگل، بیان شده است.

کاهش بودجه بازاریابی و توقف استخدام در گوگل

طبق ایمیلی که توسط خبرگزاری CNBC مشاهده شد؛ شرکت گوگل، کاهش بودجه بازاریابی را برای بخش‌های مختلفی از سازمان خود برقرار کرده است. ایمیل گوگل در بخش داخلی خود با این متن آغاز شده است:

کاهش بودجه و توقف استخدام در سراسر بازار و درون گوگل وجود دارد. از ما هم خواسته شده که مانند سایر بخش‌ها، بودجه خود را برای نیمه دوم سال کاهش دهیم.

گوگل تایید کرد که آن‌ها شرایط بازاریابی خود را دوباره ارزیابی کرده‌اند. ساندرا پیچای (Sundar Pichai)، مدیر اجرایی شرکت گوگل، درمورد کاهش هزینه‌های بازاریابی می‌گوید:

یک درس واضحی که از سال ۲۰۰۸ یاد گرفتیم، این است که آمادگی زودهنگام، کلیدی برای مقابله با طوفان و قرارگیری در شرایطی است که بتوانیم به رشد بلندمدت خود ادامه دهیم.

ما مراحل برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را برای ماه‌های باقی‌مانده سال ۲۰۲۰، مجددا ارزیابی کرده‌ایم. در این ارزیابی، یکی از مهم‌ترین تصمیمات انجام شده، تغییر روند شرکت در استخدام نیروهای جدید در ادامه سال است.

ما به سرمایه‌گذاری خود ادامه خواهیم داد، اما تمرکز و گام‌های سرمایه‌گذاری را روی بخش‌هایی مثل دیتاسنترها و ماشین‌ها خواهیم گذاشت. فعلا بخش‌های غیرضروری مانند بازاریابی و گردشگری را آرام خواهیم کرد.

سوندار پیچای، مدیر اجرایی شرکت گوگل

این صحبت‌های سوندار تایید می‌کند که گوگل قرار نیست بودجه بخش‌هایی را که کاربران وابستگی زیادی به آن‌ها دارند، متوقف یا کاهش دهد. بنابراین، کاهش بودجه بازاریابی، روی پشتیبانی از مشتریان و کسب و کارها، تاثیری نخواهد گذاشت.

البته کاهش بودجه بخش تبلیغات گردشگری، ممکن است روی درآمد شرکت تاثیرگذار باشد. توقف تبلیغات مرتبط با سفر و گردشگری، یکی از بخش‌هایی است که باعث کاهش درآمد شرکت‌های بزرگی مثل گوگل می‌شود. طی این تصمیم، سهم گوگل تنها در دو ساعت، ۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: Search Engine Journal

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *