طبق گزارش ارائه‌شده توسط کوکاکولا، این شرکت بزرگ نوشیدنی دنیا با کاهش ۲۵ درصدی حجم فروش خود در ماه آپریل روبه‌رو شده است. در ادامه با برات نیوز همراه باشید.

در گزارش کوکاکولا آمده که بسته‌شدن سینماها، رستوران‌ها و استادیوم‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، به کسب و کار این شرکت لطمه وارد کرده و تاثیر قابل‌توجهی در درآمد ۳ ماه دوم سال ۲۰۲۰ دارد. کوکاکولا دو وضعیت متفاوت را تجربه کرده است. ابتدا افزایش فروش در زمانی‌که مردم برای پر کردن انبارهای‌شان، به خرید محصولات کوکاکولا روی آوردند و دوم، کاهش تقاضای نوشیدنی های کوکاکلا و وضعیت مالی نامعلوم شرکت، در دوران قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی.

شرکت کوکاکولا در این باره می‌گوید:

تاثیر نهایی وضعیت موجود در سه ماه دوم سال و به‌طور کلی بر سال ۲۰۲۰، هنوز مشخص نیست. این مسئله بستگی زیادی به طول عمر شرایط فاصله اجتماعی، قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها دارد.

در گزارش سه ماه اول سال کوکاکولا آمده که شرکت، شاهد یک افزایش فروش کوتاه‌مدت در ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده است. چون مردم با پر کردن انبارهای‌شان، خود را برای قرنطینه‌ای طولانی مدت آماده کردند و معمولا نیمی از درآمد شرکت کوکاکولا، وابسته به مشتریان خانگی است.

با توجه به کاهش تقاضای نوشیدنی های کوکاکلا و شرایط اخیر، سهام این شرکت دچار نوسان دچار شده است. البته کاهش سهام کوکاکولا به زیر یک درصد، اتفاق نادری برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نوشیدنی دنیا تلقی می‌شود.

وضعیت اقتصادی نامعلوم کوکاکولا در سال ۲۰۲۰

در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ و در دوران پر کردن انبارها، کوکاکولا توانسته ۲/۷۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشد یا به زبانی دیگر، ۶۴ سنت بر هر سهم. در صورتی که سال قبل در همین زمان، این رقم ۱/۶۸ میلیارد دلار و معادل ۳۹ سنت بر هر سهم بوده است.

حالا درآمد کلی فروش کوکاکولا به یک درصد کاهش پیدا کرده و به ۸/۶۰ میلیارد دلار رسیده است. بنا به گفته کوکاکولا، این شرکت پیش از آغاز محدودیت‌ها و فاصله‌های اجتماعی، سال خوبی را تجربه کرده است. در ماه مارس، که ماه انبارکردن محصولات مختلف توسط مردم بود، کوکاکولا با افزایش چشمگیر تقاضا روبه‌رو بوده است. از طرفی دیگر علاوه بر نوشابه‌ها، از آنجایی که حالا اکثر مردم صبحانه را در خانه میل می‌کنند؛ شربت‌های کوکاکولا هم با افزایش تقاضا روبه‌رو بوده است.

حجم فروش شرکت در ماه مارس در آمریکای لاتین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا، نمودار صافی را تجربه کرده است. در آسیا که اولین نقطه شروع ویروس کرونا بود، حجم فروش با کاهش هفت درصدی روبه‌رو بوده است. البته با توجه به بازگشت آرام چین به روزهای قبل از کرونا، فروش شرکت درحال بازگشت به حالت عادی است.

بنا به گفته شرکت کوکاکولا، صحبت درمورد نتیجه مالی سال ۲۰۲۰ از حالا قابل‌انجام نیست، چون شرایط ویروس کرونا و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، در وضعیت نامشخصی قرار دارند. پیش از شیوع ویروس کرونا، کوکاکولا رشد ارگانیک هفت درصدی را در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده بود اما حالا شرایط به‌گونه‌ای شده که شرکت کوکاکولا از وضعیت فروش خود مطمئن نیست و سعی دارد تا حد ممکن،‌ هزینه‌های شرکت را کاهش دهد؛ مخصوصا بودجه‌های درنظرگرفته برای بازاریابی.

منبع: CNBC

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *